خبر

رئیس قوه قضائیه:
کسی برای دوتابعیتی بودن زندان نمی‌رود
رئیس قوه قضائیه گفت: دو تابعیتی بودن در جمهوری اسلامی جرم نیست و کسی در ایران صرفا به دلیل دو تابعیتی بودن تعقیب و زندانی نمی‌شود. افرادی که مورد اشاره مسئولان خارجی هستند، در کشور ما اقداماتی بر خلاف امنیت مرتکب شده اند یا دست به جاسوسی زده‌اند که تعقیب آنها به دلیل ارتکاب این جرایم است و هیچ ربطی به دو تابعیتی بودنشان ندارد. تنها دلیل این هجمه‌های سنگین علیه دستگاه قضائی این است که در برابر نفوذ دشمن ایستاده ایم و بسیج نیروها و صرف میلیون‌ها دلار از سوی کشورهای غربی برای تخریب مسئولان قضائی جمهوری اسلامی صرفا به دلیل همین ایستادگی در برابر نفوذ است. انگلیس به ایران بدهکار است و از زمان طاغوت پول‌هایی را برای سلاح دریافت کرده اند که جزء بدهی‌های آنها به ملت ایران است اما این موضوعات هیچ ارتباطی با مسائل قضائی ندارد و نظام قضائی و نیروهای امنیتی صرفاً با عوامل نفوذ، فارغ از تابعیتشان در چهارچوب قانون برخورد می‌کنند. متأسفانه عده‌ای که خود را مدافع آزادی و اصلاحات می‌دانند، حاضرند به خاطر حقد و بغض نسبت به دستگاه قضائی، حقوق مردم را نادیده بگیرند. آیت‌ا... آملی لاریجانی با بیان اینکه همه قوا در جمهوری اسلامی مستقل هستند، تأکید کرد: کشورهای خارجی، باید ردای تکبر را از تن به در کنند و مقاماتی نظیر وزیر خارجه انگلیس بدانند در جایگاهی نیستند که بخواهند به قوای نظام اسلامی در انجام وظایفشان هشدار دهند. رئیس قوه قضائیه افزود: به دلیل همین تکبرورزی در گفتار و رفتار، با وجود تقاضای مکرر وزیر خارجه انگلیس برای دیدار با مسئولان قضائی جمهوری اسلامی، هیچ یک از مسئولان دستگاه قضا وقت ملاقات ندادند تا امثال آقای هانت متوجه شوند با مردم و مسئولان ایران باید با لحن و ادبیات شایسته صحبت کنند.
 


بیژن زنگنه:
فساد را نگویید، فریاد بزنید
وزیر نفت در نوزدهمین نشست تخصصی فرماندهان پایگاه‎های بسیج وزارت نفت، سالروز تشکیل بسیج (پنجم آذر) را تبریک گفت و با درود به روان پاک شهدای اسلام، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای صنعت نفت و به‌ویژه شهید تندگویان و آرزوی شفا و صبر برای جانبازان جنگ تحمیلی، به شرایط ویژه حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: امروز به معنای واقعی در یک جنگ سرد به سر می‎بریم. بیژن زنگنه به موضوع فساد هم اشاره کرد و افزود: همان‌طور که قبلا هم بارها تاکید کرده‎ام، در مقابل فساد که همانند خوره و موریانه برای بدنه جامعه است، نباید کوتاه آمد؛ حال این فساد از جانب هر که می‎خواهد باشد. نمی‎گویم اگر از فسادی خبردار شدید به من بگویید؛ می‎گویم آن را فریاد بزنید. باید با فاسد برخورد کرد و این حساسیت در شرایط فعلی که مردم گرفتار حداقل‎های زندگی هستند، دوچندان باید باشد. وی تاکید کرد: این که یک عده دنبال پر کردن جیب خودشان هستند، نه شرعی است و نه انقلابی. وی در صحبت‎های خود، بر لزوم جوان‌گرایی در صنعت نفت و توجه بیشتر به حضور بانوان تاکید کرد و گفت: در جایی خواندم که پیامبر اکرم (ص) در آخرین لحظات زندگی‎شان گفته‎اند که نمی‌دانم آیا رسالتم را در مورد زنان و بردگان به‌طور کامل انجام داده‎ام یا نه. ایشان درباره زنان و بردگان فرموده‎اند چون آن زمان این دو دسته تحت ظلم بوده‎اند. در حال حاضر به برکت جمهوری اسلامی تحول عظیمی در حوزه زنان ایجاد شده است، اما هنوز شاهدیم که در برخی سازمان‎ها هیچ مدیر زنی وجود ندارد.
 
وعده ولایتی برای بررسی پرونده استاد تعلیق شده
در هفته‌های گذشته پرونده تعلیق فعالیت یک استاد روزنامه‌نگاری بازتاب زیادی در شبکه اجتماعی داشت و دانشجویان این استاد تلاش زیادی کردند تا صدایش شنیده شود. حالا پس از یک ملاقات با استاد تعلیق شده، علی اکبر ولایتی در این زمینه دستور رسیدگی منصفانه و سریع به پرونده را صادر کرده است. در همین میان حوریه دهقان‌شاد می‌گوید: بعد از نامه من و شاگردانم برای فرجام‌خواهی به بازرسی ویژه هیات امنای دانشگاه آزاد، این فرصت را به‌دست آوردم تا ملاقاتی با شخص آقای دکتر ولایتی داشته باشم. در این ملاقات ایشان لطف کردند و دستور سریع برای بررسی پرونده صادر کردند و گفتند در جریان این ماجرا قرار گرفته‌اند و نامه من، دانشجویان و توئیت‌های‌آنها را ملاحظه کرده‌اند.» وی ادامه می دهد: باید تشکر کنم از آقای دکتر ولایتی و هیات امنای دانشگاه آزاد که صدای من را شنیدند و این فرصت به من داده شد تا پرونده یکبار دیگر بررسی شود و حرف‌های من هم شنیده شود.ایشان فرمودند که درباره این پرونده دستور بررسی سریع و منصفانه داده اند.