فناي تير آخر

تلاش‌هاي جريان‌هاي سياسي براي ابقاي شهردار فعلي تهران بارديگر نيز شكست خورد تا آخرين ‌روزنه‌هاي اميد به لابي‌گري براي افشاني و حاميانش كور شود.
در همين راستا روز گذشته سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از رد طرح استفساریه مستثنا شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نشست این کمیسیون خبر داد. سلمان خدادادی ، در تشریح دستور کار ديروز (یک شنبه، 13 آبان) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح استفساریه مستثنا شدن شهرداران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نشست امروز خبر داد و گفت: این استفساریه توسط عده ای از نمایندگان ارائه شده بود که به کمیسیون ارجاع شد و در جلسه امروز بررسی آن در دستور کار قرار گرفت که در نهایت کلیات آن توسط نمایندگان رد شد.از طرف ديگر اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها نيز با اشاره به جلسه ديروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه طرح استفساریه تبصره یک اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب ۹۷.۶.۶ که به کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود، با حضور ریيس شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت. سخنگوی کمیسیون شوراها اظهار داشت: کمیسیون این استفساریه را که در مورد مستثناشدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بود، بررسی و در نهایت رد کرد. سلیمی خاطرنشان کرد: مطابق نظر کمیسیون شوراها، شهردار تهران باید تا تاریخ ۲۶ آبان استعفا دهد، گرچه در مورد این استفساریه کمیسیون اجتماعی باید نظر قطعی بدهد.
اقدامات عجيب براي ابقاي يك فرد
حاميان سياسي شهردار تهران كه نفوذ فراواني نيز در نهادهاي كشور داشتند، تلاش‌هاي گسترده‌اي را در دستور كار قرار دادند تا شايد افشاني را بتوانند ابقا كنند و اين نوع عملكرد سبب اعتراض برخي نمايندگان شد و در همين راستا محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از تردد برخی افراد منتسب به افشانی شهردار تهران در راهروهای مجلس شورای اسلامی به‌منظور متقاعد کردن نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی در رای دادن به استفساریه برای ابقای شهردار تهران انتقاد کرد و اين لشكركشي را زننده و عجيب خواند.


سياسي‌بازي
برخي شخصيت‌هاي سياسي اعلام كرده‌بودند كه الياس‌حضرتي، علي‌مطهري و محمدعلي ‌وكيلي براي ابقاي شهردار تهران تلاش‌هاي فراواني كردند و همگرايي‌هاي سياسي و حزبي اين افراد دليل فعاليت‌هاي گسترده آن‌ها براي كمك به افشاني است. اقداماتي كه مي‌تواند سبب نااميدي مردم نسبت به اين افراد و جريان حامي آن‌ها باشد كه روزگاري به اميد تغيير در اين نوع سياست‌ها به آن‌ها راي دادند.
خط پايان
با اين دست‌ردي كه مجلس به سينه برخي افراد و جريان‌هاي سياسي زد، به نظر آن‌ها بايد به دنبال شهرداري لايق براي پايتخت ايران باشند تا در اين روزگاري كه كشور با مشكلات فراواني روبه‌رو است گرهي از كار مردم بگشايد؛ نه اينكه دايم به دنبال راهكاري‌هاي بگردند كه قانون تصويب شده را دور زده و به هدف خود برسند زيرا اين اقدام ناشايست، ارث آن افرادي بود كه زماني اصلاح‌طلبان انتقادات فراواني به آن‌ها داشتند و امروز پا گذاشتن جاي پاي همان جريان‌ها تامل برانگيز است.