علی مطهری: مسئول وضع امروز کسانی هستند که کاری کردند تا برجام اجرا نشود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید مسبب وضعیت جاری کشور افرادی هستند که که «موشک هوا کردند» و اجازه «اجرای برجام» را ندادند.
دکتر علی مطهری دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران افزود: اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ هستند که چرا اوضاع کشور اینگونه شده است!
مطهری خطاب به آنان متذکر شد: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت آقای روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.
نایب رئیس مجلس درباره پیشنهاد ترامپ برای مذاکره هم گفت: مذاکره در شرایط مناسب و عادلانه می‌تواند مفید باشد ولی وضعیت فعلی برای مذاکرات با آمریکا مناسب نیست زیرا توام با ذلت و خواری است.


مطهری افزود: اگر ترامپ از برجام خارج نشده و تحریم‌ها را علیه ایران برقرار نکرده بود، به نظر من ورود به مذاکره با آمریکا اشکالی نداشت، همانطور که بهتر بود در زمان اوباما با آمریکا رابطه برقرار می‌کردیم و حتی وارد مذاکره هم می‌شدیم ولی آن فرصت را از دست دادیم.
وی یادآور شد: اکنون مذاکره با آمریکا توام با خواری و تحقیر است و فعلا مذاکره با آمریکا مناسب نیست.
نایب رئیس مجلس ادامه داد: اصل مذاکره را قبول دارم زیرا اصل مذاکره در شرایط مناسب و عادلانه می‌تواند مفید باشد، البته مذاکره غیر از روابط است، ممکن است روابط برقرار کنیم برای این که تسهیلاتی برای اتباع ایرانی در آمریکا و غیره ایجاد کنیم ولی مذاکره یعنی این که می‌خواهیم در رابطه با مسائل مختلفی توافق کنیم، این‌ موارد دو مساله است که باید در جای خودش بررسی شود.
مطهری خاطرنشان کرد: اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست و بهتر بود که در دوره ریاست جمهوری اوباما بسیاری از این مسائل را حل می‌کردیم.
مطهری در پاسخ به سوالی درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و نامه‌ای که کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برای کسب نظر مقام معظم رهبری به ایشان ارسال کرده است، گفت: این موضوع ارتباطی به رهبری ندارد و ایشان در مورد الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفتند که در مورد این الحاق‌ها باید دقت بیشتری شود، اما در مورد الحاق به کنوانسیون پالرمو به نظر من مساله خیلی مهمی ندارد و باید ببینیم که شورای نگهبان چه نظری دارد.
وی درباره طرح عدم کفایت رئیس جمهوری که برخی از نمایندگان به دنبال آن بودند، گفت: اکنون زمان مناسبی برای طرح مسائلی مانند عدم کفایت سیاسی رئیس جمهوری نیست.
سایر اخبار این روزنامه
نفرات برتر کنکور 97 معرفی شدند نفرات برتر کنکور 97 معرفی شدند امارات سفارت خود را در دمشق بازگشایی می‌کند ما پیش شرط داریم واکنش‌ها داخلی و خارجی به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران بن علوی: عمان آماده میانجیگری بین ایران و آمریکا است جهانگیری سخنگوی دولت می‌شود وزیر کشور: 15 استاندار تغییر می‌کنند علی مطهری: مسئول وضع امروز کسانی هستند که کاری کردند تا برجام اجرا نشود از«مجریان تریبون‌فروش» تا «ناظران نظاره‌گر» در صداوسیما روزنامه جمهوری ‌اسلامی بررسی می‌کند؛ معضلات اقتصادی امروز؛ محصول اجرای اشتباه سیاست‌های خصوصی‌سازی دیروز سردار رحیمی خبر داد بازداشت 35 نفر در ارتباط با هفت پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی توانمندی‌های دفاعی کشور به مسئولان وزارت خارجه معرفی شد معاون سلامت کمیته امداد: 10 درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمتر از 25 سال سن دارند دستگیری جاعل مدرک شناسایی محسن هاشمی رئیس جمهور درگذشت والده دکتر فرهادی را تسلیت گفت وزیر بهداشت: مردم نگران کمبود دارو نباشند 50 طرح بهداشتی و درمانی به طور همزمان در استان زنجان به بهره‌برداری رسید