چه تعداد از مشهدی‌ها، خراسان می‌خوانند؟

مرکز افکار سنجی دفتر پژوهش موسسه خراسان حدود یک سال پیش و برای چندمین بار نظرسنجی بزرگی را میان مردم مشهد انجام داد و از مردم این شهر درباره دیدگاه شان به روزنامه پرسید تا شناخت بهتری درباره مخاطبانش داشته باشد. طبق اعداد و ارقامی که از جامعه آماری گسترده مشهدی ها به دست آمد، به این نتیجه رسیدیم از میان هر 2.4 مشهدی یک نفر روزنامه خراسان می خواند. این جا و در ویژه نامه بیست هزارمین شماره روزنامه خراسان هم چکیده ای از آن گزارش را به شما مخاطبان گرامی تقدیم می کنیم.
 
90 درصد مشهدی ها پیگیر اخبار هستند
در ابتدای این نظرسنجی، ابتدا از مردم مشهد پرسیدیم که چقدر پیگیر اخبار هستند و آن را رصد می کنند؟
 


 
 
روزنامه، سومین رسانه پرمخاطب مشهدی ها
ما از مخاطبان مان پرسیدیم که بیشتر از چه ابزاری برای اطلاع از اخبار استفاده می کنند؟ همان طور که در جدول پایین می بینید پرطرفدارترین ابزار اطلاع رسانی همچون سابق صدا وسیما و در رتبه های بعدی فضای مجازی از پر طرفدارترین ابزار های اطلاع رسانی هستند و روزنامه ها در رتبه بعدی قرار دارند.
 
 
 
 
 
ضریب نفوذ بالای خراسان در مشهد
در مرحله بعدی از افرادی که به خواندن روزنامه علاقه دارند، پرسیدیم که از میان روزنامه های گوناگون ممکن است خراسان را انتخاب کنند؟ مفتخریم اعلام کنیم که نزدیک به 90 درصد این افراد به سوال ما پاسخ مثبت دادند که نشان دهنده محبوبیت این روزنامه در شهر مشهد است. با مشاهده جدول پایین با یک حساب سرانگشتی می توانید دریابید که چقدر از روزنامه خوان های مشهدی مخاطب روزنامه خراسان هستند. همان طور که پیشتر گفتیم نزدیک به نیمی از مردم مشهد اهل روزنامه خواندن هستند و حدود 90 درصد این افراد ممکن است خراسان را مطالعه کنند. این یعنی از هر 2.4 مشهدی یک نفر مخاطب جدی روزنامه خراسان است و فقط 11درصد این افراد، روزنامه های دیگر اعم از روزنامه های محلی و سراسری را می خوانند.
 
پرخواننده ترین صفحات روزنامه خراسان
همچنین از مخاطبان مان پرسیدیم بیشتر از همه کدام صفحات (به جز صفحات ضمایم زندگی سلام، جیم و...) روزنامه را مطالعه می کنند؟ همان طور که مشاهده می کنید صفحه حوادث پرمخاطب ترین صفحه روزنامه است.
 
 
 
 
 
 
 
آیا روزنامه خراسان بی طرف است؟
به عنوان سوال بعدی از مخاطبان مان پرسیدیم؛ اخبار روزنامه را بی طرفانه می دانند یا جانبدارانه؟ بیشتر از 41 درصد افراد مطالب روزنامه را بی طرف می دانند.
 
 
 
 
خراسان چه گرایش سیاسی دارد؟
همچنین از آن ها پرسیدیم که فکر می کنند گرایش سیاسی روزنامه خراسان چیست؟ با توجه به اعداد و ارقام جدول زیر حدود 81 درصد مخاطبان مان یا نمی دانند خراسان چه گرایش سیاسی دارد یا آن را بی طرف و میانه رو می دانند اما در این بین فقط 19.7 درصد مخاطبان فکر می کنند ،خراسان هم جهت گیری سیاسی دارد.
 
 
 
چرا خراسان؟
از مخاطبان مان پرسیدیم  چرا روزنامه خراسان را انتخاب کردند؟ خیلی از آن ها در پاسخ گفتند که خراسان یک روزنامه جامع است که به همه موضوعات می پردازد و برای همه سنین مناسب است. نظرات افراد را در جدول پایین ببینید.
 
 
 
نمره مخاطبان به پیگیری مطالبات مردمی
در گام های پایانی از مخاطبان درباره پیگیری میزان مطالبات مردمی پرسیدیم. نتیجه آن را در جدول پایین ببینید.
 
 
 
 
 
 
 
نمره روزنامه خراسان چند است؟
در آخرین مرحله از مخاطبان مان خواستیم که بین صفر تا بیست به خراسان نمره ای بدهند. 16.28 نمره ای بود که روزنامه در سال 96 از مخاطبش گرفت.
 
 
 
روزنامه قابل اعتمادتر است یا فضای مجازی؟
از جامعه آماری مان پرسیدیم از نظر صحت مطالب به اخبار روزنامه بیشتر اعتماد دارند یا اخبار فضای مجازی؟ تعداد قابل توجهی در پاسخ گفتند به اخبار روزنامه اعتماد بیشتری دارند.