‌دولت تا ساماندهی نهایی در کنار مردم سیل‌زده خواهد بود

ایسنا: رئيس‌جمهور شب گذشته در پیامی با تسلیت و ابراز همدردی با مردم استان‌های سیل‏‌زده آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل، به‏‌ویژه خانواده‏‌های جان‏باختگان و آسیب‌‌دیدگان، اطمینان داد دولت تا ساماندهی نهایی، رسیدگی مطلوب و کمک به جبران خسارت‏های وارده، در کنار مردم این استان‌ها خواهد بود.
متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم. حادثه خسارت‌بار سیل و رانش زمین در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل که منجر به جان‌باختن و مفقود و مصدوم‌‌شدن عده‌ای از هم‌وطنان عزیز شد، موجب اندوهی عمیق و فراوان برای عموم هم‌وطنان عزیز و مسئولان کشور گردید. استانداران محترم استان‌های آسیب‏‌دیده و همچنین وزیر محترم نیرو که به نمایندگی از این‌جانب به همراه معاونین وزرای ذی‌ربط برای سرکشی و رسیدگی به امدادرسانی به هم‌میهنان آسیب‌دیده به منطقه سفر کرده‌اند، از اولین ساعات این حادثه ناگوار به همراه سایر دستگاه‌ها، نهادها و نیروهای مسلح در میدان کمک به مردم حضور داشته‌اند. مجددا از همه دستگاه‌ها و نهادهای امدادرسان می‌خواهم بدون هیچ وقفه‌ای با بسیج همه امکانات موجود، برای یاری‌رساندن به آسیب‌دیدگان و مصدومان تلاش مضاعف کنند و هرچه سریع‏تر به ساماندهی امور مناطق آسیب‌دیده بپردازند. 
در‌این‌زمینه و در پی اخذ گزارش از مسئولان مرتبط، دستورات لازم و فوری به وزرای محترم کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه‌و‌شهرسازی، نیرو، سازمان هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است. لازم مي‌دانم ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با مردم شریف استان‌های سیل‏‌زده و به‌ویژه خانواده‏‌های محترم جان‏باختگان و آسیب‌دیدگان، اطمینان ‏دهم دولت تا ساماندهی نهایی، رسیدگی مطلوب و کمک به جبران خسارت‏های وارده در کنار شما عزیزان خواهد بود».
گزارش نماینده رئيس‌‌جمهور از استان‌های سیل‌زده در هیئت دولت
در جلسه عصر دیروز هیئت وزیران، وزیر نیرو که به عنوان نماینده رئيس‌جمهور به مناطق سیل‌زده اعزام شده بود، گزارشی از حادثه سیل در استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل و بازدید میدانی از این مناطق به استحضار اعضای دولت رساند. هيئت وزیران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های مصیبت‌دیده، از تلاش‌های همه دستگاه‌های امدادی هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی و مدیران محلی تشکر کرد و مقرر شد بر اساس ارزیابی وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران، نسبت به جبران خسارات وارده اقدام شود.