حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا: بانک مرکزی آمریکا از کنترل خارج شده است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمله لفظی به فدرال رزرو (بانک مرکزی) را از سرگرفت و گفت این نهاد «از کنترل خارج» و «دیوانه شده است.»
به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترامپ، به‌رغم این حمله لفظی، اعلام کرد که قصد برکناری «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو را ندارد.
این انتقاد شدید درحالی است که انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره بانکی را افزایش دهد. احتمال افزایش نرخ بهره باعث شده که شاخص سهام بازارهای بورس در دنیا کاهش پیدا کند.
ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم فدرال رزرو از کنترل خارج شده است.» او همچنین در مصاحبه با فاکس نیوز که پنجشنبه پخش شد با اشاره به طرح احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی گفت که بانک مرکزی «مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود.»


رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات دیگری اعلام کرد که فدرال رزرو «دیوانه شده است.» وی افزایش نرخ بهره بانکی را عامل افت بازارهای سهام دانست. احتمال تغییر در بهره بانکی باعث شد که «داو جونز» بیش از هشتصد واحد سقوط کند.
این اتفاق باعث ایجاد نگرانی در میان سرمایه گذاران آسیا و اروپا شد. «لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید در تلاش برای کاهش تنش‌های میان ترامپ و فدرال رزرو گفت که اظهارات رئیس جمهوری تاثیری در اقدامات بانک مرکزی نخواهد داشت.
ترامپ تیر ماه گذشته نیز از فدرال رزرو انتقاد کرد و گفت که این بانک مرکزی ممکن است اقتصاد کشور را دچار اخلال کند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه دو ساعت و نیمه با سران قوا درباره مسائل اقتصادی: کار جهادی برای حل مشکلات اقتصادی مردم افتتاح 12 طرح بهداشتی در مازندران با حضور وزیر بهداشت مردم چه گناهی کرده‌اند؟ حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا: بانک مرکزی آمریکا از کنترل خارج شده است دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی: عضویت ایران در FATF بهانه را از دشمنان می‌گیرد سازمان ملل: عربستان کودکان یمنی را می‌کُشد پیشنهاد رشوه 5 میلیارد دلاری «بن سلمان» به اردوغان برای بستن پرونده قتل قاشقچی با حکم دکتر روحانی؛ رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن منصوب شد با صدور پیام‌هایی جداگانه؛ رئیس‌جمهور به محسن و پرویز اسماعیلی تسلیت گفت مکرون ادعای وزیرش درباره ایران را رد کرد کاهش محبوبیت احزاب ائتلاف حاکم در آلمان مادورو: کاخ سفید می‌خواسته من را بکشد امیر سرتیپ حیدری: پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش امسال رونمایی می‌شوند وزیر نیرو: 26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود