محسن رضایى مردى در قامت اندیشه و مصلحت 

علی آهنگر- محسن رضایى حالا در قامت مردى خیراندیش و مصلحت‌بین در نظام جمهورى اسلامى تثبیت شده است. نخستین مصلحت‌اندیشى او را همگان در خاتمه دادن به جنگى هشت ساله به یاد دارند. او با نامه‌اى بلندبالا به رهبر کبیر انقلاب واقعیت‌هاى آن روز جنگ، اقتصاد و کشور را مطرح ساخت و فرماندهى کل قوا را به پذیرش قطعنامه متقاعد ساخت. 
سال‌هاى پر فراز و فرود براى او سپرى شد و حالا پس از به بن‌بست رسیدن حقوق اقلیت‌ها پاى همت در رکاب مصلحت گذاشت و با رایزنى‌هاى گسترده، مجمع تشخیص مصلحت نظام را در مسیرى عقلایى و مهم هدایت کرد. او حالا در قامت مرد اندیشه، خیرخواهى و مصلحت‌اندیشى نظام قد برافراشته است. 
مرد خیراندیش و مصلحت‌بین و دوستدار نظام هنوز ماموریتش به پایان نرسیده است. او در یک آزمون سرنوشت‌ساز دیگر نیز مى‌تواند براى تاریخ نظام و کشور سرنوشت‌ساز باشد. محسن رضایى اکنون در روزهاى سخت پیش رو در جنگ تمام عیار آمریکا علیه ایران مى‌تواند نقشى جاودانه ایفا کند. او به خوبى هر چه تمام‌تر مى‌تواند درک کند که پس از سیزده آبان ٩٧ روزهاى خوشى در انتظار کشور، مردم و نظام نمى‌تواند باشد. 
او به عنوان مرد اول تصمیم‌ساز مجمع تشخیص مصلحت که به گفته خودش با وجود این مجمع هیچ بن بستى در نظام باقى نمى‌ماند، مى‌تواند بن‌بست به وجود آمده در زمان حاضر را به عالى‌ترین وجهى حل و فصل کند. 


اگر جایى براى تشخیص مصلحت نظام در شرایط بغرنج کنونى باشد البته غیر از مجمع تشخیص نیست و محسن رضایى نشان داد و ثابت کرد که از چنان پایه و مایه‌اى برخوردار است که مى‌تواند مجمع را به سوى بهترین تصمیم‌ها هدایت کند و مجمع تشخیص ثابت کرد که به اوضاع زمان آگاه است و مصلحت‌هاى روز و تغییرات را به خوبى مى‌تواند تشخیص دهد و مطابق آن تصمیم بگیرد. 
حالا مرد اول تصمیم‌ساز مجمع رسالتى بس بزرگ و تاریخى را بر دوش مى‌کشد. محسن رضایى حالا مى‌داند و مى‌بیند که چشم‌ها همه به او و مجمع تشخیص مصلحت نظام دوخته شده است. تایید حضور سپنتا نیکنام و حضور اقلیت‌ها و تصمیم تاریخى سى تیر ٩٧  مجمع این رسالت تاریخى را مشخصا بر دوش محسن رضایى نهاده است. او باید پا پیش بگذارد و مصلحت نظام را در تاریخى‌ترین پیچ سرنوشت‌ساز آن تشخیص دهد. 
سیزده آبان نزدیک است و  محسن رضایى به خوبی تشخیص مى‌دهد که آرامش کنونى آرامش قبل از طوفان است. او مى‌داند که شرکت‌ها و بانک‌هاى خارجى یکى یکى از کشور رخت بربسته‌اند و بسته‌هاى پیشنهادى اروپا نیز عملا در اقتصاد آزاد آن کشورها دردى از آینده تحریم‌هاى سخت پیش رو را درمان نمى‌کند. او نیک مى‌داند که همراهى و هم یارى کشورهاى شرقى و مشخصا چین و روسیه نیز کارى از پیش نخواهد برد. 
محسن رضایى بهتر از همه مى‌داند که نفت و داد و ستد بانک‌ها و حمل و نقل نفتکش‌ها به زودى متوقف خواهد شد و هیچ چیز نمى‌تواند جلودار وقایع تلخى باشد که پس از سیزده آبان گریبان‌گیر سیاست و اقتصاد کشور خواهد شد. محسن رضایى، مرد متین و آرام گفت‌وگوها حالا مى‌تواند تشخیص دهد که ایستادگى و مقاومت یا گفت‌وگو و مذاکره کدامیک به نفع مردم، کشور و نظام خواهد بود. 
اگر ماجراى سپنتا نیکنام به این خوبى در مجمع مطرح  و حل نمى‌شد شاید در این برهه حساس این مسئولیت بزرگ تاریخى هم بر دوش محسن رضایى قرار نمى‌گرفت. اما حالا با نقشى که محسن رضایى در این بن‌بست بزرگ آفریده است، مسئولیت‌هاى بزرگ‌ترى را هم براى خود ایجاد کرده است. مسئولیت‌هایى که مى‌تواند یک ملت، یک نظام و یک کشور را از قرار گرفتن در معرض آسیب‌هاى جبران‌ناپذیر حفظ و حراست کند. تاریخ در انتظار نقش‌آفرینى بزرگ محسن رضایى در انتظار مى‌ماند. 
سایر اخبار این روزنامه
توصیه رهبر انقلاب درباره برجام در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه: مذاکرات با اروپا را قطع نکنید « ابتکار» سفر دوره‌ای شی جین پینگ به آفریقا را بررسی می‌کند چین بزرگترین بازیگر جنگ سرد جدید نوار گفت و گوی مخفیانه ترامپ و وکیلش درباره حق‌السکوت به یک مدل زن در اختیار اف‌. بی. آی قرار گرفت جهانبخش محبینیا کوره مذاب مشروعیت نظام «ابتکار» وضعیت تولید و مصرف برق و راه‌حل‏های برون رفت از خاموشی را بررسی کرد چاره خاموشی در میادین گازی مشترک با قطر! مستاجران در اسباب کشی ها چه دردسرهایی را تحمل می کنند؟ دشواری های خوش نشینی ! رئیس سازمان هواشناسی کشور مطرح کرد هشدار نسبت به تبعات منفی بارورسازی ابرها مجلس‌نشین‌ها در مورد تغییر اعضای هیات دولت چه می‌گویند؟ ترمیم کابینه لازم است، اما کافی نیست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: نگران نباشید، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوم با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد برگشت پایان خوشِ دیر هنگام قصه سپنتا در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست روحانی راهکارهای کنترل و مدیریت نقدینگی بررسی و مصوب شد مدیرکل امنیتی استان کردستان خبر داد درگیری در مرز مریوان 19 نفر شهید و مجروح بر جا گذاشت صدا و سیما تریبون ویژه‌ای در اختیار یکی از مجریانش قرار دادتا درباره رابطه‌اش با موسسه لغو مجوز شده توضیح دهد دموکراسى، بستر اقتصاد پویا محسن رضایى مردى در قامت اندیشه و مصلحت