دست محتکران را قطع مي‌کنيم


دادستان کل کشور گفت: پرونده‌هاي پيچيده قطعا احتياج به طي مراحل دارد و اگر بخواهيم رسيدگي متقن باشد، حتما بايد بر اساس صبر و حوصله متناسب با کار باشد. کار تحقيقات و کار بررسي‌ها زمان بر است و متناسب با پيشرفت کار هر مقام ومسولي که نياز باشد احضار مي‌شود و از رييس کل و مدير و معاون وزير و حتي لازم باشد از وزير تحقيقاتي انجام مي‌شود.
به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين محمد جعفر منتظري در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرونده شهرام جزايري به کجا رسيد گفت: در مرحله تحقيقات است.
دادستان کل کشور در پاسخ به اينکه مردم انتظار دارند به جز دلالان و احضار شدگان افراد اصلي نيز احضار شوند و چرا رييس سابق بانک مرکزي احضار نشده است، گفت: نمي‌توان همه چيز را در مرحله اول اعلام کرد و از کجا مي‌دانيد که احضار نشده است. وي تاکيد کرد: مردم مطمئن باشند که نظام و قوه قضاييه در برخورد با فساد عزم لازم را دارند.
منتظري در پاسخ به اينکه اخيرا احتکارهاي زيادي کشف شده که برخي معتقدند جريمه‌ها بازدارنده نيست گفت: يکي از مشکلاتي که داريم اين است که در مبارزه با قاچاق دوگانگي وجود دارد و بخشي از اين جرايم و برخورد با آنها بر عهده سازمان تعزيرات و بخش ديگري هم بر عهده قوه نيست و در اختيار دولت است و بخش اندکي از مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اختيار قوه قضاييه است. مي‌دانيم بخشي از اين کارهايي که انجام مي‌شود از جمله احتکار برخي از مصاديق آن برعهده تعزيرات است و بخشي هم برعهده قوه قضاييه است. بخشي از اين دوگانگي‌ها باعث کندي پيشرفت در کار مي‌شود و اميدواريم مجلس بيايد و وضعيت را روشن کند.


وي با انتقاد از وضعيت بوجود آمده و برخي احتکارها گفت: متاسفانه عده‌اي طمع ورز و کساني که وجدان اجتماعي ندارند در اين کار دخالت دارند، در شرايط اين چنيني که ما در شرايط جنگ اقتصادي هستيم اينها کمک به دشمن است و به نوعي همکاري با دشمن محسوب مي‌شود که عده‌اي بيايند و بخاطر سود و منافع بيشتر بخواهند اجناس و کالاهاي مورد نياز مردم را احتکار کنند. وجدان اخلاقي و انساني حکم مي‌کند انسان در اين مواقع دست از طمع بردارد.
وي توصيه کرد: به کساني که اين کارها را براي منافع بيشتر انجام مي‌دهند توصيه مي‌کنم اين کارها را نکنند زيرا باعث شرم است و امروز يک نفر در ميدان جنگ رفته و سرخود را در مبارزه با دشمن مي‌دهد و عده اندکي هستند که زمينه‌اي برايشان فراهم مي‌شود و احتکار مي‌کنند و کسي که مسلمان و معتقد است دست به اين جنايت‌ها نمي‌زند. من امروز اين عمل را تحت عنوان جنايت مي‌بينم و حقيقتا وقتي مردم نياز دارند چرا نيازهاي مردم از جمله ارد و برنج و کالاي ضروري را براي رسيدن به سود بيشتر احتکار کنيد و اين کار خيانت به مردم است.
وي خطاب به محتکران گفت: دست از اين کارها برداريد و خودتان در انبارها را به روي مردم باز کنيد. از مردم ميخواهم در سراسر کشور هر کسي را که از احتکار و انبارکردن کالاهاي مورد نياز مردم خبر دارد اطلاعات را به سازمان تعزيرات و دادستان‌ها و نيروي انتظامي‌و حتي به رسانه‌ها اعلام کند و بدانند مراجع مذکور برخورد لازم را خواهند داشت و ما ان‌شاء ا... دست اين افراد جنايتکار و خائن را قطع خواهيم کرد.
وي درباره اينکه رفع نواقص ليست بانک مرکزي در رابطه با ارز دولتي گفت: جزيياتي که بايد در ليست باشد نيامده که ما مجددا خواهيم خواست که اين موضوع را برطر ف کنند. هنوز نواقص را رفع نکردند.