تساوی استقلال تهران و استقلال خوزستان مقابل حریفان؛ آبی ها یک گام تا صعود

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا دیشب پیگیری شد و دو نماینده ایران در تهران و دوحه به مصاف حریفان آسیایی خود رفتند. در گروه A رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور بیش از 70 هزار هوادار و سلطانی‌فر وزیر ورزش، تیم فوتبال استقلال برای قطعی کردن صدرنشینی خود در زیر باران به مصاف الاهلی امارات رفت. استقلالی ها در شروع نیمه اول در همان دقایق ابتدایی بازی کاملاً بازی را به حریف‌شان واگذار کردند. در دقیقه 17 بازی عبدالعزیز سانکور گل اول را وارد دروازه استقلال کرد ولی از این دقیقه به بعد استقلال کاملاً بازی را در اختیار گرفت و چند بار روی دروازه الاهلی موقعیت جدی ایجاد کرد که نتوانست از آن استفاده کند تا بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع الاهلی به پایان برسد.
نیمه دوم بازی با فشار استقلالی‌ها آغاز شد و در دقیقه 58 سانتر زیبای خسرو حیدری به روی دروازه را کاوه رضایی با یک ضربه سر زیبا وارد دروازه الاهلی کرد تا بازی با نتیجه مساوی پیگیری شود. در ادامه بازی دو تیم متعادل پیگیری شد تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد و سرنوشت تیم‌های صعودکننده به روز آخر کشیده شود. تیم‌های لوکوموتیو ازبکستان و التعاون عربستان نیز در دیگر بازی این گروه به تساوی پرگل 4 بر 4 رضایت دادند.
در گروه D رقابت‌ها و در قطر نیز دو تیم استقلال خوزستان و الفتح درحالی به مصاف هم رفتند که عربستانی‌ها برای امیدواری به صعود، نیاز به برد برابر تیم اهوازی داشتند و شاگردان پورموسوی نیز در صورت برد مقابل حریف عربستانی صعودشان به مرحله بعد را مسجل می‌کردند. در نیمه اول استقلالی‌های خوزستان ترجیح دادند توپ را به حریف بدهند و با یک بازی منطقی ابتدا به گل نخوردن فکر کنند و سپس در ضدحملات زهرشان را بریزند. استراتژی آبی‌های خوزستانی جواب داد و نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در نیمه دوم بازی متعادل‌تر پیگیری می‌شد که پاس در عمق هافبک الفتحی‌ها پشت مدافعین به علی الزقان رسید و این بازیکن با یک بغل پای ساده دروازه شیخ ویسی را براحتی باز کرد. این پایان کار نبود و شاگردان پورموسوی توانستند در دقیقه 1+90 با یک قیچی برگردان زیبا توسط سلمان بحرانی، دروازه الفتح را باز کنند تا در نهایت این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در گروه D نیز با توجه به نتایج کسب شده دیدار آخر مرحله گروهی سرنوشت تیم‌های صعودکننده را مشخص خواهد کرد. لخویای قطر نیز موفق شد با نتیجه 3 بر یک الجزیره امارات را شکست دهد.