بحرین و امارات رابطه دیپلماتیک با سوریه را از سر گرفتند

بحرین و امارات عملا با پس گرفتن مواضع ضد سوری خود که خواستار سقوط دولت اسد شده بودند، رابطه دیپلماتیک با سوریه را از سر گرفتند.
ابوظبی اعلام کرد که فعالیت سفارت امارات در دمشق ا آغاز شده و این مسئله را نشان دهنده تمایل امارات برای بازگرداندن روابط دو کشور به مسیر طبیعی خود توصیف کرد.
وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه از بازگشایی سفارت امارات در دمشق خبر داد. ابوظبی،«جمهور عربی سوریه» را «کشور برادر» خواند و تصریح کرد که بازگشایی سفارت، نقش کشورهای عربی را در حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری عربی سوریه فعال می‌کند و سبب دور شدن خطر مداخلات منطقه‌ای در امور این کشور می‌شود.
وزارت خارجه امارات در پایان ابراز امیدواری کرد که صلح، امنیت و ثبات به کشور سوریه بازگردد.


پس از آغاز بحران سوریه از اوایل سال 2011، چند کشور عربی سفارت خود در دمشق را در اعتراض به آنچه آن را سرکوب اعتراض‌ها نامیدند، بستند. اما با روشن شدن ماهیت بحران و موفقیت‌های ارتش سوریه در بازپس‌گیری خاک این کشور از گروه‌های تروریستی، اکنون زمزمه‌ بازگشایی سفارتخانه‌ها در سوریه آغاز شده است.
در همین حال بحرین نیز ازسرگیری فعالیت سفارتش در سوریه را رسما تایید کرد.بنابه گزارش اسکای نیوز، وزارت امور خارجه بحرین بر اهمیت تقویت نقش کشورهای عربی در حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده است.وزارت خارجه بحرین همچنین خواستار جلوگیری از دخالت خارجی در امور سوریه شده است.
بحرین از جمله کشورهایی بود که از سرنگونی دولت قانونی سوریه و تسلط تروریست‌ها بر این کشور حمایت می‌کرد.
پس از هشت سال یک هواپیمای مسافربری سوری در تونس فرود آمد
رسانه‌های تونسی تیز روز پنجشنبه اعلام کردند برای نخستین بار پس از حدود هشت سال، یک فروند هواپیمای مسافربری سوری در فرودگاه بین‌المللی الحبیب رقیبه «المنستیر» واقع در شمال شرقی تونس فرودآمد. تارنمای تونسی «باب نت » نوشت، این هواپیما از فرودگاه بین‌المللی دمشق به پروازدرآمده بود و حامل 150 مسافر سوری بود که برای گذراندن تعطیلات سال جدید میلادی به تونس آمده‌اند.
این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی "اجنحه الشام" است.پیش از فرود این هواپیما، شمار زیادی از تونسی‌ها برای استقبال از مسافران سوری و خوش آمدگویی به آن‌ها به فرودگاه رفته بودند.
المنصف المرزوقی رئیس جمهوری پیشین تونس در ماه فوریه سال 2012 روابط کشورش را با سوریه قطع کرد.الباجی قاید السبسی رئیس جمهوری کنونی تونس، قطع رابطه با سوریه را اشتباه دانسته و زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود روابط با سوریه را از سر گیرد.
رسانه‌های عربی طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر رایزنی و تلاش تونس و الجزایر با کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب منتشر کرده‌اند.
سی‌امین دور اجلاس سران کشورهای عربی قرار است ماه مارس آینده در تونس برگزار شود و گفته می‌شود تونس تلاش می‌کند «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را به این اجلاس دعوت کند.
سایر اخبار این روزنامه
صادرات غیرنفتی کشور 13 درصد افزایش یافت تدارک "جلیقه زردها"ی فرانسه برای تظاهرات در عید سال نو زلزله در دولت عربستان با برکناری وزیر خارجه و چند وزیر دیگر بحرین و امارات رابطه دیپلماتیک با سوریه را از سر گرفتند رئیس فراکسیون جوانان مجلس: حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشانه بی‌تدبیری مسئولان دانشگاه آزاد است با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت افتتاح چهار طرح بزرگ درمانی در استان کهگیویه و بویراحمد با ظرفیت 400 تخت بیمارستانی مقصرین طلبکار حرکت‌های مخفی در بودجه! آلمان خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد طالبان خطاب به آمریکا: از سرنوشت شوروی عبرت بگیرید! خنثی سازی حمله تروریستی با مواد شیمیایی در سوئد تعطیلی دولت آمریکا تا اوایل 2019 ادامه می‌یابد مرحوم راننده! در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند