افراطيون هنوز از «تخريب هاشمي»دست برنمي‌دارند

آرمان‌: آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی از یاران همیشه وفادار و نزدیک به امام راحل بودند تا آنجا ایشان در فرمایشاتشان عنوان کردند که «هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است». به گفته برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب این جمله امام راحل به آن معنا است که «این زنده بودن به معنای زنده بودن فیزیکی نیست، نه آنکه عمر آیت‌ا... هاشمی صدها سال طول بکشد. به آن معناست که آثار، برکات، خدمات، فکر و اندیشه ایشان تا زمانی که نهضت زنده است در درون انقلاب مایه تحرک و ماندگاری انقلاب خواهد شد.» آیت‌ا... هاشمی از افرادی بودند که همیشه فکر و اندیشه امام راحل را الگوی خود در نظر داشته و با توجه به آنها حرکت می‌کردند. افرادی همیشه خود را شایسته‌تر از ایشان می‌پنداشتند و به همین جهت به دنبال مخالفت با ایشان بودند و تنها دست به‌ساز مخالفت با آیت‌ا... می‌زدند، اما با توجه به نقش والای امام راحل هیچ زمانی نتوانستند به آیت‌ا... لطمه‌ای وارد کنند. هجمه‌ها علیه تفکر آیت‌ا... حال که رحلت فرمودند همچنان ادامه دارد کمتر از یک هفته تا سالگرد رحلت ایشان زمان باقی مانده است.
نامگذاری خیابانی با نام شهدای سانچی
رئیس شورای شهر تهران در ابتدای یکصد و دوازدهمین جلسه شورا با اشاره به سالگرد فاجعه سانچی که به قربانی شدن ۳۲ تن از هموطنان زحمتکش در نفتکش سانچی انجامید ضمن گرامیداشت یاد آنان اظهار داشت: امیدواریم که دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش در حوزه حمل ونقل نباشیم. محسن هاشمی همچنین به درخواست شرکت ملی نفتکش برای نامگذاری خیابانی به نام این شهدا اشاره کرد. او علاوه بر این، اشاره‌ای به بازدیدش در آغاز سال جدید میلادی، به اتفاق احمد مسجد جامعی، حجت نظری و زهرا‌ نژادبهرام از دو کلیسای اصلی مسیحیان در تهران گفت: دیدارهایی با اسقف‌های اعظم ارمنی و آشوری انجام شد که این علمای بزرگ مسیحی، اظهارات مهمی در دفاع از ایران داشتند که از رسانه‌ها می‌خواهم با توجه به اهمیت این نوع مواضع در تعمیق وحدت ملی و همبستگی ادیان توحیدی در ایران، جهت اطلاع افکار عمومی داخل و منطقه نسبت به انعکاس مواضع علمای مسیحیت در شرایط حساس فعلی پوشش مناسب بدهند.
افراطیون هم می‌گویند، هاشمی زنده است


هاشمی در ادامه سخنانش به فرارسیدن دومین سالگرد رحلت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی اشاره داشت و افزود: دوسال مدتی است که به صورت طبیعی باید موجب فراموشی و به حاشیه رفتن درگذشته در جامعه می‌شد، اما مشاهده می‌کنیم که امروز شاید بیش از زمان حیات آیت‌ا...، تفکر و اندیشه او در جامعه پویا و تاثیرگذار است و حجم بالای تخریب‌ها، توهین‌ها و تهمت‌هایی که به ایشان وارد می‌شود به حدی است که افراطیون نیز به این نتیجه رسیده‌اند که هاشمی زنده است و برای همین شعار مرگ او را سر می‌دهند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند عقلانیت، اعتدال و ترجیح مصالح انقلاب و مردم به منافع فردی و گروهی است، خصوصیاتی که شخصیت واندیشه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی را تشکیل می‌داد و براساس آن توانست با اعتماد بی‌نظیر امام خمینی(ره) در دهه نخست انقلاب و حمایت ویژه مقام معظم رهبری در دوران سازندگی کشور را از بحران‌های گوناگون عبور دهد. به گفته هاشمی دو گناه نابخشودنی آیت‌ا... هاشمی از نگاه افراطیون، تصمیم‌سازی صلح و بنیان‌گذاری توسعه در کشور است، در حالی که این دو دستاورد، ارمغان انقلاب برای مردم و موجب افتخار کشور و مورد تایید امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده است، آیا افراطیون فراموش کرده‌اند که امام در دهه نخست انقلاب فرمود «هاشمی زنده است تا نهضت زنده است»؟ آیا خناسان از یاد برده‌اند که مقام معظم رهبری در پایان دوران سازندگی تصریح کردند: «هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود»؟
هاشمی زنده است و زنده خواهد ماند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز و در شرایطی که کشور با تحریم‌ها و تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی مواجه است، هیچ ابزاری موثرتر از عقلانیت، اعتدال، وحدت و همبستگی ملی نمی‌تواند ایران اسلامی را از این پیچ تاریخی عبور دهد و این عناصر، ارکان اصلی تفکر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی است. وی ادامه داد: تفکری که مردم با استقبال بی‌نظیر از حضور ایشان در انتخابات۹۲، رأی معنادار به ایشان در انتخابات خبرگان و تشییع میلیونی و ماندگار ایشان، همراهی و اعتماد خود را بدان اعلام کردند و خدمتگزار رنج کشیده ایران را با حضوری بیاد ماندنی بدرقه کردند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هاشمی زنده است و زنده خواهد ماند، گفت: هاشمی زنده خواهد ماند؛ چون قلب‌های ده‌ها میلیون ایرانی برای فردایی بهتر می‌تپد و صلح و توسعه دو آرمان حذف نشدنی این ملت است. انقلاب اسلامی که در آستانه چهلمین سالروز پیروزی آن قرار داریم، انقلابی برای تحقق چنین فردایی برای ملت بزرگ ایران است، فردایی که گرچه هاشمی در میان ما نیست، اما یاد و تفکرش، آن را رقم زده است.