ضرب و شتم بی‌سابقه در فوتسال بانوان قم

فوتبال ایران در روزهای پرحاشیه و پرماجرای خود شنبه گذشته یکی از تاسف‌بارترین اتفاقات خود را تجربه کرد تا این روزهای تاریک کماکان ادامه داشته باشد!
شنبه گذشته در استان قم که در رشته فوتسال توانسته در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری را حاصل کند، حادثه‌ای تلخ جامعه فوتبال و فوتسال را عمیقا متاثر کرد تا پرونده‌ای دیگر بر میز کمیته انضباطی و البته دادگاه‌های مجرمین اضافه شود‌.
ماجرا از این قرار است که در چارچوب رقابت‌های فوتسال بانوان، دو تیم آکادمی باران مهر و شاهین فراز در شهر قم به مصاف یکدیگر می‌روند که در نهایت این دیدار با پیروزی قاطع و کوبنده 7 بر 2 به سود باران مهری‌ها که از حضور گسترده هواداران خود بهره می‌بردند، پایان می‌یابد‌.
در انتهای بازی و هنگامی که بازیکنان شاهین فراز از این شکست عصبانی بودند، باران مهری‌ها با برپایی جشن شادی جنگ روانی را آغاز می‌کنند که در این میان چندین تن از هواداران روی سکو (جمعی از بازیکنان و هواداران نزدیک و اقوام بازیکنان باران مهر) علیه شاهین فرازی‌ها شعار 6 تایی‌ها سر می‌دهند تا با سر و صدای مهیب خود موجب خشمگین‌تر شدن بازیکنان حریف و به نوعی تحقیر آنان شوند‌.


در این میان الهام صفا، بازیکن شاهین فراز که در حال بالا رفتن از پله‌ها و خارج شدن از سالن است، با این صحنه‌ها برخورد می‌کند که به گفته شاهدان عینی کنترل خود را از دست می‌دهد و با تماشاگران حریف درگیری شدیدی پیدا می‌کند تا پرتاب بطری از سوی او موجب شود بیش از سه نفر از باران مهری‌ها به او حمله‌ور شوند با ضرب و شتم وحشیانه وی، او را بیهوش کنند و از صحنه متواری شوند!
نکته عجیب و متاثرکننده‌ای که در این ماجرا، در زاویه‌ای پنهان گم شده است، عدم حضور ماموران انتظامی و البته کادر پزشکی در سالن محل برگزاری است! چرا که اگر نیروی‌های انتظامی در صحنه حضور داشتند هرگز چنین اتفاقی نمی‌توانست رخ دهد و در صورتی که بر فرض محال این ماجرا رخ می‌داد، حضور کادر پزشکی می‌توانست موجب درمان هرچه سریع‌‌تر فرد ضرب دیده شود‌.
مشخص نیست به چه ترتیب شورای تامین استان قم دستور به اجازه برگزاری رقابت‌های داخلی فوتبال سالنی را می‌دهد، چرا که به هیچ عنوان شرایط برگزاری این رقابت‌ها نه به لحاظ قانونی و نه به لحاظ جوی و ابزاری از شرایط حداقلی برخوردار نیست و می‌تواند این ماجرا‌ها در آینده بدل به حادثه‌ای بسیار بزرگ‌تر هم شود، نبود نیروی انتظامی، نبود کادر پزشکی و ناظران بازی، نبود نظم و امنیت و البته نمایندگانی از سوی فدراسیون به کلی این رقابت‌ها را می‌تواند باطل کند که در عین ناباوری همه چیز طبق روالی چند ساله بر مبنای دوران قجری‌ها پیگیری می‌شود‌.
به نوشته ورزش 11، بر اساس آخرین اعلام تیم پزشکی مداواکننده الهام صفا، او از ناحیه گردن به شدت آسیب دیده است و همچنان مداوای وی ادامه دارد اما سی‌تی اسکن‌ها بیانگر شکستگی در ناحیه مهره‌های گردن وی نیست؛ لازم به ذکر است الهام صفا در اثر جراحات وارده در همان لحظه درگیری هوشیاری خود را از دست داده بود و به صورت بی هوش به بیمارستان منتقل شده بود‌.
نایب‌رییس هیات فوتبال استان قم در خصوص درگیری رخ داده در دیدار فوتسال بانوان عنوان کرد: کمیته انضباطی رسیدگی به این موضوع امروز برگزار می‌شود و با خاطیان این اتفاق، برخورد جدی صورت می‌گیرد‌.