کاهش 50 درصدی تبلیغات مؤسسات کنکوری در صدا و سیما

دیروز نمایندگان استان اصفهان که در اعتراض به آنچه بی توجهی به وضعیت آب حوزه انتخابیه خود می‌خوانند به صورت دسته جمعی استعفا داده‌اند، در جلسه مجلس حضور یافتند. مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت نیز اعلام کرد که آنها استعفای خود را پس گرفتند. اما محسن کوهکن نماینده لنجان این خبر را تأیید نکرد. از سویی دیگر نمایندگان خوزستان  هم دقایقی با تجمع در جایگاه هیأت رئیسه و تحصن در این جایگاه، اعتراض خود را به مشکل «آب» در این استان نشان دادند. به گزارش ایسنا، برخی از آنها عنوان می‌کردند که حل مشکل آب استان اصفهان می‌تواند به بروز مشکل برای استان خوزستان منجر شود.
مسعود پزشکیان در واکنش به تحصن نمایندگان خوزستان گفت: نمایندگان استان‌های دیگر اعتراض دارند که اگر دولت بخواهد به خاطر استعفای نمایندگان اصفهان امتیاز بدهد، مابقی استان‌ها هم به این شکل اعلام اعتراض خواهند کرد. وی افزود: دولت نباید خارج از چارچوب امتیازی بدهد و باید بر اساس عدالت تصمیم‌گیری کند، زیرا مسأله آب برای همه کشور است. پزشکیان با بیان این که نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس گرفته‌اند، اضافه کرد: دولت باید در چارچوب عدالت تصمیم‌گیری کند، چرا که در غیر این صورت کل مجلس شورای اسلامی با تنش مواجه می‌شود.
اما محسن کوهکن یکی از نمایندگان مستعفی استان اصفهان در تذکری مستند به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت:‌ ما هیچ کدام استعفایمان را پس نگرفتیم بلکه بیرون جلسه بودیم دو نفر از اعضای هیأت رئیسه به ما گفتند جلسه به حد نصاب نمی‌رسد ما هم بر اساس مسئولیت شرعی و اینکه عدم حضورمان باعث تعطیلی مجلس نشود در جلسه حضور پیدا کردیم. وی افزود:‌ من به عنوان نماینده، نسبت به استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری هم حساس هستم اصلاً استعفای ما برای این بود که چرا امتیاز داده‌اید. وقتی ۱۹ نماینده استعفا می‌دهند بدانید که کارد به استخوان رسیده، باید ببینیم که چطور می‌شود مشکل را حل کرد. نماینده لنجان یادآور شد: آقای رئیس جمهوری روی نامه ما دستور رسیدگی و تشکیل ستاد احیا را دادند اگر کسی مشکل را منعکس کند و رئیس جمهوری دستور پیگیری بدهد، آیا این امتیاز خواهی است؟ در حال حاضر ۵ و نیم میلیون نفر جمعیت اصفهان مشکل آب دارند و تنش آبی اول از همه به اصفهان برمی‌گردد. کشاورز و باغدار ما از هستی ساقط شدند و ما هم به دنبال انتقال حوزه به حوزه نیستیم. کوهکن یادآور شد: استعفای ما باقی است و اگر رئیس جمهوری پیگیر نشود، خواهش می‌کنیم استعفای ما را در دستور کار بگذارند.