آلمان خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد

وزیر خارجه آلمان گفت که کشورش با عضویت در شورای امنیت می‌تواند نقش موثرتری در حل بحران‌های جهانی داشته باشد و خواستار عضویت دائم کشورش در این نهاد وابسته به سازمان ملل شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر تلاش بیشتر کشورش برای مقابله با بحران‌های جهانی، خواستار اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل شد.
ماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت: «من تصور می‌کنم، مسئولیت ما رو به افزایش است و انتظارات هم از ما به حدی زیاد شده که تاکنون اینطور نبوده است.»
وزیر خارجه آلمان همچنین خواستار مشارکت هر چه بیشتر دیپلماتیک برلین در زمینه حل بحران‌های منطقه غرب آسیا شد. وی در عین حال از گسترش مشارکت نظامی حمایت نکرد و گفت: «ما باید همواره ظرفیت ارتش را در نظر بگیریم و انتظار بیش از حد نداشته باشیم.»


آلمان از اول ژانویه به مدت دو سال عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌شود. شورای امنیت مهمترین نهاد سازمان ملل که دارای پنج عضو دائم و ده عضو غیر دائم است که در زمینه مسائل جهانی موضع‌گیری‌های مهمی دارد. به این ترتیب آرای آلمان در زمینه مقابله با مسائل جهانی از وزن بیشتری برخوردار خواهد شد.
ماس تاکید کرد: «ما با عضویت در شورای امنیت، به بحران‌ها و تنش‌های سیاسی نزدیک‌تر خواهیم بود و از تصمیم‌گیری‌های دشوار شانه خالی نخواهیم کرد.» وی همچنین خواستار اعمال اصلاحاتی در شورای امنیت و اعطای کرسی دائم به آلمان در این نهاد شد و افزود: «ترکیبی که بیش از 70 سال پیش وجود داشته، منسوخ شده است و من معتقدم که توازن قدرت در جهان باید بهتر از آنچیزی باشد که اکنون وجود دارد.»
سایر اخبار این روزنامه
صادرات غیرنفتی کشور 13 درصد افزایش یافت تدارک "جلیقه زردها"ی فرانسه برای تظاهرات در عید سال نو زلزله در دولت عربستان با برکناری وزیر خارجه و چند وزیر دیگر بحرین و امارات رابطه دیپلماتیک با سوریه را از سر گرفتند رئیس فراکسیون جوانان مجلس: حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشانه بی‌تدبیری مسئولان دانشگاه آزاد است با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت افتتاح چهار طرح بزرگ درمانی در استان کهگیویه و بویراحمد با ظرفیت 400 تخت بیمارستانی مقصرین طلبکار حرکت‌های مخفی در بودجه! آلمان خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد طالبان خطاب به آمریکا: از سرنوشت شوروی عبرت بگیرید! خنثی سازی حمله تروریستی با مواد شیمیایی در سوئد تعطیلی دولت آمریکا تا اوایل 2019 ادامه می‌یابد مرحوم راننده! در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند