پورشه به تولید خودروهای دیزلی پایان داد

دویچه‌وله- پورشه نخستین خودروسازی آلمان است که به تولید خودروهای دیزلی پایان می‌دهد. پورشه که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن است، به این ترتیب در مقابل رسوایی موتورهای دیزلی واکنش نشان می‌دهد.
شرکت خودروسازی پورشه گرچه خود هرگز در امر توسعه موتورهای دیزلی فعالیتی نکرده اما رسوایی خودروهای دیزلی، این شرکت را نیز به شدت با انتقادهایی روبه‌‌رو کرده است. پورشه تنها حدود ۱۰ سال به تولید خودروهایی با موتورهای دیزلی (گازوییلی) پرداخته است.عرضه ‌خودروهای دیزلی که در آزمایش‌های انتشار آلاینده‌های آنها دستکاری‌هایی کرده بودند، فولکس‌واگن را با رسوایی بزرگی روبه‌‌رو کرد و پورشه نیز که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن است، از این آسیب‌ها بی‌نصیب نماند.
اولیور بلومه، مدیرعامل پورشه دیروز در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» در این باره گفت: «بحران دیزل ما را با مشکلات ناراحت‌کننده فراوانی روبه‌‌رو کرد.»
وی در ادامه گفت به همین دلیل این شرکت در آینده دیگر هیچ خودروی دیزلی تولید نخواهد کرد و هم‌اکنون ماه‌هاست که مشتریان این شرکت نمی‌توانند خودروی نوع دیزلی پورشه سفارش دهند.


مدیرعامل پورشه افزود: این شرکت از این پس در ساخت خودرو به موردهایی می‌پردازد که به خوبی از پس آنها برمی‌آید. او در این رابطه به موتورهای قدرتمند بنزینی اشاره کرد و اعلام کرد که پورشه «از سال ۲۰۱۹ به تولید موتورهای کاملا برقی» خواهد پرداخت.
اولیور بلومه بر ورزشی‌تر شدن پورشه در آینده تاکید کرد و گفت پورشه در آینده تمرکز بیشتری بر عملکرد و کارایی در خودروهای خود خواهد داشت و به دست آوردن این اهداف با موتورهای بنزینی امکان‌پذیر است.
مدیرعامل پورشه اما تاکید کرد که مشتریان این شرکت که خودروهای دیزلی دارند نباید به هیچ‌وجه نگران باشند زیرا سرویس‌های پورشه همچون گذشته در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.