نیمی از حقوق و سیاهه اموال قبول؛ دی.19 چگونه واگذار شد؟!

آفتاب یزد ـ گروه سیاسی: آدم وقتی به اعمال و رفتار صباغیان بافقی خوب دقت می کند یاد «زنونابین» گفتن سرخه‌ای‌ها می‌افتد همانی که حسن روحانی آن را به یک شوخی سیاسی مبدل کرد!
الان چندماهی است ـ حداقل از شهریور تا به امروز ـ که وقتی از نماینده ابرکوه و بافق و بهاباد و خاتم و مهریز که یکی از دو نماینده یزد در شورای عالی معادن استان است، می‌پرسیم: «دی.19 چگونه واگذار شد؟» سکوت می‌کند!
دوباره می‌پرسیم: «دی.19 چگونه واگذار شد؟» از مناطق ویژه اقتصادی می‌گوید و وقتی می‌نویسیم: «روغن ریخته نذر کرده‌اید!» شورای آن نگهبان آن مصوبه را که در بوق و کرنا کردید رد کرد،
باز می روند سر خانه اول؛ گیردادن به وزیر و وکیل.


دو سه هفته بعد دوباره می‌پرسیم: «دی.19 چگونه واگذار شد؟» این بار نیمی یا 30 درصد حقوق را می بخشند برای حل مشکلات اقتصادی مملکت و بهبود معیشت مستمندان و وقتی می‌گوییم: «نیمی از حقوق پیشکش! دوبرابر بگیرید اما از حق مردم درست دفاع کنید» باز هم سکوت سهم روزنامه و رسانه می شود.
یک ماه بعد دوباره می پرسیم:« دی.19 چگونه واگذار شد؟» اما چند روز بعد می بینیم سیاهه ای از اموال را منتشر کرده اند که فلان داریم و بهمان!
کم مانده از مجلس شورای اسلامی وقت بگیریم و تقاضای خلاف عرف بکنیم و از تریبون مجلس از صباغیان بافقی دوباره و چندباره بپرسیم:« دی.19 چگونه واگذار شد؟» و توضیح بدهیم که پاسخ:
« دی.19 چگونه واگذار شد؟» گیردادن به مناطق آزاد و طرح‌های جنجالی دادن نیست و بازهم توضیح بدهیم که پاسخ:« دی.19 چگونه واگذار شد؟» بخشیدن نیمی یا 30 درصد حقوق نیست و در ادامه توضیح بدهیم که پاسخ:« دی.19 چگونه واگذار شد؟» انتشار سیاهه اموال نیست!
مانده ایم در عُجب و تحیر که چرا ایشان لقمه را دور سرشان می چرخانند؟! نماینده ای که شعار شفاف سازی می دهد که نباید از دوجمله پاسخ به رسانه دادن شانه خالی کند! صریح بگوید چگونه محیط زیست کوتاه آمد؟ چطور ترک تشریفات ممکن شد؟ به چه سبکی از استاندار وقت یزد جواب مثبت گرفتند و از همه اینها گذشته چگونه چشم بر آینده ی استان 1.2میلیون نفری یزد بستند و منافع دی. 19 قرار است بین کدام شهرها تقسیم شود؟
آقای صباغیان این که شما چه دارید؟ کم دارید یا زیاد دارید؟ چقدر حقوق می گیرید و آن را در چه راهی صرف می‌کنید به رسانه خیلی مربوط نیست اما قطعا به رسانه مربوط است که چرا در برابر بذل و بخشش برخی در حالی که سوگند یاد کرده‌اید حافظ منافع شهروندان باشید، سکوت اختیار کرده‌اید!
آقای صباغیان بافقی شهادت می‌دهیم شما
شفاف ترین نماینده در پای تریبون برای افشای مسائلی هستید که به قول معروف برای موکلان تان
نه آب می شود، نه شغل، نه معیشت و ...! بی‌خود نیست که شما را «قهرمان تذکر و تریبون» می‌نامند.
آقای صباغیان بافقی! این دغدغه شخصی نیست! نمی توانید به رسانه انگ باج خواهی هم بزنید چون هم سوال شفاف است هم دلیل تکرار سوال!
سوال این است: «دی.19 چگونه واگذار شد؟» و دلیل تکرار سوال هم کاملاً مشخص؛ بی آبی و نیاز حیاتی استان یزد به منابع آبی پایدار! حال این را کنار هم بگذارید و پاسخی شفاف بدهید: چرا وقتی می دانید و حتم دارید که استان برای تامین آب نه می تواند چشم به کمک‌های دولت داشته باشد و
نه صنایع جانبی دارند که در این امر مشارکت کنند؛ به آسانی چشم به یک ثروت عظیم که می توانست
انتقال آب به استان یزد را تضمین کند، بستید!؟
و معدنی که می‌تواند جاده یزد به بافق را علاوه بر دو بانده ، 4 بانده نماید که هر روز شاهد مرگ عزیزانی از بافق نباشیم.
آقای صباغیان بافقی! اگر لازم بدانیم تا شبی که فردای آن انتخابات مجلس در اسفند 98 برگزار خواهد شد می‌پرسیم که: «دی.19 چگونه واگذار شد؟» حالا شما دائم لقمه را دور سرتان بچرخانید و سیاهه بی‌ارزش اموالتان را منتشر کنید؛ گویی این سیاهه چرخ‌های اقتصاد و تولید را به حرکت در می آورد!