از زنان متنفرم، می‌خواستم انتقام بگیرم!

شهروند| مردی پس از دعوا و قهر با همسرش، درفش به دست گرفت و با موتورسیکلت در خیابان‌های پایتخت زنان را زخمی کرد. او که تا الان، 15 زن و دختر را راهی بیمارستان کرده است، پس از دستگیری مدعی شد که از همه زنان متنفر شده و برای انتقام دست به این کار عجیب زده است. این مرد بدون هیچ صحبتی کنار زنان و دختران توقف و با درفش پای آنها را زخمی می‌کرد. پلیس پایتخت پس از دستگیری این مرد، از زنان و دختران دیگری که با درفش زخمی شده‌اند، درخواست کرد برای شکایت به پلیس مراجعه کنند.
ماجرا از دو روز پیش آغاز شد. پلیس پایتخت در جریان مجروحیت عجیب چند زن و دختر قرار گرفت که در مناطق مختلف شهر تهران از سوی راکب یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 زخمی می‌شدند. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده‌ای دراین‌باره در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران تشکیل شد و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ویژه قرار گرفت.
در تحقیق از شاکیان این پرونده، همه آنها در اظهاراتی مشابه عنوان کردند پیاده درحال تردد بودند که فردی موتورسوار از پشت سر به آنها نزدیک شده، با جسم تیز آنها را از ناحیه پا مجروح کرده و به سرعت از محل دور شده است.
یکی از شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 12 پیاده درحال تردد بودم که فردی ناشناس با موتورسیکلت هوندا، با پیراهن چهارخانه و قرمز و شلوار مشکی، قد بلند و درحالی‌که کلاه کاسکت به سر داشت، از پشت‌سر به سمت من آمد. او برای ثانیه‌ای کنار من توقف کرد. اصلا متوجه او نبودم و خیلی به این موضوع اهمیت ندادم. ناگهان از ناحیه پای چپ احساس سوزش کردم و پس از لحظاتی متوجه خونریزی شدید از ناحیه پا شدم. پاهایم بشدت می‌سوخت و خون از آن جاری بود. بلافاصله برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان مراجعه کردم و پس از انجام اقدامات پزشکی و انجام آزمایشات لازم از بیمارستان ترخیص شده و به خانه بازگشتم.»


بقیه شاکیان این پرونده نیز اتفاقی مشابه برای آنها رخ داده بود و همه آنها از سوی مرد موتورسوار مجروح شده بودند. با آغاز اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی به مناطق وقوع جرم مراجعه کرده و در بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق شدند تصاویر صحنه‌های مربوط به جرح تعدادی از شکات پرونده را به دست آوردند.
سرانجام با بهره‌گیری از همه تجهیزات پلیسی، کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی هویت راکب موتورسیکلت به نام «علیرضا» 42 ساله شدند که بلافاصله با شناسایی مخفیگاه وی در منطقه خانی‌آبادنو، ساعت 23:00 روز سه‌شنبه اول آبان امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش جسم تیز استفاده‌شده در زمان ارتکاب جرم نیز کشف شد.
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «متهم پرونده برابر هماهنگی به عمل آمده با مقام قضائی دادسرای ناحیه 33 و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. بنابراین از همه شهروندان به‌ویژه زنانی که به این شکل مورد جرح عمدی توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت قرار گرفتند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.»
از همه زنان متنفرم
بلافاصله پس از انتقال متهم به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات از وی آغاز شد. این مرد 42 ساله در همان بازجویی‌های نخست به جرم خود اعتراف کرد. او اما انگیزه‌ای عجیب را برای این اقدامات هولناکش مطرح کرد. این مرد در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» از ماجرای مجروح‌کردن زنان گفت.  
  چرا چنین کاری کردی؟
از زنان متنفرم. می‌خواستم از همه‌شان انتقام بگیرم. هر زن و دختری که می‌دیدم عصبانی می‌شدم. دست خودم نبود. باید عصبانیتم را خالی می‌کردم.
  چرا از زنان متنفر بودی؟
من چهار سالی است که متاهل هستم. از چند وقت پیش با همسرم دچار مشکل شدم، طوری که همسرم خانه را ترک کرد. همسرم مرا خیلی اذیت کرد و درنهایت هم خانه را ترک کرد، به همین دلیل بعد از رفتن همسرم از همه زنان متنفر شدم و تصمیم به انتقام‌گیری گرفتم. فقط می‌خواستم از زنان انتقام بگیرم. همه زن‌ها را مثل هم می‌دیدم، برای همین این کار را کردم.
  زنان را چطور مجروح می‌کردی؟
  یک شی نوک تیز به اسم درفش داشتم که آن را برداشته و سوار موتورسیکلتم شدم. در خیابان‌های شهر به دنبال خانم‌ها می‌رفتم و در مکانی خلوت، با همان جسم تیز به آنها می‌زدم. خیلی وقت است که از لحاظ روانی تحت فشار قرار دارم، به همین علت این کار را انجام می‌دادم.
  در کدام مناطق دست به این کار زدی؟
بیشتر در مناطق خانی‌آباد، نازی‌آباد، خیابان نبرد و افسریه این کار را می‌کردم.
  قصد کشتن زن‌ها را داشتی؟
نه اصلا. با اینکه از زنان متنفر بودم و می‌خواستم انتقام بگیرم، ولی قصدم کشتن نبود، فقط آنها را مجروح می‌کردم. فقط می‌خواستم عصبانیتم را خالی کنم. اگر قصدم کشتن بود، درفش را به شکم یا گردنشان می‌زدم، ولی من فقط آنها را از ناحیه پا مجروح می‌کردم، برای همین مطمئن بودم که کسی نمی‌میرد. من فقط می‌خواستم کمی از عصبانیت و کینه‌ام کم شود. می‌دانم آنها گناهی نداشتند، اما دست خودم نبود و تحت فشار زیادی قرار داشتم.
سایر اخبار این روزنامه