رئیس دفتر رئیس جمهوری: باید به شکل مدنی بامطالبات و اعتراض‌های مردم برخورد کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: ما خادم مردم هستیم نه قیم آنان و باید به شکل مدنی با مطالبات و اعتراض‌های آنها برخورد کنیم.
به گزارش ایرنا «محمود واعظی» روز گذشته در همایش مدیران، سردبیران و روسای مراکز و دفاتر ایرنا افزود: باید حرف مردم و خواسته‌های آنان را بشنویم و برای آنها راه حل پیدا کنیم.
وی اظهارداشت:اعتراض‌های مردم منفی نیست، این حکومت‌های اقتدارگرا هستند که آن را منفی‌ می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تلاش کرد محدودیت‌ها و شرایطی که در اقتصاد ایران به وجود آمده بود را از طریق برجام روان سازی کند و تحریم‌های هسته ای از طرف آمریکا و تحریم‌های سایر کشورها برداشته شود که در نهایت این اتفاق افتاد.


واعظی با اشاره به فشارهای زیادی که از طرف این مثلث به کشور وارد شد، اظهارداشت: این بار برخلاف دوره‌های گذشته که با تهدید نظامی و روش‌های دیگر به دنبال هجمه بر ایران و دولت ایران بودند روش دشمنان تغییر کرد.
وی افزود: تصور‌ می‌شد اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند ایران نیز عکس العمل نشان خواهد داد و از برجام خارج‌ می‌شود و تحریم‌ها بر‌ می‌گردد.
واعظی تصریح کرد: این هدف‌گذاری از قبل انجام شده بود و برای آن تبلیعات گسترده صورت گرفت.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه به ناآرامی‌های اخیر پاریس اشاره و بیان کرد: آنچه طی 17 روز گذشته در پاریس رخ داد اگر در تهران اتفاق افتاده بود رسانه‌های دنیا راجع به واقعه و حکومت ایران چه‌ می‌گفتند؟
وی ادامه داد: تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام یک روی سکه است که روی دیگری هم در داخل کشور دارد.
واعظی گفت: نظام جمهوری اسلامی به قدری خود را مقتدر‌ می‌داند که در مقابل این حوادث خود را نمی بازد و اجازه تعبیر خواب دشمنان را نخواهد داد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به گستردگی جغرافیایی ایران یادآور شد: این شرایط البته موجب‌ می‌شود که زندگی در همه جای کشور یکسان نباشد و به برخی فشار اقتصادی بیشتری وارد شود که البته وظیفه دولت توجه بیشتر به مناطق محروم تر و خشک است.
به گفته وی مسئولان و اقتصاددانان معتقدند باید قیمت ارز براساس عرضه و تقاضا کاهش یابد.
واعظی با بیان اینکه تا سه هفته پیش جنگ روانی گسترده از خارج تلاش‌ می‌کرد آینده تاریکی را برای مردم رقم بزند، تاکید کرد: زمانی که مردم از آینده مایوس باشند اجرای منویات دولت و حکومت سخت است و بنابراین باید تلاش‌ می‌کردیم تا به مردم نشان دهیم آنچه گفته‌ می‌شود اتفاق نخواهد افتاد و دولت توان عبور و خنثی کردن توطئه‌ها را دارد.
واعظی با بیان اینکه رسانه و تاثیرگذاری آن از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: اکنون باید خود را با شرایط جدید وفق دهیم، در گذشته شاهد تعداد محدودی از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بودیم اما اکنون شرایط کاملا متحول شده و هر فرد‌ می‌تواند از طریق ایجاد یک کانال در فضای مجازی برای خود حرفه خبرنگاری را تعریف کند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: در گذشته تمام اخبار منتشر شده شناسنامه دار بود و اخبار جعلی قابلیت انتشار را پیدا نمی کرد اما امروز با انتشار اخباری مواجه هستیم که شناسنامه دار نیستند.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش اصغر فرهادی به دانلود غیرقانونی «همه می‌دانند» در داخل کشور می‌تواند آغازگر اتفاقات تازه‌ای در سینما باشد؛ همدلی به مناسبت روز جهانی یوز پلنگ، وضعیت این گونه نادر جانوری را بررسی کرد یوز «رویانی» یوز ایرانی نمی‌شود روایت صنعت‌گران از مشکلات تولید در همایش «فرصت‌ها و چالش‌های صنایع پوشاک در شرایط تحریم» گزارش «همدلی» از اختلاف‌نظرها در خصوص قانونی نبودن نقش مجمع تشخیص مصلحت در روند قانونگذاری در گفت‌وگو با «نعمت احمدی» تلاش ماکرون برای عبور از بحران دولت فرانسه با جلیقه‌زردها مذاکره می‌کند رئیس دفتر رئیس جمهوری: باید به شکل مدنی بامطالبات و اعتراض‌های مردم برخورد کنیم فرمانده نیروی دریایی ارتش: در آینده نزدیک در اقیانوس اطلس حضور پیدا‌ می‌کنیم عراقچی: اعضای برجام برای جبران خروج آمریکا در حال برنامه ریزی هستند همایش علمی؛ برای یک قانون اساسی شایسته‌تر اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز: احمدی‌نژاد در همان ۸ سال میزان کفایت و درایت خود را نشان داد