حزب کارگر بریتانیا: دولت در آستانه سقوط است

معاون رهبر حزب اپوزیسیون کارگر بریتانیا اعلام کرد: دولت ترزا می ‌نخست‌وزیر بریتانیا در آستانه سقوط قرار دارد و ممکن است به زودی یک انتخابات سراسری دیگر برگزار شود‌.
تام واتسون اعلام کرد: اگر اعضای کنفرانس سالانه حزب کارگر در لیورپول از ایده برگزاری دومین رفراندوم درباره برگزیت حمایت کنند، در این صورت نادیده گرفتن این درخواست از سوی رهبر حزب مشکل خواهد شد‌.
وی ادامه داد: اگر در این کنفرانس از این موضوع حمایت شود حزب کارگر نیز به طور کامل از این تصمیم دفاع خواهد کرد‌. او در بخش دیگر اظهاراتش اعلام کرد: دولت بریتانیا در آستانه سقوط قرار دارد و ما می‌توانیم یک انتخابات سراسری درباره‌ برگزیت برگزار کنیم‌.
به گزارش رویترز، به تازگی نشریه ساندی‌تایمز گزارش داد دستیاران ترزا می ‌در حال تهیه یک برنامه احتیاطی به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه نوامبر هستند تا در صورت لزوم هم جایگاه نخست وزیر و هم برگزیت را نجات دهند‌. جرمی کوربین، رهبر محافظه‌کاران نیز مدافع درخواست انتخابات جدید بوده و بارها این درخواست را اعلام کرده است‌.


به نوشته این نشریه دو عضو ارشد تیم سیاسی دفتر ترزا می‌ اقدام به اجرای یک مانور برای برگزاری انتخابات در پاییز کرده‌اند که هدف از آن، جلب حمایت عمومی از طرحی جدید درباره برگزیت بعد از انتقادهای گسترده از طرح‌های پیشنهادی ترزا می ‌است‌. دفتر نخست‌وزیر بریتانیا هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است‌.
دو مشاور عالی می ‌به ساندی‌تایمز گفته‌اند در نظر دارند انتخابات سراسری را برای حفظ حمایت‌های مردمی از دستور کار جدید مذاکرات با اتحادیه اروپا اعلام کنند‌. این روزنامه همچنین به نقل از یکی از عوامل داخلی دولت نوشت می‌ تصمیم دارد تابستان آینده از مقام خود کناره‌گیری کند‌.
به نوشته این روزنامه می ‌خود را در میان فشارهای خارجی اتحادیه اروپا و مخالفان برگزیت در داخل حزب خود که خواهان رفراندوم دوم هستند، می‌بیند‌. تلاش‌های پیشین وی برای جلب حمایت‌های مردمی از مذاکرات برگزیت ناموفق بوده است‌.
از طرفی نشریه آلمانی اشپیگل به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داده حدود ۴۱هزار نفر از اتباع انگلیسی تا ماه دسامبر ۲۰۱۷ در آلمان مشغول کار بوده‌اند و این تعداد در مقایسه با نیروی بازار کار آلمان رقم بسیار کوچکی است‌. برلین با پیشنهاد لندن برای آزادی کامل در جابه‌جایی کالا و نیروی کار بین اتحادیه اروپا و انگلیس در دوران پسابرگزیت مخالفت کرده است‌.
رهبران اروپایی نیز در اجلاس مشترک خود با نخست‌وزیر بریتانیا در شهر سالزبورگ اتریش با برنامه پیشنهادی وی برای برگزیت مخالفت کردند و گفتند باید درباره وضعیت مرز انگلیس با اتحادیه اروپا در ایرلند مذاکرات بیشتری شود‌.
ترزا می ‌اما در واکنش به رد پیشنهادش توسط سران اتحادیه اروپا گفت: در این فرآیند جز با زبان احترام با اتحادیه اروپا سخن نگفتم‌. انگلیس نیز انتظار احترام متقابل از اروپا دارد و پایان خوش این داستان بستگی به این موضوع دارد‌.
میشل روث معاون وزیر خارجه آلمان در پستی توئیتری گفته است که ۲۷ کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا مدام با یکدیگر دیدار می‌کنند تا به راهکاری معقول برسند‌. وی گفته: اتهام انگلیسی‌ها به کارشکنی در مذاکرات ناعادلانه است و ما نمی‌توانیم مشکلاتی که به خاطر برگزیت در انگلیس رو به افزایش است را حل کنیم‌.