وزارت جهاد کشاورزی: تامین کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافت

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم وارد شده با ارز رسمی 4200 تومانی تا آبان ماه امسال رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «علی اکبر مهرفرد» افزود: در مجموع میزان واردات کالاهای اساسی و ارزی که به آن اختصاص یافته بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
وی اظهار داشت: بخشی از این کالاها شامل نهاده‌های تولید همچون ذرت، جو، کنجاله سویا که به گوشت، مرغ و تخم مرغ تبدیل می‌شود و بخش دیگر شامل برنج، گوشت قرمز و حبوبات مصرف مستقیم انسانی دارد.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی صادرات محصولات کشاورزی مدیریت و کنترل می‌شود، گفت: صادرات کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود را از طریق وضع عوارض کنترل می‌کنیم.


مهرفرد ادامه داد: نهاده‌هایی مانند سموم، کود، داروهای دامی و کالاهای ضروری همچون برنج، روغن و گوشت در گروه یک کالایی قرار دارند و ارز 4200 تومانی برای واردات آن پرداخت می‌شود.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: همچنین دام‌هایی که برای کشتار در مناطق مرزی وارد می‌شوند و دام‌های مولد برای اصلاح نژاد بومی، در گروه کالاهای یک قرار گرفته و مشمول ارز 4200 تومانی می‌شوند.
به گفته وی، کالاهایی که جز اقلام اساسی مردم نیستند مانند خط تولید صنایع تبدیلی، اسب و برخی فرآورده‌های غذایی وارد سامانه ارز نیما می‌شوند.
وی به مشکلات انتقال ارز نیز اشاره کرد و گفت: اکنون در زمینه سیستم‌های انتقال ارز با مشکلاتی روبرو هستیم و با روش‌های مختلف ارز را انتقال می‌دهیم؛ امیدواریم در آینده شرایط انتقال ارز بهبود یابد.
از ابتدای امسال، دولت یک سیاست واحد برای تثبیت نرخ ارز اتخاذ کرد و مقرر شد برای کالاهای اساسی و نهاده‌های دام و طیور ارز دولتی 4200 تومانی در نظر گرفته شود.
گروه کالایی یک مشمول واردات برنج، گوشت، روغن، حبوبات، دام، طیور و آبزیان مولد، اصلاح نژاد شده، کلنی، ملکه و ژل رویال زنبور عسل و تخم چشم زده(ماهی قزل آلا) می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
قیمت خرید تضمینی گندم 1600 تومان تعیین شد رئیس کل بانک مرکزی: پرداخت چک تضمینی صرفا در وجه گیرنده امکان پذیر است معاون اول رئیس جمهور: نهضت تولید علم و فناوری به یک اراده جدی تبدیل شده است تظاهرات در لندن و بغداد در مخالفت با جنگ یمن استیضاح وزیر کشور به هیات رئیسه مجلس ارائه شد خلع سلاح نفتی دشمنان پیشرفته‌ترین ناوشکن غرب آسیا به ناوگان ارتش پیوست وزارت جهاد کشاورزی: تامین کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش یافت معامله ارز تا یک میلیون یورو در صرافی‌ها مجاز شد تظاهرات دانشجویان موریتانی در اعتراض به سفر آتی بن‌سلمان جلیقه زردها پایتخت‌های اروپا را به آتش کشیدند هجمه ها به دولت درکنار برخی اتهامات به مسئولان ظریف، پیشنهاد چهارگانه برای پایان بحران یمن مطرح کرد آمار پایانی متقاضیان اعلام شد؛ جشنواره ملی فیلم فجر 12 روزه شد جزئیات "لغو" احتمالی طرح «زوج و فرد» در تهران ثبت‌نام کنکور ارشد 98 از 16 آذر آغاز می‌شود درآمدهای کمیته امداد 40 درصد افزایش یافت واکنش سخنگوی تعزیرات به گران‌فروشی نان؛ افزیش قیمت نان، سیاست دولت نیست