روز پردردسر آقای طناز!

شهروند| روز گذشته دور دور رضا رفیع بود. شاعر و طنزپردازی که با بیان این‌که در شأن خود نمی‌بیند که فیلم‌های محمدرضا گلزار را تماشا کند، آتش به جان کانال‌ها و سایت‌های هوادار این ستاره سینما انداخت.
رضا رفیع دیروز در گفت‌وگو با یک برنامه اینترنتی گفت:   «نقطه‌ضعف رسانه ملی درحال حاضر رفتن به سمت مجری‌هایی است که سلبریتی سینمایی هستند. این در حالی ا‌ست که مجری باید قدرت تفکر و اندیشه داشته و اهل مطالعه باشد. اما تلویزیون با این هدف که مخاطبان سینمایی محمدرضا گلزار را به تلویزیون بیاورد، سراغ او می‌رود. برای من البته آقای گلزار ممکن است جذابیت نداشته باشد و فیلم‌های ایشان را نمی‌روم ببینم، زیرا در شأن من نیست، اما ایشان در بین مخاطب عام هزاران کشته‌مرده دارد، ولی نکته تاسف‌بار این است که بعضی مسئولان ما هم با همان معیارها با این سلبریتی‌ها طرف می‌شوند...»
رضا رفیع که با این حرف‌ها پیه واکنش هواداران گلزار را به تنش مالیده بود، اندکی بعد از این اظهارنظر، حاشیه‌ای دیگر را نیز کلید زد. این بار بهانه این طنزپرداز شناخته‌شده تلویزیون اتفاقی بود که بر سر خود او آمده بود. رفیع در اتفاقی جالب‌توجه گفت که شرکت خودروسازی سایپا از او به دلیل توهین به پراید شکایت کرده است!
می‌توان گفت که رضا رفیع با اعلام این خبر خنده‌دارترین قطعه طنز خود را رسانه‌ای کرده است. قطعه‌ای البته دردناک که نشان می‌دهد در این سرزمین چه مدارا و سعه‌صدری در برابر آثار هنری وجود دارد.