طالبان خطاب به آمریکا: از سرنوشت شوروی عبرت بگیرید!

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد حمله نظامی شوروی سابق به افغانستان به آمریکا هشدار داد، اگر خاک افغانستان را ترک نکند به سرنوشتی مشابه شوروی در دهه 1360 گرفتار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه این بیانیه درحالی منتشر شده که اخیرا دولت آمریکا از برنامه‌های خود برای کاهش تعداد نظامیان‌اش در افغانستان خبر داد.
گروه شبه نظامی طالبان در این بیانیه به مناسبت سی‌ و نهمین سالگرد حمله شوروی سابق به افغانستان تصریح کرد: نیروهای آمریکایی با «خفت» روبه‌رو هستند و باید «خیلی چیزها از تجربه دشمن سابق جنگ سرد خود فرا بگیرند».
نیروهای شوروی سابق در سال 1368 بعد از یک دهه اشغالگری در افغانستان خاک این کشور را ترک کردند که در پی این اتفاق جنگ داخلی خونین در افغانستان به راه افتاد و طالبان ظهور پیدا کرد.


ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در این بیانیه که به سه زبان انگلیسی، فارسی دری و فارسی پشتو منتشر شد، گفت: از شکست شوروی در افغانستان عبرت بگیرید و دست از آزمودن غیرت قبلا ثابت شده افغان‌ها، بردارید.
مجاهد خاطر نشان کرد: هرگونه روابط آینده بین آمریکا و طالبان باید برپایه «اصول اقتصادی و دیپلماتیک درست باشد نه برپایه درگیری. این درحالی است که طالبان هنوز رسما به خبر مربوط به تصمیم ترامپ برای خارج کردن حدود نیمی از 14 هزار نیروی مستقر در افغانستان واکنش نشان نداده است.
با این حال یک فرمانده ارشد این گروه گفته که طالبان از این بابت بسیار خوشحال است.
سایر اخبار این روزنامه
صادرات غیرنفتی کشور 13 درصد افزایش یافت تدارک "جلیقه زردها"ی فرانسه برای تظاهرات در عید سال نو زلزله در دولت عربستان با برکناری وزیر خارجه و چند وزیر دیگر بحرین و امارات رابطه دیپلماتیک با سوریه را از سر گرفتند رئیس فراکسیون جوانان مجلس: حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشانه بی‌تدبیری مسئولان دانشگاه آزاد است با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت افتتاح چهار طرح بزرگ درمانی در استان کهگیویه و بویراحمد با ظرفیت 400 تخت بیمارستانی مقصرین طلبکار حرکت‌های مخفی در بودجه! آلمان خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد طالبان خطاب به آمریکا: از سرنوشت شوروی عبرت بگیرید! خنثی سازی حمله تروریستی با مواد شیمیایی در سوئد تعطیلی دولت آمریکا تا اوایل 2019 ادامه می‌یابد مرحوم راننده! در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند در واکنش به سفر دزدانه ترامپ به عراق؛ نمایندگان مجلس عراق خواستار اخراج نظامیان امریکایی شدند