موج حمایت سلبریتی‌ها از دولت تدبیر به راه افتاد

آفتاب‌یزد- مریم گندمکار: «با احترام به همه کاندیداها این رو در جواب کسایى زدم که از کامنت من در زیر پست دکتر، سوءاستفاده کردن و می‌کنن، اگر قرار باشه یکى رو انتخاب کنم، روحانى تا 1400 است.»
این گزاره آخرین پست علی کریمی، فوتبالیست محبوب کشورمان در کانال تلگرامی‌اش است که از نامزدی حسن روحانی برای انتخابات پیش‌رو حمایت کرده است. او که تنها فوتبالیستی است که طی 4 سال اخیر نظر مستقیم سیاسی داده، بیش از دو‌ ماه قبل از حسن روحانی به خاطر گرد و خاک خوزستان انتقاد کرده بود، ولی حالا اعلام کرده که آن انتقاد ربطی به رای و انتخابش ندارد و به رئیس دولت جاری رای خواهد داد. حتی کریمی پروفایل اینستاگرامش را هم به رنگ بنفش درآورده و به این شکل از روحانی حمایت کرده است. البته او پس از درگیری لفظی با علی دایی پست‌های اینستاگرامش را پاک کرده و کامنت‌هایش را هم بسته است که جلو هرگونه توهین
گرفته شود.
**


ماجرای انتقاد علی کریمی از حسن روحانی
چندی پیش استان خوزستان به دلیل گردوغبار شرایط بحرانی را پشت سر گذاشت. این مسئله سبب واکنش بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران شده بود. یکی از این ورزشکارانی که نسبت به شرایط خوزستان گله داشت، شماره 8 سابق تیم ملی فوتبال ایران بود. علی کریمی به خاطر شرایط بد استان خوزستان در پست اینستاگرامی حسن روحانی نوشته بود: «دکتر روحانى کاش اون ابتکارتون حداقل واسه حفظ ظاهر هم که شده با گذاشتن یک پست با مردم خوزستان یه همدردى می‌کردن، کار دیگه که انتظارى نمیره! کاش از کسایى استفاده کنید که دلسوز باشن، خیلى زود دیر میشه دکتر، بذارین مردمى که به شما راى دادن بابت رایشون سر خورده نشن، یه تجدیدنظر روى افراد اطرافتون بکنین، کار را دست کاردان بسپارید، حتماً لطفاً»
کامنت علی کریمی در پست اینستاگرامی رئیس‌جمهور با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد و تعداد زیادی از حاضران در پیج رئیس‌جمهور از علی کریمی به خاطر کامنت‌اش تشکر کردند. آنها پست علی کریمی را در صفحه رئیس‌جمهور یک اقدام شجاعانه می‌دانستند. اما در مقابل عده‌ای از دلواپسان که همواره به‌دنبال فرصتی برای ضربه‌زدن به دولت تدبیر و امید هستند از این کامنت علی کریمی سوءاستفاده و آن را در راستای تخریب دولت به‌کار بردند. این در حالی است که علی کریمی به‌خاطر گردوخاک خوزستان به عملکرد رئیس سازمان محیط‌زیست انتقاد کرده بود. در واقع نقدی مشفقانه را مطرح کرده بود نه در جهت تخریب حسن روحانی. اما گویا سوءاستفاده از این کامنت علی کریمی تا جایی پیش رفته که باعث شد علی‌کریمی در آخرین پست تلگرامی‌اش به‌طور رسمی از حسن روحانی در انتخابات حمایت کند و در جواب کسانی که از کامنت او سوءاستفاده کردند، بگوید که آن انتقاد ربطی به انتخابش ندارد و حسن روحانی را انتخاب خواهد کرد.
***
حمایت سلبریتی‌ها از روحانی و کام تلخ دلواپسان
دلواپسان که کامشان به‌خاطر طرفداری سلبریتی‌ها از اصلاح‌طلبان همیشه تلخ است، چندی پیش رضا کیانیان را به‌خاطر اظهارات انتخاباتی‌اش و حمایت او از رای دادن به روحانی که گفته بود: «در دوره قبل هر روز، واقعاً هر روز قیمت همه چیز گران مى‌شد! یادتان نیست! اما در این سه، چهار سال قیمت‌ها اگر ارزان نشده، دست‌کم ثابت مانده! آن زمان هر ‌ماه چهل و پنج هزار تومان مى‌دادند و ماهى خدا هزار تومان با گران‌شدن مایحتاج از جیب‌مان بیرون مى‌کشیدند! حالا با راى ندادن مى‌خواهید دوباره کشور و زندگى‌تان را بسپارید به همان...ها؟!» مورد هجمه قرار داده بودند و او را به‌خاطر این حمایت، مسخره و وطن‌فروش خوانده بودند. البته رضا کیانیان تنها هنرمندی نیست که به‌خاطر حمایتش مورد هجمه دلواپسان قرار گرفته است، چراکه آنها پرویز پرستویی دیگر بازیگر کشورمان را نیز به‌خاطر عکس و پستی که حکایت از حمایت او از حسن روحانی داشت مورد هجمه قرار دادند. اگر چه پرویز پرستویی با انتشار پستی در اینستاگرام هرگونه موضع‌گیری انتخاباتی منتسب به خود را تکذیب کرد، اما با این حال او را به‌خاطر حمایتش از دولت تدبیر و امید جز خائنان به ملت دانستند.
بدون‌ شک با توجه به نزدیکی انتخابات هنرمندان و ورزشکاران بسیاری هستند که به حمایت از حسن روحانی بپردازند و بیش از پیش عصبانیت دلواپسان را برانگیزند. حال باید دید این دلواپسان که رویکردشان در قبال سلبریتی‌ها همواره ناپسند است، قراراست این بار کدام هنرمندی را به‌خاطر حمایت از حسن روحانی مورد شماتت قرار دهند.