با تمام تجهیزات و نفرات خدمت شایسته‌ای به زائران ارایه می‌دهیم

شهروند| دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر به همراه عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور از بخش‌های مختلف پایانه مرزی چزابه بازدید کردند و در جریان زیرساخت‌های رفاهی و راه‌های ورودی و خروجی منتهی به مرز قرار گرفتند. موکب‌های عزاداری و بیمارستان صحرایی ارتش هم از دیگر بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت. دکتر پیوندی همچنین در بازدید از قرارگاه مرکزی پشتیبانی عملیات امدادونجات در پایانه مرزی چزابه با امدادگران به گفت‌و‌گو پرداخت و از درمانگاه و داروخانه مستقر در این قرارگاه دیدن کرد.
دکتر علی‌اصغر پیوندی در حاشیه این بازدید گفت: «جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان ارگانی عام‌المنفعه که همیشه در کنار مردم بوده، در مراسم اربعین امسال نیز مانند سال‌های قبل تلاش کرده شرایطی را ایجاد کند که دغدغه‌ای برای زائران در داخل کشور و در کشور عراق وجود نداشته باشد. به این منظور بسیج همگانی از همه پایگاه‌های سراسر کشور به‌خصوص استان‌های معین و درنهایت استان‌های اصلی که شامل خوزستان و ایلام با سه پایانه مرزی است، اتفاق افتاده تا با تمام تجهیزات لجستیک و نفراتی که هستند، خدمت شایسته‌ای به زائران ارایه دهند.»
وی ادامه داد: «جمعیت هلال‌احمر در سه پایانه مرزی حدود 500امدادگر، نجاتگر و کادر تخصصی در هر شیفت کاری دارد که  با بیش از 120 آمبولانس، 40 خودرو نجات، 4 بالگرد و وسایل همراهشان بتوانند خدمت شایسته انجام دهند.»  رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه خدمت ما به زائران از 21مهر شروع شده است و تا 11 آبان ماه ادامه دارد، افزود: «این زمان حدود 21 روز است که در مقایسه با ‌سال گذشته 6 روز افزایش داشته است. نفرات تخصصی و نیروهای اعزامی به داخل کشور عراق ‌سال قبل 1460 نفر بوده که امسال 2200 نفر است و در مجموع  می‌توان گفت لجستیک و توان ما هم در ارسال دارو و هم در تعداد نفرات 40‌درصد افزایش داشته است.»
وی با تاکید بر اینکه هدف این است که شرایطی برای زائران  فراهم ایجاد شود تا از برکات معنوی این ایام بهترین استفاده را کنند، گفت: «200 تن دارو شامل 400 قلم انواع مختلف دارو و 80نوع تجهیزات مصرفی برای زائران ایرانی در کشور عراق وجود دارد، همچنین 40 درمانگاه تخصصی و بیمارستان در نجف، بین نجف و کربلا در خود کربلا و کاظمین و سامرا راه‌اندازی شدند. امیدواریم این خدمات مورد قبول خداوند باشد و مردم عزیز و ولایتمدار ما که به عشق امام حسین(ع) در این راهپیمایی باشکوه شرکت کردند، از خادمین هلال‌احمر راضی باشند.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه سفر یک روزه خود برای بررسی وضع خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مرزهای کشور به استان ایلام رفت و از مرز مهران بازدید کرد. دکتر پیوندی دیداری هم از پایگاه امداد جاده‌ای مرز مهران یادمان شهدای قلاویزان داشت و از زحمات امدادگران در طرح امدادونجات ویژه اربعین قدردانی کرد. حسین عارفی، مدیرعامل جمعیت استان ایلام هم در جریان این بازدید توضیحاتی درباره چگونگی خدمات‌رسانی به زائران ارایه داد.
سایر اخبار این روزنامه