رئیس قوه قضائیه: برخورد با مفاسد اقتصادی حمایت از سرمایه‌گذاری سالم است



رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخورد‌های قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، این برخورد‌ها را لازم و عادلانه دانست. به گزارش میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، تصریح کرد: مفسدان باید بدانند که اگر بخواهند به حقوق میلیون‌ها نفر از مردم تعدی کنند، حتماً مورد مؤاخذه و برخورد قرار خواهند گرفت و جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد عده‌ای در فضای متلاطم اقتصادی در جهت دستیابی به مطامع خود، حقوق و معیشت مردم را هدف قرار دهند.آیت الله آملی لاریجانی با رد این ادعا که برخورد با مفاسد اقتصادی، سیاسی و جناحی است، تأکید کرد: مقابله دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی که از گذشته هم وجود داشته، یک امر حاکمیتی است و دستگاه قضایی در رسیدگی‌ها هیچ توجهی به مسائل جناحی و سیاسی ندارد بلکه صرفاً براساس قانون و شرع عمل می‌کند. رئیس قوه قضائیه همچنین با بیان اینکه برخی درصدد تبلیغ این معنا هستند که این برخورد‌های دستگاه قضایی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در کشور ما امن نیست، تأکید کرد: مقابله ما با مفاسد اقتصادی در واقع حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و ایجاد فرصت‌های برابر است. بر این اساس مجدداً تأکید می‌کنم که قوه قضائیه حامی جدی سرمایه‌گذاری سالم و مشروع در کشور بوده و همواره درصدد رفع موانع سرمایه‌گذاری است.
امریکا از سوریه خارج نمی‌شود بلکه «فرار» می‌کند


آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به عقب‌نشینی امریکا از سوریه، این اقدام را «فرار امریکا» توصیف کرد و گفت: عقب‌نشینی امریکا در واقع فرار رو به جلو است و امروز با ادعای شکست دادن داعش در حال خروج از سوریه هستند در حالی‌که همه دنیا می‌داند پیروزی مردم سوریه و شکست داعش صرفاً با مقاومت مردم و دولت قانونی سوریه و همچنین حمایت‌های جمهوری اسلامی از محور مقاومت صورت گرفته و اگر این مؤلفه‌ها وجود نداشت، شکست داعش محقق نمی‌شد.
ضرورت ارزیابی صحیح عملکرد ارکان مختلف نظام
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز 40 سالگی انقلاب اسلامی، بر ضرورت ارزیابی صحیح عملکرد ارکان مختلف نظام تأکید کرد و گفت: دشمنان جمهوری اسلامی و در رأس آنها امریکا، چهار دهه تلاش کردند که این نظام را از پای درآورند، اما نتوانستند. پس از تلاطم‌های اقتصادی اخیر در ایران نیز مشاور آقای ترامپ مدعی شد که جمهوری اسلامی، 40 سالگی خود را نخواهد دید، اما امروز می‌بینید که ایران، مقتدرتر از هر زمان دیگر به پشتگرمی ملت بصیر خود در منطقه می‌درخشد و تجربه مقاومت خود را در معرض دید جهانیان قرار داده است. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وجود برخی کاستی‌ها در کشور قابل انکار نیست و باید نقش دشمن خارجی و سوء تدبیر‌های داخلی را در همه این کاستی‌ها لحاظ کرد، یادآور شد: اگر بخواهیم به دیده انصاف به 40 سال گذشته نگاه کنیم، ایران به پیشرفت‌های فراوانی دست یافته است. امروز تأثیر جمهوری اسلامی در منطقه، غیرقابل انکار است. استقلال جمهوری اسلامی، ارزان به دست نیامده است. امروز کسی نمی‌تواند به ایران بگوید اگر دو هفته مورد حمایت ما نباشید نابود می‌شوید، اما یک کشور مدعی عظمت نظیر عربستان، امروز این گونه از نزدیک‌ترین دوستان خود مورد خطاب قرار می‌گیرد.
 رفتار متناقض برخی کشورهای مدعی پیروی از مسیح (ع)
وی همچنین پیشاپیش میلاد مسعود حضرت مسیح (ع) را به همه هموطنان مسیحی و مسیحیان سراسر جهان تبریک و تهنیت گفت و تصریح کرد: از جمله خصایص مهم کتب آسمانی و انبیای الهی، تأیید کتب آسمانی و پیامبران پیش از خود است؛ چنانکه در قرآن کریم نیز در موارد متعددی بر این نکته تأکید شده است. رئیس قوه قضائیه، اصول تعالیم انبیا را واحد و محور همه آنها را توحید دانست و اظهار کرد: گرچه شرایع در زمان‌ها و مکان‌های مختلف، متفاوت بوده و برخی از آنها نیز نسخ شده است، اما تعالیم اصلی انبیا واحد بوده است.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه جهان امروز تشنه  معنویت و آثار آن است، تصریح کرد: جای تأسف است که برخی کشور‌های مدعی پیروی از مسیحیت و بویژه حکام آنها کاملاً برخلاف تعالیم حضرت مسیح (ع) رفتار می‌کنند و مرتکب جنایاتی می‌شوند که به هیچ عنوان مورد تأیید هیچ یک از پیامبران الهی نیست. آیت‌الله آملی لاریجانی، رفتار کشوری مانند امریکا و حمایت آن از جنایاتی نظیر کشتار مردم مظلوم یمن را نمونه‌ای از تناقض در ادعای این کشور‌ها نسبت به پیروی از حضرت مسیح (ع) و عمل بر خلاف تعالیم آن حضرت برشمرد. براساس این گزارش، ادامه بحث و بررسی پیرامون «دستورالعمل نظارت و پیگیری احیای حقوق عامه» در دستور کار دیروز مسئولان عالی قضایی قرار داشت و مواد دیگری از آن به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید.