اسحاق جهانگیری در دیدار با نمایندگان غرب کشور: بحث انتقال آب از سرشاخه‌ کارون به هیچ‌وجه عملیاتی نمی‌شود

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به جلسه شنبه شب نمایندگان این استان و استان چهار محال و بختیاری با معاون اول رئیس‌جمهوری گفت که در این جلسه آقای جهانگیری قول داد که به هیچ وجه بحث انتقال آب از سرشاخه‌ کارون عملیاتی نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام ناصری‌نژاد در خصوص جلسه شنبه شب نمایندگان دو استان چهار محال و بختیاری و خوزستان با معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: شب گذشته نمایندگان استان‌های خوزستان و چهار محال‌و بختیاری جلسه‌ای با آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و اردکانیان وزیر نیرو و مجموعه این وزارتخانه و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری داشتند.
وی افزود: در این جلسه آقای جهانگیری از نمایندگان درباره‌ نحوه برخورد با رئیس جمهوری در جلسه ارائه بودجه ۹۸ گلایه کرد که نمایندگان توضیح دادند که برخوردهای‏شان از سر ناچاری بود و مجبور بودند این کار را انجام دهند چون قبل از آن برخی از نمایندگان در سایر استان‌ها استعفای صوری داده بودند و با این استعفا به دولت و تصمیم‌گیران فشار آوردند تا دستوراتی در بحث انتقال آب بدهند.
نماینده شادگان افزود:‌ این اقدامات باعث شد که ما عصبانی شویم چون استعفای صوری این دوستان باعث دستور رئیس‌جمهوری و به دنبال آن مصاحبه آقای نوبخت شد مبنی بر اینکه انتقال آب حق آنهاست حال اینکه این موضوع برای ما مشکل ساز خواهد شد. ما انتقال آب از سرشاخه‌ کارون را خط قرمز می‌دانیم که آن را به اشکال مختلف به رئیس‌جمهوری و دولت گفتیم و حتی خواستیم آن را در بودجه اصلاح کنند تا مشکل ایجاد نشود. از رئیس‌جمهوری هم خواستیم که در زمان دفاع از بودجه اعلام کند که منظورش از احیای زاینده رود انتقال آب نیست و رئیس‌جمهوری به این موضوع اشاره‌ای نداشت. در نهایت ما مجبور شدیم آن اعتراضات را در روز ارائه بودجه به رئیس‌جمهوری داشته باشیم.


ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: مردم خوزستان به‌خصوص در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان با مشکل آب شرب مواجه‌اند به گونه‌ای که پروژه آب غدیر از دو ماه گذشته متوقف شده و مردم ما در سه روز گذشته آب شرب ندارند. وضعیت کشاورزی و محیط زیست هم خوب نیست که شاهد مهاجرت بی‌رویه مردم خوزستان به اصفهان هم هستیم. زمانی خوزستان مقصدی برای کشاورزی بود اما اکنون خوزستانی‌ها برای کشاورزی و امرار معاش به استان‌های دیگر از جمله اصفهان مهاجرت می‌کنند.
نماینده شادگان افزود: در نهایت آقای جهانگیری اعلام کرد که به هیچ وجه انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اصفهان در برنامه‌های دولت نیست. پاراف رئیس‌جمهوری هم جنبه‌ اجرایی ندارد و در حد پاراف است. ایشان قول داد بحث انتقال آب از سرشاخه‌ کارون عملیاتی نشود که این خواست نمایندگان حوزه زاگرس است.
سایر اخبار این روزنامه
علیرضا آذر در گفت‌وگو با «ابتکار»: از ما ترانه سطحی‌ می‌خواهند! محمدصادق جنان صفت واقعیت تلخ نامه یک مدیر بانک جهانی از شرایط سخت اقتصاد ایران در سال آتی خبر داد پیش‌بینی یا پیشگویی؟ «ابتکار» از درخواست فراکسیون امید از رئیس مجلس برای بررسی حادثه دانشگاه آزاد در مجلس گزارش می‌دهد «ابتکار» فاکتورهایی که تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد، بررسی می‌کند اعطای یارانه‌های موردی به معنای رانت است نیروی مازاد و نبود بهره‌وری، مشکل عمده خودروسازی اسحاق جهانگیری در دیدار با نمایندگان غرب کشور: بحث انتقال آب از سرشاخه‌ کارون به هیچ‌وجه عملیاتی نمی‌شود با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی: آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد ممنوعیت قطع درختان جنگل‌های شمال پس از چند سال اجرا مخالفان سرسختی پیدا کرده است دونالد ترامپ از گشایش بزرگ میان واشنگتن و پکن برای پایان دادن به جنگ تجاری خبر داد توضیحات فلاحت‌پیشه در مورد بودجه دفاعی سال 98 شورای راهبردی روابط خارجی گزارش داد اهداف ترامپ از خروج نیروهای آمریکا از منطقه وزیر آموزش و پرورش خبر داد حذف یا ادغام ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های کمتر از 5 هزار دانش‌آموز