پاسخ به تحریم در سالروز تسخیر




مراسم 13 آبان روز ملی استکبارستیزی دیروز در سراسر ایران برگزار شد. اعلام تحریم‌های جدید امریکا علیه کشورمان در آستانه این روز و اجرایی شدن آنها همزمان با این روز ملی، سبب شد تا حضور قشرهای مختلف مردمی در این مراسم از اهمیت بیشتری برخوردار شود. سخنرانان در مراسم متعدد ضمن تشریح وقایع سه گانه حادث شده در این روز یعنی، تبعید امام خمینی، کشتار دانش‌آموزان در سال 57 و فتح لانه جاسوسی در سال 58، توطئه‌های ناتمام دولت‌های امریکا علیه ملت و نظام ایران را یادآور و البته تأکید کردند که ایستادگی ملت در برابر این هجمه‌های سنگین نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی رمز ناکام ماندن کاخ سفید بوده است. چنانکه در قطعنامه پایانی این راهپیمایی هم تأکید شد که با همان صلابت 40 ساله در برابر توطئه‌های جدید و اعمال فشارهای ترامپ می‌ایستیم.


سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخنران مراسم تهران مقابل سفارت سابق امریکا بود، گفت: در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی شاهد روزها، نصرت‌ها و پیروزی‌ها و وقایع شگفت‌انگیزی مانند واقعه
۱۳ آبان هستیم که با اندکی ژرف‌نگری دست پرقدرت الهی را در غلبه بر مشکلات در این سال‌ها شاهد هستیم.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در ۱۳ آبان سه حادثه تاریخی و مهم رخ داده است که نشان دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول رهبر معظم انقلاب بیانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با امریکای جهان‌خوار است، افزود: اولین حادثه مربوط به ۱۳ آبان سال ۴۳ است که شاه با دستور مستشاران و دیپلمات‌های مستقر در لانه جاسوسی برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق‌طلبی امام خمینی(ره)، دستور تبعید ایشان را به ترکیه صادر کرد و درست ۱۵ سال بعد در سال ۵۸ جهان شاهد خفت و خواری امریکایی‌ها و جبران آن حرکت سرکوبگرانه و امریکایی که می‌خواستند ندای حق‌طلبی امام(ره) را خاموش کنند، بودند.سرلشکر جعفری افزود: حادثه دیگری که در ۱۳ آبان رخ داد شهادت دانش‌آموزان انقلابی به دستور رژیم بود که در آن حادثه تعداد زیادی از دانش‌آموزان در خاک و خون غلتیدند و خونشان در همان سال پیروزی انقلاب اسلامی را تضمین کرد.وی با اشاره به فضای حاکم بر جامعه در سال‌های نخست انقلاب اسلامی بویژه در سال ۵۸، ‌اظهارکرد: در آن روزها شاهد استقرار دولت موقت لیبرال بودیم که امریکایی‌ها با آنها ارتباطاتی گرفته و مشغول توطئه بودند. جوانان انقلابی و دانشجویان مسلمان پیرو خط انقلاب که تحمل دیدن چنین حرکات منحرف‌کننده انقلاب را نداشتند، به‌صورت محدود و فقط در چند دانشگاه در تهران تصمیم گرفتند که با رعایت طبقه‌بندی بسیار بالا اقدام به حرکتی در این زمینه کنند.
فرمانده کل سپاه، ادامه داد: براین اساس قرار شد تظاهرات ضدامریکایی از دانشگاه به سمت لانه جاسوسی انجام شود و فقط تعدادی از دانشجویان و مسئولان دانشگاهی می‌دانستند که قرار است به لانه جاسوسی حمله شود؛ وقتی جمعیت مقابل لانه جاسوسی رسید با فضاسازی و جوی که در جمعیت ایجاد شد، به‌صورت طبیعی جلوه داده شد که تسخیر لانه جاسوسی از دل جمعیت برآمده و همان لحظه این تصمیم گرفته شده است. در نتیجه دانشجویان با دلی راسخ و توکل بر خدا به لانه جاسوسی حمله کردند و ظرف زمانی محدود دیپلمات‌ها و جاسوسان را به اسارت خود درآوردند که این حرکت در همان لحظات نخست با تأیید بسیار قاطع امام خمینی(ره) مواجه شد.
 فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در مجموع حرکات بسیار خطرناک امریکایی‌ها، با اشغال لانه جاسوسی و دستگیری دیپلمات‌ها و جاسوسان خاتمه یافت و از آن روز ما دیگر در جمهوری اسلامی دیپلمات یا جاسوس امریکایی یا لانه‌ای که بتواند علیه انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کند، نداشتیم به همین دلیل شاهد پیشرفت در ابعاد مختلف بوده‌ایم، البته امریکایی‌ها از آن زمان در خارج کشور برنامه‌ریزی‌هایی علیه انقلاب اسلامی طراحی و اجرا کرده و می‌کنند، اما این اقدام تفاوت زیادی با اینکه در کشور ما سفارتی داشته باشند و از این جا فعالیت کنند، دارد.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه باید به شکست‌های امریکا توجه کرد، گفت: دانستن نکاتی برای حوادث امروز مهم است. اگر سال ۵۸ لانه جاسوسی برچیده نمی‌شد انقلاب ما به ۴۰ سالگی نمی‌رسید و امریکا انقلاب اسلامی را با شکست روبه‌رو می‌کرد. این موضوع برای کسانی که به‌دنبال مذاکره هستند قابل توجه است. سرلشکر جعفری اظهار کرد: برخی مسئولان به ظاهر انقلابی ما از تسخیر لانه جاسوسی به وحشت افتاده بودند و توصیه می‌کردند گروگان‌های امریکایی آزاد شوند. برخی دیگر نظرشان را اعلام نمی‌کردند، اما چنین موضوعی را در دل‌هایشان داشتند و بعدها هم در مواضع‌شان این موضوع بروز و ظهور پیدا کرد.جعفری خاطرنشان کرد: تنها عده‌ای از مسئولان در رأس آنها رهبر معظم انقلاب با این موضوع موافق بودند و با حضور خود در روزهای نخست در لانه جاسوسی حمایت خود را اعلام کردند. از آنجا بود که رابطه عاشقانه جوانان با رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و این ارتباط بعدها با حضور در جبهه‌ها بیشتر شد.
فرمانده سپاه در پایان گفت: غلبه بر جنگ اقتصادی هم نزدیک خواهد بود، اما جمله پایانی ما به رئیس جمهوری عجیب و غریب امریکا این است که هرگز مردم ایران را تهدید نکن؛ چرا که هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در امریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.
پرچم امریکا به آتش کشیده شد
راهپیمایی‌کنندگان در مراسم
13 آبان با حضور در مقابل لانه جاسوسی امریکا شعار مرگ بر آل سعود، مرگ بر امریکا و هیهات من‌الذله را سر دادند. آنها پرچم امریکا را به آتش کشیدند.در این مراسم همچنین ماکت‌هایی از موشک ذوالفقار به نمایش درآمد.طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان سال‌جاری در تهران از سوی ۱۲۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار خارجی پوشش داده شد. تعدادی از خبرنگاران خارجی در مصاحبه با افراد شرکت‌کننده در این راهپیمایی بویژه دانشجویان و دانش‌آموزان نظر آنها را در مورد اعمال مجدد تحریم‌ها از سوی امریکا علیه ایران، تأثیر آن بر زندگی مردم ایران و رابطه ایران و امریکا جویا شدند. راهپیمایی‌کنندگان پلاکاردهایی از نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که روی این پلاکارد واژه تورقوزآباد نوشته شده و همچنین ترامپ را در دست داشتند.در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان بنری که روی آن تعدادی عکس صد دلاری امریکا نقش بسته بود در مسیر حرکت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی روی زمین پهن شده بود. واکس زدن کفش راهپیمایان روی پرچم امریکا و اسرائیل غاصب با هزینه «3 مرگ بر امریکا»، آتش کشیدن و عبور از روی پرچم این کشورها، برگزاری کارگاه دشمن‌شناسی و غرفه کودکان از بخش‌های مختلفی بود که در راهپیمایی دیروز دایر بود.


قطعنامه روز استکبارستیزی:
در برابر توطئه امریکا با همان صلابت چهل ساله می‌ایستیم


قطعنامه تظاهرات سراسری مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبارستیزی» در پایان این مراسم در مقابل لانه جاسوسی خوانده شد.
به‌گزارش ایرنا، در این قطعنامه آمده است:
1 - استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه جو و استعمارگر امریکا به‌عنوان کاملترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.
2 - خروج عهدشکنانه امریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت پیشه‌ ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی - رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، امریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم الشأن عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت امریکا را اعلام می‌داریم.
3 - با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری، لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگناهای معیشتی کنونی تحمیل شده از سوی شیطان بزرگ امریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسئولان ذیربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم.
4 - با همان روحیه، صلابت و ایستادگی چهل ساله در برابر چهل سال توطئه و دسیسه طاغوت اعظم، امریکای جهانخوار علیه نظام اسلامی و به شکست انجامیدن دشمن شماره یک بشریت، بار دیگر با استعانت از خداوند قادر متعال، لحظه شناسی و تمرکز بر ترفند رذیلانه اخیر مصداق اَتم استکبار امریکا و جنگ تحمیلی از نوع خاص روانی - رسانه‌ای، اقتصادی و عملی از جمله تحریم‌های ظالمانه اخیر را با شکست مفتضحانه‌ای دیگر مواجه و ان شاءالله تعالی سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.
5 - استمرار حمایت از ملل تحت ستم امریکای سلطه جو و رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را وظیفه دینی و انسانی خود دانسته و پشتیبانی همه جانبه مسئولان محترم نظام از جبهه مقاومت در برابر خوی استکباری نظام سلطه را خواهانیم.
6 - لازمه بالندگی بیش از پیش نظام اسلامی با دستاوردهای بی‌بدیل چهل سال گذشته را عدم دلبستگی به قدرت‌های پوشالی و عهدشکن و استفاده حداکثری از توانمندی‌های بالقوه نسل جوان پویا، خلاق و انقلابی دانسته و اهتمام مسئولان در تحقق این مهم را مصرانه خواهانیم.
7 - شکست هیمنه پوشالی طاغوت اعظم، امریکای جهانخوار در وقوع انقلاب دوم و تسخیر عزت آفرین لانه جاسوسی شیطان بزرگ را ارج نهاده و بار دیگر بر ضرورت عمل به وظیفه دست اندرکاران تعلیم و تربیت اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در اختصاص بخشی از محتوای کتب درسی به اسناد درس آموز لانه جاسوسی امریکای پلید را مطالبه جدی خود اعلام می‌داریم.
8 - غلبه بر دشمن ددمنش و به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی امریکای سلطه جو، مستلزم حفظ روحیه استکبارستیزی تمامی مسئولان تحت زعامت مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی می‌باشد که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین و رهنمودهای گهربار و حکیمانه امام المسلمین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای را اعلام می‌داریم.