شکوه دهمین 9 دی

 مردم ده ها شهر کشورمان در 9 دی 97 نیزهمچنان مانند 9 دی 88 به خیابان ها آمدند تا نشان دهند اگرچه روز میثاق امت با ولایت بر مبنای نهمین روز از دهمین ماه سال 88 ثبت شده، اما ثبت این روز در تاریخ ایران اسلامی، بر مبنای تجدید بیعتی است که مردم هر سال با حرکت خود در نهم دی انجام می دهند. در تهران صبح دیروز مراسم باشکوه گرامیداشت یوم ا... 9 دی در میدان امام حسین (ع) آغاز شد. در قطعنامه 5 بندی پایانی این مراسم با انتقاد از همنوایی سران داخلی فتنه 88 با دشمنان خارجی، خواسته شده ضمن رصد هوشمندانه تحرکات علیه نظام اسلامی، با جنگ ترکیبی آمریکا علیه ملت ایران مقابله شود. در این مراسم  صادق آهنگران به یاد حماسه های دوران دفاع مقدس، اشعاری حماسی درباره بصیرت سیاسی قرائت کرد. در مشهد هم شرکت کنندگان پرشمار راهپیمایی گرامیداشت نهم دی از میدان شهدا به سمت حرم امام رضا(ع) حرکت کردند و با شعارهایی انزجار خود را از دشمنی بدخواهان ملت ایران نشان دادند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در سخنانی در مشهد با تأکید بر این که باید مراقب تکرار فتنه ها باشیم، گفت: اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 88 نبود می توانست انقلاب را از مسیر خود خارج کند و به سقوط بکشاند.
سردار سلامی: فتنه 88 زمینه‌ساز اعمال تحریم بود
سخنران مراسم تهران جانشین فرمانده سپاه بود. به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی با تأکید بر این که فتنه 88 زمینه‌ساز اعمال تحریم بود اما ملت ایران در این نبرد پیروز شد، گفت: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناک‌تر و بسیار سهمگین ‌تر بود.
وی در عین حال با اشاره به این که مردم ایران بعد از ۹ دی توانستند همه زخم های ناشی از این فتنه بزرگ را ترمیم کنند، افزود: همه تصور می‌کردند ۱۳ آبان زلزله‌ای اقتصادی در ایران رخ می‌دهد، اما مشاهده کردیم که آرامش بیشتری کشور را در بر گرفت.


سردار خرم: حماسه 9 دی حرکتی مردمی و فراجناحی بود
به گزارش ایرنا، در مراسم گرامیداشت 9 دی در شهر مرند نیز سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا گفت: حماسه 9 دی حرکتی مردمی و فراجناحی برای اعلام برائت از دشمن و تبعیت از ولایت بود.
سردار فرجی: افرادی در 9 دی وارد صحنه شدند که برای روز قدس و 22 بهمن به میدان نیامده بودند
سردار نائینی مشاور فرمانده کل سپاه نیز در مراسم شهر ایلام گفت: در سال آینده ما دو التهاب اساسی داریم؛ انتخابات مجلس که باید گفت انتخابات نقش کاتالیزور برای فراهم کردن زمینه نافرمانی مدنی دارد از طرف دیگر هم بر فشارهای اقتصادی در حوزه‌های صنفی و کارگری تمرکز کرده‌اند. سردار فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان این که حماسه 9دی در برخی ابعاد مهم تر از 22 بهمن است، افزود: افرادی در 9 دی وارد صحنه دفاع از انقلاب شدند که برای روز قدس و حتی شاید 22 بهمن نیز به میدان نیامده بودند.
ضرغامی: حماسه 9 دی انقلاب سوم بود
ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما هم که سخنران مراسم ارومیه بود، باتاکید بر این که حماسه ۹ دی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در۲۲ بهمن و تسخیر لانه جاسوسی انقلاب سوم ما بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران با ولایت مداری و بصیرت از ارزش ها و انقلابی که متعلق به خودشان است دفاع کردند و حرمت شکنان عاشورا را سرجایشان نشاندند.
مطهری: در 9 دی مردم صرف نظر از خطاهای دو طرف برای حفظ انقلاب و نظام به میدان آمدند
به گزارش خراسان و فارس، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس گفت: نهم دی روزی بود که مردم ما با صرف نظر از خطاهای دو طرف در انتخابات ۸۸ برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به میدان آمدند و از انقلاب خودشان دفاع کردند. وی افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در کشور داریم، باید این روز را مظهر اتحاد مردم قرار دهیم و آن را مظهر تفرقه در کشور نکنیم. در جلسه دیروز کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی  نیز در نطقی گفت: اسم رمز شروع فتنه امنیتی سال 88، تقلب در انتخابات بود. رهبری این فتنه و هدایت راهبردی آن به عهده هاشمی رفسنجانی و فرماندهی میدان بر عهده سید محمد خاتمی، میر حسین موسوی و مهدی کروبی بود. وی پس از نطق خود، «اسناد فتنه 88» را به علی مطهری به عنوان رئیس جلسه ارائه کرد که علی مطهری در واکنش گفت: البته مشکلی وجود دارد، ایشان بنده را فتنه‌گر می‌دانند.
لاریجانی: ۹ دی غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد
رئیس مجلس نیز در ابتدای جلسه دیروز گفت: قدرت ملت در ۹ دی به اغواگری‌ها و شیطنت‌های بیگانگان سیلی محکم زد. علی لاریجانی با تاکید بر این که ۹ دی ماه غبارآلودگی فضای سیاسی را از بین برد و به کشمکش های داخلی پایان داد، گفت: ۹ دی ماه زنجیره ای از دخالت های فرصت طلبانه آمریکا و بعضی کشورهای غربی و برخی ناامنی های کوچک را سر جای خود نشاند و با روشنگری مسیر انقلاب را مستحکم کرد.
 
   فرا خبر
روایت های جدید از ادعاهای موسوی و کروبی مبنی بر پایبندی به ولایت فقیه در سال 88

همزمان با سالروز فتنه 88 انتشار کتاب «فتنه تغلب» موجب شده روایت های تازه ای از استبداد رأی سران فتنه منتشر شود. به گزارش تسنیم، سیدمهدی خاموشی رئیس سابق سازمان تبلیغات در بخشی از این کتاب در جزئیات رایزنی هایش با موسوی که مربوط به قبل از انتخابات 88 است می گوید:  «موسوی گفت: من نمی‌گویم تقلب شده اما تخلف شده است؛ مثلا از بیت‌المال برای خیلی از کارها استفاده کرده‌اند. گفتم: برای جناب عالی از بیت‌المال استفاده نکرده‌اند؟ آن هایی که به شما کمک کرده‌اند، همه از اموال شخصی‌شان بوده است؟ جوابی نداد.» به گفته خاموشی، موسوی در بخشی از اظهاراتش به او گفت: من قانوناً و شرعاً باید از رهبر انقلاب تبعیت کنم.من خوشحال شدم و گفتم: پای این را امضا می‌کنید؟ ایشان گفت: بله، پای این حرف هستم. گفتم: ولی ذهنیت سیاسی جامعه نمی‌تواند این را به این سادگی از شما قبول کند. آیا حاضرید این را علناً بگویید؟ ایشان جوابی به من نداد. همچنین محسنی اژه ای وزیر وقت اطلاعات در این کتاب بخشی از ناگفته‌هایش درباره فتنه ۸۸ و مذاکراتش را با کروبی تشریح کرد. اژه ای گفت: «کروبی به من گفت آقای محسنی هر چیزی بشود شما مطمئن باش من از این چهار اصل عدول نمی‌کنم؛ از نظام، از امام، از قانون اساسی،‌ از ولایت فقیه و از مصادیق ولایت فقیه یعنی آقای خامنه‌ای محال است.» وی همچنین روایتی را از دریافت پول   ستاد کروبی از کشورهای منطقه مطرح کرد و گفت: آن جا اسم هم بردم و گفتم فلان شیخ که قبلا سفیر بود، دارد برای شما پول جمع می‌کند. می‌خواستم یک مقدار گرا بدهم که ذهنش را حساس‌تر کنم. آن آقا در ردیف همفکران ایشان بود و ایشان هم با او رفیق بود. من به ایشان گفتم اصلا هیچ کمکی از خارج نگیرید چه کمک سیاسی و چه کمک معنوی و چه کمک مالی حتی از ایرانی‌های خارج از کشور ایشان هم گفت: حتما این کار را نمی‌کنم.