روحانی: ماهواره پیام به‌زودی به فضا پرتاب می‌شود

رئیس جمهور گفت: در روزهای آتی ماهواره پیام به فضا پرتاب شده و در 600 کیلومتری فضا قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح دیروز (دوشنبه) در جمع مردم گنبدکاوس با اشاره به اینکه در روزهای آتی دو ماهوراه به فضا پرتاب خواهیم کرد افزود:‌ ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره بر ساخت داخل به فضا پرتاب خواهد شد و در 600 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد. هم ماهواره و هم ماهواره بر توسط جوانان و دانشگاهیان کشورمان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است. وی ادامه داد: این ماهواره روزی 6 بار از بالای سر ما می گذرد. پیام با دوربین‌هایش اطلاعاتی درباره‌ی آب و هوا، کشاورزی، آب سرزمینی و جنگل‌ها برای ما ارسال می‌کند. این ماهواره تحقیقاتی نبوده، بلکه اولین ماهواره عملیاتی ماست.
رییس جمهور گفت: ما همه چهل سال پیش در این روزها منتظر بودیم که دیکتاتور این سرمین را ترک کند. 26 دی روز فرار دیکتاتور از این سرزمین بود و مردم منتظر امام بودند و انقلاب را به پیروزی رساندند. امروز همه کاره این کشور، ملت ایران است. مردم در انتخابات تصمیم می‌گیرند چه کسی بر کسی مسئولیت بنشیند.
رئیس‌جمهور با اشاره به رای مردم استان گلستان در انتخابات‌های 92 و 96 بیان کرد:‌ در برابر عظمت مردم احساس مسئولیت داشته و سر تعظیم فرود می‌آوریم و هر کاری انجام می‌دهیم ذره‌ کوچکی از وظایف سنگینی است که بر دوش داریم.
روحانی خطاب به آمریکا گفت: شما می‌خواهید مردم ما را از غذا و دارو تحریم کنید؟ ما با تمام دوستانمان و اکثر همسایگانمان بهترین روابط را داریم. اگر با یکی دو همسایه هم مشکلی داریم این آمادگی را داریم که مشکلات را حل کنیم. صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را از پا دربیاورند، ولی موفق نخواهند شد.


وی ادامه داد: در تبصره 14 بودجه بر ادامه کمک به اقشار محروم تاکید کرده‌ایم و برای رفع فقر مطلق 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم و در تبصره 18 هم برای تحول در اشتغال در نظر گرفته‌ایم. در پاییز امسال هم نسبت به پاییز پارسال 600 هزار شغل درست شده، اما همچنان بر آمار بیکاری افزوده می‌شود این یعنی بیشتر نیروی کاری که وارد بازار کار می‌شود جذب می‌شود و بخشی هم به جمعیت بیکاران اضافه می‌شود. ما برای سال آینده دنبال ساخت 100 هزار واحد مسکونی هستیم که این کار توسط توسعه ‌گران انجام می‌شود و با تحرک مسکن، در بسیاری از شغل‌ها تحرک ایجاد می‌شود. همچنین در زمینه مهارت آموزی و کارورزی بودجه اختصاص دادیم تا جوانان در کارگاه ها و کارخانه‌ها مشغول بکار شوند.
روحانی گفت: کشتیرانی، بانک و نفت توسط آمریکا تحریم شده است، اما ما در برابر تحریم می‌ایستیم. ایجاد ارتباط بانکی با سایر کشورها آسان نیست ولی می‌توانیم این کار را انجام دهیم. حمل و نقل کالا ساده نیست، ما در حال وارد کردن دام زنده و گوشت به کشور هستیم که یک هواپیما که گوشت وارد می‌کند امروز دچار سانحه شد.
وی با اشاره به اینکه همه این تلاش‌ها انجام می‌شود تا رنج مردم کمتر شود خاطرنشان کرد: امروز فقط روز امتحان دولت نیست روز امتحان همه است و همه باید کنار هم قرار بگیریم. نمی‌شود همه کنار بنشینند و بگویند دولت تمام اقدامات را انجام دهد. دولت نوکر و نماینده مردم است ولی اشتغال با همکاری دولت و ملت ایجاد می‌شود. در این امتحان الهی همه باید کنار هم باشیم و پیوندهای مستحکمی بین ما برقرار شود. در این شرایط ملت پیروز می‌شود. روزهای پر زحمتی پیش روی ماست، اما ما با وحدت پیروز می‌شویم.