روایت سرپرستار پایگاه درمانی هلال‌احمر در نجف از نجات معجزه‌آسای یک مادر پاکستانی

شهروند| داستان‌های داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در نجف کم نیستند. کسانی که در کسوت پزشک، پرستار، مهندس یا ده‌ها عنوان دیگر داوطلبانه به زائران خدمت می‌کنند. محمدعلی یاوری سرپرستار پایگاه درمانی هلال‌احمر در نجف یکی از این داوطلبان است. گفت‌وگوی کوتاهی در نخستین روزهای خدمت‌رسانی با او داشتیم که در ادامه می‌خوانید.
چند بار در سفر اربعین حضور داشتید؟
سه بار، اگرچه برای نخستین بار است که به‌عنوان یک پرستار داوطلب هلال‌احمر در این سفر حاضر شده‌ام.
شغلتان چیست؟


در شرکت نفت سرپرستار هستم.
در مورد تجربه حضورتان در جمعیت هلال‌احمر بگویید.
بسیاری از نیروهای درمانگاه صحن حضرت زهرا داوطلب هلال‌احمر در شرکت نفت هستند، حضور در این مجموعه برای ما پر از خاطرات شیرین است.
در این چند روز احیای خاصی هم داشته‌اید؟
هر روز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مراجعه‌کننده داریم و اتفاقات خاص زیادی هم می‌افتد، اما در چند روز گذشته یک اتفاق بسیار خوشحالم کرد و آن نجات معجزه‌آسای یک مادر پاکستانی بود.
درباره جزییات این نجات صحبت می‌کنید.
متاسفانه یک زن باردار پاکستانی در پیاده‌روی دچار خونریزی و طفلش سقط می‌شود. شرایط روحی و جسمی مادر اصلا مناسب نبود، بلافاصله توسط آمبولانس به درمانگاه هلال‌احمر صحن حضرت زهرا(س) منتقل شد. در اینجا مراحل احیا انجام و سپس به بیمارستان حکیم منتقل شد؛ بازگشت این زن به زندگی از شیرینی‌های فعالیت در عرصه درمان است.
چند‌سال داشت؟
35 سال.
برای حضور در عراق حقوقی مبلغی هم دریافت می‌کنید؟
ما 17روز به صورت داوطلبانه در این عرصه خدمت می‌کنیم. اگر منظور از مزد تنها مادی باشد، باید بگویم خیر، اما اگر مزد را فراتر از مادیات ببینیم، خنده همسر همان زن پاکستانی بزرگترین مزد و پاداش است.
سایر اخبار این روزنامه