دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد احتمال رفع فیلتر تلگرام

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص اینستاگرام فعلا هیچ بحث خاصی نشده و در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود.
فیروزآبادی با اشاره به اقدامات شورای عالی فضای مجازی در خصوص پیام‌رسان‌ها گفت: در شورای عالی فضای مجازی برای پیام‌رسان‌ها مصوبه تصویب شده وجود دارد و درحال حاضر این مصوبه درحال اجراست.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران ادامه داد: در خصوص اینستاگرام فعلا هیچ بحث خاصی نشده. البته در سال‌های اخیر مردم و نخبگان درباره باز شدن یا بسته شدن برخی از پیام‌رسان‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که در این خصوص شورای عالی فضای مجازی درباره باز شدن توییتر یا فیلتر شدن اینستاگرام هیچ بحث و بررسی تا به امروز نداشته است.
وی با اشاره به تصمیمات در نظر گرفته شده برای پیام‌رسان تلگرام گفت: تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروج از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود. البته این تصمیم درباره این موضوع به عهده قوه قضاییه است.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد: 2 هزار و 500 فراری مالیاتی و 3 هزار شرکت صوری شناسایی شدند رهبر معظم انقلاب: نه یهودی‌سازی فلسطین اتّفاق می‌افتد نه معامله قرن واکنش تند وزارت خارجه ایران به اظهارات مداخله‌جویانه پمپئو قاسمی: سخنان پمپئو نشانه درماندگی آمریکا است دیدار غیرمنتظره وزیر خارجه و رئیس ستاد ارتش روسیه با نتانیاهو در قدس محسنی اژه‌ای خبر داد: بازداشت چهار مدیر وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش خودرو با حضور وزیر دفاع؛ خط تولید موشک هوا به هوای فکور افتتاح شد پاسخ وزارت کشور به سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی سیاهی لشکر ترامپ دکتر روحانی در دیدار با هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی: تقویت هماهنگی و همدلی هرچه بیشتر دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم ضروری است سخنگوی کاخ سفید: ترامپ قصد افزایش تنش با ایران را ندارد در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ «محمدرضا خباز» به عنوان استاندار خراسان شمالی انتخاب شد دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد احتمال رفع فیلتر تلگرام موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مقصد گردشگران خارجی می‌شود در ساعت 22 و 53 دقیقه؛ طولانی‌ترین ماه‌گرفتگی قرن جمعه رخ می‌دهد حال نواز شریف وخیم است