نماینده مجلس افغانستان: ترامپ، گورباچف آمریکاست

یک نماینده مجلس افغانستان با انتقاد از اظهارات اخیر « دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا در مورد ماهیت چهار دهه جنگ در افغانستان گفت ترامپ همان « گورباچف» شوروی سابق برای آمریکاست که با عملکرد خود سبب فروپاشی کشورش خواهد شد.
به گزارش ایرنا، «محمد موسی جناب» نماینده استان «بادغیس» در مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی دیروز گفت همانطور که پیش بینی‌های آیت‌الله خمینی(ره) در مورد شوروی محقق شد، پیش‌بینی برای آمریکا هم تحقق خواهد یافت.
وی تاکید کرد که ترامپ در باره موضوعات سیاسی جهان مشابه تصمیم‌های تجاری خود عمل می‌کند و با چنین عملکردهای نسنجیده ای، آمریکا آینده نزدیک ساختارش گسسته خواهد شد.
وی از مقامات دولتی و سیاستمداران افغانستان خواست که همبستگی را در داخل تقویت کنند و در برابر گروه طالبان موضع واحد اتخاذ کنند و هشدار دارد اگر در این کار ناکام بمانند همه رهبران و سیاستمداران قربانیان طرح بعدی طالبان خواهند شد.


به گفته وی گروه طالبان مزدوران آمریکا و انگلیس هستند که به هیچ یک از اقوام افغان رحم نخواهند کرد.
«سید علی کاظمی» نماینده کابل در مجلس نیز در جلسه دیروز با تایید سخنان محمد موسی جناب گفت که سیاست ناسنجیده آمریکا در افغانستان نه تنها برای افغانستان دردسر ساز است بلکه برای خود آمریکا نیز چالش بزرگی خواهد بود.
وی گفت: افغان‌ها نباید برای تامین امنیت خود در انتظار همکاری و کمک کشورهای خارجی و باید خود دست بکار شده و در یک اجماع کلی کشورشان را نجات دهند.
رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این تصمیم او برای خروج نیمی از 14 هزار سرباز آمریکا از افغانستان خبر ساز شده بود در سخنرانی خود برای سال نو جای مشروعیت مقاومت ملت افغانستان با اشغالگری اتحادیه جماهیر شوروی تغییر داد.
ترامپ از روسیه، پاکستان و هند خواسته است که برای تامین منافع خود در افغانستان بجنگند و مدعی شده که آمریکا با شش هزار مایل فاصله لازم ندارد در جنگ افغانستان هزینه کند.
این اظهارات مورد انتقاد بسیاری از جمله دولت وحدت ملی قرار گرفت و واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشت و اگر چه هنوز تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان توسط پنتاگون قطعی نشده اما مورد استقبال اغلب افغان‌ها قرار گرفته است.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات میزان و سود تسهیلات ساخت در بافت‌های فرسوده اعلام شد ابعاد شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقاله‌ای از مسیح مهاجری خودساخته صاحب مکتب بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد: افزایش 18 برابری جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استان اصفهان معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل: شمار مشتریان بالقوه نفت ایران افزایش یافته است ترامپ: لازم باشد ماه‌ها و سال‌ها دولت را تعطیل می‌کنم رسانه‌های غربی محاکمه عاملان قتل قاشقچی را یک «نمایشنامه کمدی» خواندند در پنج سال گذشته رخ داد؛ مرگ 20 هزار کارگر هندی در عربستان و امارات نماینده مجلس افغانستان: ترامپ، گورباچف آمریکاست الاهرام: امپراتوری آمریکا و متحدانش در منطقه که کمر به تجزیه سوریه بسته بودند، شکست هدررفت سهم ایران از بارش‌های مرزی معاون وزیر دفاع: استانداردهای روز دنیا در احداث شناورها رعایت می‌شود جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش: جنگ‌های آینده در دنیا هواپایه است تکرار ائتلاف عقیم نباید تسلیم فضاسازی ها و شعارها شویم