دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی: عضویت ایران در FATF بهانه را از دشمنان می‌گیرد

دبیر کل کانون بانک‌های خصوصی و موسسه‌های اعتباری گفت: عضویت ایران در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و خروج از فهرست سیاه این نهاد، بهانه را از کسانی که قصد سنگ اندازی در مسیر مراودات مالی با کشورمان دارند، می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا جمشیدی اظهار داشت: تصویب الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در مجلس نیز سیر بهانه جویی برای ارتباط مالی با ایران را سد می‌کند، هرچند باید منتظر تایید نهایی آن از شورای نگهبان بود.
مجلس شورای اسلامی پانزدهم مهر ماه به الحاق ایران به این کنوانسیون بین‌المللی رای مثبت داد اما تایید نهایی این لایحه منوط به نظر شورای نگهبان است؛ اگر این شورا این لایحه را مغایر با قانون اساسی یا موازین شرع بداند و به مجلس بازگرداند، در صورت اصرار مجلس بر مصوبه خود، راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌شود.
جمشیدی، تصویب این لایحه را در مجلس چهارمین اقدام نمایندگان برای ارتقای جایگاه ایران با گروه ویژه اقدام مالی که نهاد سیاست گذار در حوزه مبارزه با تامین مالی تروریسیم و پولشویی برشمرد و گفت: نظام بانکی منتظر تصویب نهایی لوایح ارسالی دولت است زیرا راه را برای توسعه مراودات بانکی با جهان باز می‌کند.


این فعال نظام بانکی تاکید کرد: اگر وضعیت همکاری ایران با این گروه مشخص نباشد، حتی نظام بانکی کشورهایی چون چین و روسیه نیز با ایران همکاری نخواهند کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که سه لایحه باقیمانده دولت هرچه سریعتر در مراجع تصمیم گیر یعنی مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شود.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه دو ساعت و نیمه با سران قوا درباره مسائل اقتصادی: کار جهادی برای حل مشکلات اقتصادی مردم افتتاح 12 طرح بهداشتی در مازندران با حضور وزیر بهداشت مردم چه گناهی کرده‌اند؟ حمله ترامپ به بانک مرکزی آمریکا: بانک مرکزی آمریکا از کنترل خارج شده است دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی: عضویت ایران در FATF بهانه را از دشمنان می‌گیرد سازمان ملل: عربستان کودکان یمنی را می‌کُشد پیشنهاد رشوه 5 میلیارد دلاری «بن سلمان» به اردوغان برای بستن پرونده قتل قاشقچی با حکم دکتر روحانی؛ رئیس شورای مرکزی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن منصوب شد با صدور پیام‌هایی جداگانه؛ رئیس‌جمهور به محسن و پرویز اسماعیلی تسلیت گفت مکرون ادعای وزیرش درباره ایران را رد کرد کاهش محبوبیت احزاب ائتلاف حاکم در آلمان مادورو: کاخ سفید می‌خواسته من را بکشد امیر سرتیپ حیدری: پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش امسال رونمایی می‌شوند وزیر نیرو: 26 نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود