دیدار غیرمنتظره وزیر خارجه و رئیس ستاد ارتش روسیه با نتانیاهو در قدس

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیروز به منظور یک ماموریت سیاسی دیپلماتیک وارد فلسطین اشغالی شد.
به گزارش منابع خبری یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد که لاوروف و رئیس ستاد ارتش روسیه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کردند.سفر لاوروف به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفته است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز تاکید کرد، با سرگئی لاوروف و والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه که به دستور ولادیمیر پوتین به اسرائیل سفر کرده اند، دیدار کرده است.
نتانیاهو گفت: سفر این هیئت در راستای ادامه مذاکرات اخیر صورت گرفته است. در این دیدار درباره لزوم پایبندی به معاهده سال 1353 درباره جولان صحبت شد.


وی تاکید کرد: ما درباره اوضاع منطقه و در راس آن موضوع سوریه به گفت‌وگو پرداختیم. من این هیئت را در جریان موضعی که اخیرا در سفر به مسکو به پوتین اعلام کرده بودم، گذاشتم.
پوتین و نتانیاهو روز جمعه تلفنی درباره تحولات اخیر در سوریه بحث کرده بودند. نتانیاهو همچنین در تیرماه در مسکو با پوتین درباره مساله فلسطین، سوریه و مسائل منطقه صحبت کرده بود.
نتانیاهو تاکید کرد: مذاکرات روسیه و اسرائیل فرصتی جدید برای تضمین تحقق امنیت و تقویت اعتماد در منطقه ایجاد کرد.
سفر غیرمنتظره این دو مقام روسیه به فلسطین اشغالی دال بر این است که اجرای توافقات نشست رهبران آمریکا و روسیه در هلسینکی آغاز شده است.
در ماههای اخیر مقامات اسرائیلی هماهنگی با روسیه در خصوص مسائل منطقه به خصوص سوریه را بیشتر کرده‌اند. در چند ماه گذشته تعدادی از مقامات صهیونیستی به روسیه سفر کردند.ماه گذشته نیز آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل، به مسکو سفر و با سرگئی شویگو، دیدار کرد
اواخر اردیبهشت گذشته نیزولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در چارچوب رژه نظامی روز پیروزی در روسیه دیدار نمودند.
همچنین رئیس رژیم صهیونیستی در بهمن ماه گذشته به مسکو رفت. این دیدار همزمان با روز جهانی یادبود هولوکاست بود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 2 هزار و 500 فراری مالیاتی و 3 هزار شرکت صوری شناسایی شدند رهبر معظم انقلاب: نه یهودی‌سازی فلسطین اتّفاق می‌افتد نه معامله قرن واکنش تند وزارت خارجه ایران به اظهارات مداخله‌جویانه پمپئو قاسمی: سخنان پمپئو نشانه درماندگی آمریکا است دیدار غیرمنتظره وزیر خارجه و رئیس ستاد ارتش روسیه با نتانیاهو در قدس محسنی اژه‌ای خبر داد: بازداشت چهار مدیر وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش خودرو با حضور وزیر دفاع؛ خط تولید موشک هوا به هوای فکور افتتاح شد پاسخ وزارت کشور به سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی سیاهی لشکر ترامپ دکتر روحانی در دیدار با هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی: تقویت هماهنگی و همدلی هرچه بیشتر دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم ضروری است سخنگوی کاخ سفید: ترامپ قصد افزایش تنش با ایران را ندارد در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ «محمدرضا خباز» به عنوان استاندار خراسان شمالی انتخاب شد دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد احتمال رفع فیلتر تلگرام موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقصد گردشگران خارجی می‌شود در ساعت 22 و 53 دقیقه؛ طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن جمعه رخ می‌دهد حال نواز شریف وخیم است