معاون وزیر دفاع: استانداردهای روز دنیا در احداث شناورها رعایت می‌شود

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به رعایت استاندارهای روز دنیا در احداث شناورها و تجهیزات دریایی گفت: رعایت شاخص‌های کیفی و فنی در احداث و ارائه خدمات پس از فروش برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.
امیر دریادار رستگاری در نشستی با استاندار گیلان، به توانمندی‌ها و امکانات موجود در مجموعه سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در جهت توسعه طرح‌های گردشگری اشاره و بیان کرد: سازمان صنایع دریایی درحال حاضر در تولید سازه‌های شناور به رشد خوبی رسیده است.
وی با بیان اینکه مجموعه صنایع دریایی توانایی احداث شناورها در بازه 12 تا 18 ماهه را دارد، افزود: در شناورهای کامپوزیتی و تندرو این مدت به 45 روز رسیده است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری باید مجموعه مدیریتی استان و بانک‌های عامل زمینه‌های ترغیب متقاضیان را فراهم کنند، گفت: باتوجه به ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در گیلان به رونق گردشگری در بخش‌های مختلف آن خوشبین هستم.


مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز بر ضرورت افزایش بهره‌مندی از توانمندی‌های این سازمان در حوزه‌های غیرنظامی استان تاکید کرد و افزود: بسیاری از نیازمندی‌های گردشگری استان گیلان در بخش تفریحات آبی با استفاده از امکانات تولیدی داخل کشور قابل تامین است.
وی با اشاره به اینکه عمده مناطق گیلان از ظرفیت گردشگری برخوردارند، ادامه داد: حدود 600 آب‌بندان استان دارای وسعت بین 30 تا 40 هکتاری هستند که می‌توانیم از شناورهای تولیدی سازمان صنایع دریایی در راستای تفریحات آبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در آب‌بندان‌ها محدودیت‌های زیست‌محیطی وجود ندارد، اظهار داشت: برای شروع فعالیت سازمان صنایع دریایی در بخش سازه‌های شناور، یکی از آب‌بندان‌ها و شناگاه‌های استان گیلان طی روزهای آتی تعیین تا طراحی و احداث آن آغاز شود.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری پشتیبان برای پهنه‌های مختلف آب‌بندان‌های گیلان تعیین می‌شود تا در مسیر طراحی، احداث، بازاریابی و ارائه خدمات با سازمان صنایع دریایی همکاری و مشارکت کنند.
وی افزود: کارگروهی متشکل از نماینده وزارت دفاع در استان، مدیر مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی، دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری، بنادر و دریانوردی و صمت و با دبیری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور بررسی و تصویب احداث سازه‌های شناور آبی در گیلان تشکیل می‌شود.
سالاری خاطرنشان کرد: منابع احداث سازه‌های شناور آبی در استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی و تبصره 18 قانون بودجه سال جاری کل کشور در خصوص اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد تامین می‌شود و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.
وی خواستار ایجاد نمایشگاهی از تصاویر، بروشور و ماکت‌ سازه‌های شناور احداث شده در مسیر تفریحات آبی و گردشگری در مجموعه صنایع دریایی شهید تمجیدی شد و گفت: بازدید عموم مردم از مجموعه نمایشگاهی دستاوردهای غیرنظامی گردشگری باعث ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاری متقاضیان می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات میزان و سود تسهیلات ساخت در بافت‌های فرسوده اعلام شد ابعاد شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مقاله‌ای از مسیح مهاجری خودساخته صاحب مکتب بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعلام کرد: افزایش 18 برابری جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب استان اصفهان معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل: شمار مشتریان بالقوه نفت ایران افزایش یافته است ترامپ: لازم باشد ماه‌ها و سال‌ها دولت را تعطیل می‌کنم رسانه‌های غربی محاکمه عاملان قتل قاشقچی را یک «نمایشنامه کمدی» خواندند در پنج سال گذشته رخ داد؛ مرگ 20 هزار کارگر هندی در عربستان و امارات نماینده مجلس افغانستان: ترامپ، گورباچف آمریکاست الاهرام: امپراتوری آمریکا و متحدانش در منطقه که کمر به تجزیه سوریه بسته بودند، شکست هدررفت سهم ایران از بارش‌های مرزی معاون وزیر دفاع: استانداردهای روز دنیا در احداث شناورها رعایت می‌شود جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش: جنگ‌های آینده در دنیا هواپایه است تکرار ائتلاف عقیم نباید تسلیم فضاسازی ها و شعارها شویم