خبر

معاون آموزشی وزارت بهداشت در افتتاحیه بورد تخصصی با بیان اینکه افرادی که از ابتدای سال 2019 برای تحصیل از ایران خارج می‌شوند تا آخر دوره تحصیل نمی‌توانند به داخل کشور منتقل شوند و پس از تحصیل اگر در دانشگاه معتبر تحصیل کرده باشند می‌توانند به کشور بیایند، گفت: برنامه‌هایی برای حذف کنکور سراسری در مجلس شورای اسلامی بحث شده، وزارت بهداشت همانند سایر دستگاه‌ها تابع قوانین کشور است و این قوانین را با برنامه ریزی برای حفظ کیفیت آموزش اجرا می‌کند.
به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در افتتاحیه شصت و پنجمین آزمون دانشنامه تخصصی که در روز شنبه ۱۰شهریور ۹۷ برگزار شد گفت اقدامات متعددی طی چند سال گذشته در راستای تحول در آموزش علوم پزشکی انجام شده که بخشی از این اقدامات در راستای تحول آموزش دستیاری بوده است.
دکتر لاریجانی از برنامه‌های وزارت بهداشت برای دستیابی به مرجعیت علمی سخن گفت و اظهار داشت: کشور ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در آموزش تخصصی و فوق تخصصی دارد و می‌تواند با برنامه ریزی هدفمند به یک مرجع آموزش تخصصی در منطقه تبدیل شود. وی از راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت در این مرکز از ابتدای تأسیس در طی ۲ سال تعداد قابل توجهی طرح تحقیقاتی تصویب شده و در حال اجرا است. معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم پاسخگویی حوزه آموزش به نیازهای جامعه سخن گفت و بیان کرد: برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت تا ۵ سال آینده برای تمام مقاطع از جمله مقطع تخصصی و فوق تخصصی انجام شده است. وی از بازنگری برنامه آموزشی رشته‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌ها و اعضای هیات‌های ممتحنه سخن گفت و اظهار داشت: به مناطق آمایشی کشور این اختیار داده شده تا متناسب با نیازهای بومی خود بتوانند ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی را تغییر دهند. دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از توسعه ماموریت گرایی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور سخن گفت و اظهار داشت: ماموریت‌های روشنی باتوجه به ظرفیت‌های دانشگاهها و مناطق به آنها واسپاری شده و باتوجه به ماهیت این ماموریت‌ها که توسعه دانش در زمینه‌های مختلف است اعضای هیات‌های ممتحنه می‌توانند نقش چشمگیری در اجرای این ماموریت‌ها در کشور داشته باشند.