حماسه حضور

آرمان: دیروز همه جای ایران مملو از تکبیر و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل بود. مردم تهران نیز همصدا با اقصی نقاط کشور از صبح دیروز به راهپیمایی 13 آبان پرداختند. در این مراسم که بسیاری از چهره‌های لشکری و کشوری، سیاسی و نمایندگان مجلس حضور داشتند. در این مراسم سردار سرلشکر محمد علی جعفری با اشاره به شرایط اخیر اقتصادی و تحریم‌های آمریکا خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت:« هرگز مردم ایران را تهدید نکن؛ چرا که هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در آمریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید».
شکوه و اقتدار ملی
مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان هم‌زمان با سایر استان‌ها روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم، از جمله دانش آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل لانه جاسوسی؛سفارت پیشین آمریکا از ساعت 9:30در تهران آغاز شد و راهپیمایی‌کنندگان شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، هیهات من الذله، حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست و... را سردادند. همچنین راهپیمایی‌کنندگان پلاکاردهایی که روی آنها مرگ بر آمریکا، هیهات من‌الذله، مرگ بر اسرائیل و پلاکاردهایی از دونالد ترامپ را در دست داشتند. همچنین در خلال مراسم علاوه بر حضور غرفه‌های فرهنگی به دلیل همزمانی با ایام اربعین مدیحه سرایی و ذکر اباعبدا...الحسین(ع) نیز خوانده شد. از دیگر دیدنی‌های این روز می‌توان به عروسک‌هایی که نماد ملک سلمان پادشاه عربستان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در دست حاضران اشاره کرد. همچنین راهپیمایی کنندگان در مراسم راهپیمایی 13 آبان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. از دیگر نکات جالب در این راهپیمایی ای نبود که حاضران در اعتراض به سوء استفاده آمریکا از دلار جهت اعمال فشار و تحریم علیه کشورهای دیگر و ممانعت‌های ایجاد کرده برای ایران در استفاده از این واحد پولی جهت انجام معاملات تجاری و اقتصادی خود با دیگر کشورها بنری از عکس‌های صد دلاری بر زمین در مسیر حرکت شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان پهن شده بود که مردم بر روی آن راه می‌رفتند. در این مراسم ماکت موشک ذوالفقار نیز به نمایش درآمد. روز گذشته همراه با مردم جمعی از مسئولان و شخصیت‌های کشوری و لشکری نیز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران، حضور یافتند بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه، جمعی از مسئولان سپاه پاسداران، نمایندگان مجلس، برخی اعضای هیات دولت، برخی از مقامات قضایی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی از جمله شرکت کنندگان در این راهپیمایی بودند.
ایران را تهدید نکن


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهارکرد: در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی شاهد روزها، نصرت‌ها و پیروزی‌ها و وقایع شگفت‌انگیزی مانند واقعه ۱۳ آبان هستیم که با اندکی ژرف‌نگری دست پرقدرت الهی را در غلبه بر مشکلات در این سال‌ها شاهد باشیم. ایسنا نوشت، سردار سر لشکر محمد علی جعفری با بیان اینکه این تاریخ پرافتخار با روزهای سرنوشت‌سازی همراه بوده است، به وقایع ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین و ۳ خرداد اشاره و گفت: در ۱۳ آبان سه حادثه تاریخی و مهم رخ داده است که نشان دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول مقام معظم رهبری بیانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با آمریکای جهان‌خوار است. وی در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت روز ۱۳ آبان افزود: ۱۳ آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکایی‌ها در ایران شکسته و کشور از لوث وجود آن‌ها پاکسازی شد. جعفری با بیان این‌که باید به شکست‌های آمریکا توجه کرد، ادامه داد: دانستن نکاتی برای حوادث امروز مهم است. اگر سال ۵۸ لانه جاسوسی برچیده نمی‌شد انقلاب ما به ۴۰ سالگی نمی‌رسید و آمریکا انقلاب اسلامی را با شکست روبه‌رو می‌کرد. این موضوع برای کسانی که به دنبال مذاکره هستند قابل توجه است. فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به تکرار شکست‌های آمریکا یادآور شد: به یاری خداوند متعال و ایستادگی مردم انقلاب اسلامی، آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی که با تبلیغات گسترده آنها همراه شده است به ناکامی می‌انجامد. وی اضافه کرد:. تاریخ ۴۰ ساله آمریکا، تاریخ شکست‌ها در مقابل ایران است. متحدین آمریکا و خود آنها که انواع نبردها را چه فرهنگی و چه سیاسی و چه انواع دیگر را آزموده‌اند امروز به جنگ گسترده تبلیغاتی و جنگ اقتصادی دلبسته‌اند. سر لشکرجعفری تاکید کرد: بررسی حملات متعدد آمریکا و قدرت مردمی بر نظام بیانگر آن است که برنامه‌ریزی‌های آمریکا برای مقابله با ایران از طریق تحریم به یاری خدا و ادامه‌ی مقاومت آگاهانه مردم و مسئولین شکست خواهد خورد. فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: غلبه بر جنگ اقتصادی هم نزدیک خواهد بود، اما جمله پایانی ما به رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا این است که هرگز مردم ایران را تهدید نکن؛ چرا که هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در آمریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.
تحریم؛ زمینه پیشرفت
دادستان کل کشور در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی امروز ۱۳ آبان نشانه بصیرت آنهاست. مردم ما می‌دانند در شرایط حساس باید حضور فعال‌تری داشته باشند. حجت‌الاسلام منتظری گفت: امروز آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اسلام و مسلمین است و ما هم باید دشمنی خود را با آنها ابراز کنیم. دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتفاق جدیدی نیست و ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردند، گفت: تحریم زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما؛ البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کند، اما قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد. ما باید از این تحریم‌ها استقبال کنیم چرا که زمینه‌ای است که مردم و خصوصا جوانان ما به این فکر و اندیشه بیفتند که روی پای خودشان بایستند و ارتباط خود را با دشمن کمتر کنند. وی همچنین پیرامون دلیل پشیمانی برخی از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی، تصریح کرد: دلیل این پشیمانی را باید از خودشان پرسید. لابد اعتقاد و ایمان آنها آنچنان که باید و شاید عمیق نبوده است. این یک امر جدیدی نیست، در تاریخ اسلام سابقه دارد عده‌ای که یک مدتی در تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بودند و بعدا انحراف پیدا کردند؛ باید دعایشان کرد که از این انحراف برگردند.
تبدیل تحریم‌ها به فرصت
سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار کرد: حقیقتا امروز اگر نگوییم حضور مردم بی‌نظیر است، این حضور کم نظیر است و حضور پرشورتری را نسبت به مراسم ۱۳ آبان سال‌های گذشته شاهدیم؛ چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت. شور و احساس مردم امسال نسبت به سال‌های پیش قابل مقایسه نیست و بحمد‌ا... آن چیزی که امروز می‌بینیم مردم، زن و مرد، پیر و جوان از قبل از ساعت اعلام شده رسمی در خیابان‌ها حضور داشتند. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: دشمن قصد دارد با عملیات روانی روحیه مردم را تضعیف کند؛ اما کورخوانده است. مردم ما با هوشیاری و بیداری ترفند‌های مختلف دشمن و این عملیات روانی او را با حضور خود و با بصیرت خودشان مثل گذشته‌ها رسوا خواهند کرد و از این موقعیت فرصتی می‌سازند و جدی‌تر با قدرت شیطانی آمریکا مبارزه خواهند کرد که شما این را از شعار‌های امروز و حضور گسترده مردم درک می‌کنید. وی ادامه داد: این تحریم‌ها که آمریکا حرفش را می‌زند، چیز جدیدی نیست؛ البته ممکن است مشکلاتی را بوجود بیاورد؛ اما این مشکلات را مردم تبدیل به فرصت خواهند کرد و ان‌شاءا... مردم با حضور خود این توطئه را از بین خواهند برد. محسنی اژه‌ای پیرامون تحریم‌های جدید آمریکا عنوان کرد: ان‌شاءا... اقدامات ترامپ هم مثل دولتمردان گذشته آمریکا با شکست مواجه می‌شود و مردم عزیز ما با بصیرت و استقامت خود این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل خواهند کرد. سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: تحریم‌های جدید سبب خواهد شد که استقلال کامل ما در زمینه‌هایی که تا امروز قدری وابستگی داشتیم نیز حاصل شود. محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: شکست‌های پی‌درپی آمریکا و عربده کشی‌های آنها که از روی شکست است و نه از روی قدرت و همین موضوع یکی از مهم‌ترین نشانه‌های افول آمریکاست. دولتمردان نظامی و اقتصادی آمریکا واقعا سرگردان هستند و نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند. هر تصمیمی که می‌گیرند موجب شکست می‌شود و مشخص است که در آنجا منطق و استدلال و برنامه‌ حاکم نیست؛ بلکه کار‌ها به‌صورت روزمره و از روی خشم و عصبانیت انجام می‌شود.
انسجام در مقابل تحریم
رئیس فراکسیون امید مجلس با حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و در جمع خبرنگاران درباره تاثیر توطئه‌های دشمنان بر روحیه استکبارستیزی مردم ایران اسلامی گفت: مردم ایران نشان دادند همانند روزهای اول انقلاب روحیه استکبارستیزی دارند و این روحیه مسیر انقلاب ما را شفاف کرده است.
ادامه صفحه 6
 
 
رئیس قوه قضائیه:
نصر الهی همراه ملت ایران خواهد بود
روز گذشته رئیس قوه قضائیه در حاشیه مراسم ١٣ آبان، اظهار کرد: پیام این راهپیمایی برای استکبار جهانی که سرکرده آن آمریکاست، این است که مردم بصیر و هوشیار ما در صحنه حاضر هستند و استقلال و عزت خود را حفظ خواهند کرد و تسلیم زورگویی‌های آمریکا و اذنابش نخواهند شد. آیت‌ا... آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه با چنین ملت بصیری هیچ‌گاه با زبان قدرت نباید صحبت کرد، افزود: این مردم آزموده هستند و در طول چهل سال انقلاب در برابر همه فشار‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به ادعای آمریکا‌ مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید، از این موضوع به عنوان خوابی که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد، یاد کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند که جمهوری اسلامی چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید؛ ولی این خواب هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و این ملت، استوارتر، سرافرازتر و قدرتمندتر به مسیر خودش ادامه می‌دهد. او یادآور شد: آن کسانی که رو به افول هستند، آمریکا و قدرت‌های شیطانی منطقه‌اند و همین حالا نیز نشانه‌های آغاز این افول، روشن است. آملی لاریجانی با بیان اینکه به این ملت هوشیار و جوانان بصیر و توانمند و عزتمند افتخار می‌کنیم، تاکید کرد: مطمئن هستیم که نصر الهی همراه ملت ایران خواهد بود. رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ملت ایران همچنان شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند، دلیل این استمرار و مداومت چیست، اظهار کرد: آمریکایی ها، عزت و قدرت ما را نشانه گرفته‌اند و با اصل انقلاب و مردم غیور ایران مخالف هستند و گرچه در ظاهر شعار‌هایی می‌دهند، ولی رفتارشان در طول چهل سال انقلاب همین را نشان داده است و هرچه توان داشته‌اند برای ضربه زدن به مردم و انقلاب ما به میدان آورده‌اند. رئیس قوه قضائیه در پایان گفت: باید با همه توان با استکبار مقابله کنیم و این مردم نیز مقابله کرده‌اند و استوارتر خواهند ایستاد.