تصمیم‌گیری پارلمان اوکراین برای اعلام حکومت نظامی

BBC- پارلمان اوکراین درباره اعلام حکومت نظامی در این کشور تصمیم می‌گیرد. پترو پروشنکو رییس‌جمهور این کشور از پارلمان خواسته تا اعلام 60 روز حکومت نظامی را بررسی کند.
دیروز نیروی دریایی اوکراین گفت نیروهای ویژه روسیه به دو قایق مسلح این کشور شلیک و آنها را همراه با یک یدک‌کش توقیف کرده‌اند و به این ترتیب تنش بین دو کشور به شدت افزایش یافت.این قایق‌ها در آب‌های شبه‌جزیره کریمه حرکت می‌کردند که روسیه در سال ٢٠١۴ آن را به خاک خود منضم کرد.
اوکراین روسیه را متهم کرد که یکی از کشتی‌هایش در اقدامی «تهاجمی» به قصد کشت به قایق‌ها شلیک کرده و شش خدمه را زخمی کرده است.نیروی دریایی این کشور همچنین می‌گوید کشتی روس عمدا خود را به یدک‌کش
کوبیده است.
روسیه می‌گوید این قایق‌ها بدون اجازه وارد آب‌های روسیه شده بودند. با اینکه از زمان انضمام کریمه به خاک روسیه بین این کشور و اوکراین مناقشه وجود داشته اما این بار تنش به میزان زیادی افزایش یافته و این یکی از نخستین موارد برخورد رودرروی نیروهای نظامی دو کشور در سال‌های اخیر است. پیش از این مناقشه دو کشور بیشتر به صورت مبارزه ارتش اوکراین با جدایی‌طلبان بود که از حمایت روسیه برخوردارند.