آیت ا... علم الهدی: استاندار خراسان رضوی مایه افتخار ماست

محمدامین شرکت اول-  یکصدو بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان روز گذشته با تفاوت های مشهودی نسبت به جلسات قبل برگزار شد. به گزارش خراسان رضوی، اولین تفاوت آن تشکیل این جلسه در دفتر استاندار بود که آیت ا... علم الهدی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان دلیل آن را حضور برای عرض خیر مقدم به استاندار دانست و با حمایت از سوابق «علیرضا رزم حسینی» در دوران دفاع مقدس و همچنین عملکرد او به عنوان یک مسئول عمل‌گرا گفت: «حضور آقای رزم حسینی مایه افتخار، خوشبختی و مسرت ماست».  البته امام جمعه مشهد در صحبت هایش به خط قرمز دو بعدی خود در حوزه فعالیت های فرهنگی نیز اشاره کرد و درباره ضرورت توجه به آن سخن گفت.
افتخار به استاندار از دو جهت
به گزارش خراسان رضوی ، آیت ا... علم الهدی در این ابتدای این جلسه گفت:  هدف از تشکیل این جلسه در استانداری، عرض خیر مقدم به آقای رزم حسینی بود که افتخار خادمی امام هشتم(ع) در این استان را پیدا کردند و به این جا تشریف آوردند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای خیر مقدم این جلسه را در خدمت آقای استاندار برگزار کنیم و به این وظیفه اخلاقی و علاقه مان به ایشان هم عمل کرده باشیم. وی افزود: خوشبختانه حضور جناب آقای رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی به دو جهت هم مایه افتخار است، هم مایه خوشبختی و مسرت. جهت اول شخصیت ارزشی و معنوی ایشان به عنوان یک خاک خورده جبهه است که در موقعیت های بالای فرماندهی دوران دفاع مقدس، ایشان موفقیت های چشمگیری در فعالیت های دفاعی در آن زمان با استفاده از فرصت و موقعیت جوانی خود داشتند و به عنوان وارث شهدای هشت سال دفاع مقدس، رسالت و مسئولیت را در این نظام عهده دارند. جهت دومی که حضور ایشان در این استان مایه خوشبختی ماست، شخصیت عمل‌گرای جناب آقای رزم حسینی است چون مسئله  پذیرش  مسئولیت در این دوران خطیر و این موقعیت حساس  که استکبار با تمام موجودیت نظام و انقلاب در تقابل است ، حضور مسئولان در عرصه های جهادی و عملیاتی است و شخصیت عمل‌گرای جناب آقای رزم حسینی برای ما مایه افتخار و مسرت و خوشبختی است که امیدواریم منشأ بسیاری از خیرات و برکات در این استان قرار بگیرد. آیت ا... علم الهدی اظهار کرد: ما هم با همه وجود در خدمت ایشان و مصمم هستیم که با استفاده از تمام ظرفیت اجتماعی و وجودی خود در هر نوع کمک و یاری در محضر ایشان فعالانه حضور داشته باشیم، امیدواریم در همه اجراییات عمل‌گرایی و فعالیت های جهادی که  ایشان برنامه اش را دارند و ان شاءا... اجرایی  و منتج به نتیجه هم خواهد شد،  ما هم دارای یک سهمی در همیاری با ایشان  بوده و توفیق یاری داشته باشیم.
اصلا این گونه نیست که بگویم همه باید اندیشه سیاسی ما را بپذیرند


آیت ا... علم الهدی اظهار کرد: بنده تا کنون به عنوان نماینده مقام معظم رهبری هیچ گونه تحمیل سیاسی و شخصی نداشته و ندارم، ما تنها با تمام ظرفیت های اجتماعی خود به کمک، یاری رساندن و امداد می پردازیم و هیچ گونه توقعی هم نداریم. از گذشته نیز همین بوده و من از مسئولان و استاندار انتظار نداشتم که با من هماهنگی سیاسی داشته باشند و اصلا این گونه نیست که بگویم همه باید نظر بنده را قبول کنند و اندیشه سیاسی ما را بپذیرند. ما اصول دین نیستیم که مردم ما را قبول کنند، مردم باید نظام و مبانی اعتقادی دین و اسلام را قبول کنند. ما سرباز پا به کار و عمله کاری هستیم و لازم نیست کسی من را به عنوان عقیده یا اندیشه خاص قبول کند.
  یک خط قرمز 2 بعدی دارم
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این که من در این استان هیچ محدودیتی برای کمک و یاری در اعمال پراثر و منتج به نتیجه استاندار ندارم، گفت: بنده یک خط قرمز دوبعدی در حوزه فرهنگی دارم که اگر رعایت شود، در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها حامی آقای استاندار و مدیران دستگاه‌ها خواهم بود. وی تصریح کرد: اولین خط قرمز من این است که مطلقا فحشا، منکرات و محرمات الهی انجام نگیرد و برنامه‌ای با عنوان توسعه یا فعالیت‌های آزاد به فحشا، حرام و غضب خدا منتهی نشود، خط قرمز دوم نیز حفظ موقعیت امام هشتم(ع) در این شهر است. هر کاری در استان صورت می‌گیرد باید مطابق با شئون حضرت رضا(ع) باشد، ایشان محوریت کل کشور و نظام هستند، چرا که ابتدا حضرت رضا(ع) مالک این شهر شدند و دیگر مالکیت‌ها حول ایشان ایجاد شد، این شهر صاحبی جز ایشان ندارد و همه به خاطر امام رضا(ع) به این شهر آمدند. وی افزود: اگر بخواهیم تمام جمعیت کنونی باقی مانده از دو روستای نوغان و سناباد را در مشهد محاسبه کنیم، این میزان از 50 هزار نفر هم بیشتر نمی شوند، پس این سه میلیون جمعیت در این شهر خود، پدر یا جدشان به خاطر امام رضا(ع) هجرت کردند و مشهدی شدند و ایشان هم محور مجاوران و هم محور زائران حتی زائران خارج از کشور هستند، بنابراین مشهد خصوصیتی جز زیارت امام رضا(ع) ندارد. آیت ا... علم الهدی همچنین با اشاره به تفاهم نامه استانداری و شهرداری مبنی بر انتخاب شهرداری مشهد به عنوان فرمانده توسعه شهرستان مشهد، گفت: امیدواریم تمام برنامه‌ها و نقشه‌های توسعه به ویژه قرارداد بین استانداری و شهرداری برای فعالیت‌های اقتصادی در شهر و بهره‌برداری از تمام امکانات شهری در توسعه برنامه‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی همه در عنوان حضرت محفوظ باشد و تمام فعالیت‌ها با این محوریت انجام گیرد. وی افزود: امیدوارم با تمام امکانات خدمت ایشان باشیم و ایشان به عنوان یک خادم امام رضا(ع) در این استان تحول کامل و جامعی برای تامین معیشت مردم و فقرزدایی انجام دهند، همان‌طور که در فعالیت‌های فرهنگی امیدواریم از کمک‌های ایشان برخوردار باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: برخی این گونه می‌پندارند که مسائل دینی مرجعیت خود را از دست داده و مسائل دیگر مرجعیت دارد، اما اصل این پندار غلط است، خوشبختانه امروز مرجعیت دین از تمام ظرفیت‌ها در جامعه ما بیشتر است، حتی دین برای افراد لائیک و بی‌‎دین مرجعیت دارد. مرجعیت روحانیت نیز از همه بیشتر است،اگر کاری انجام بگیرد و روحانیت در آن حضور داشته باشند، مردم بیشتر به کار اعتماد می‌کنند. وی با اشاره به فعالیت های مد نظر برای توسعه قرآن گفت: مهم این است که ما اکنون در خصوص آن چه تا امروز در شورای توسعه قرآنی انجام شده، نیاز به فعالیت‎‌های بیشتری داریم. ما دو جریان آستان قدس رضوی و اوقاف را داریم که در قرآن حرف اول را می‌زنند و اگر بهتر عمل کنند، موفق‌تر خواهند بود. امام جمعه مشهد افزود: امروزه جریان‌های تحجر و انحرافی در جلسات قرآنی نفوذ کرده اند و فعالیت می‌کنند، اگر دیر اقدام کنیم فعالیت های قرآنی ما به جایی نمی‌رسد.
صحبت های آیت ا... علم الهدی درباره پارک طرق و کنسرت موسیقی
آیت ا... علم الهدی در این جلسه در پاسخ به صحبت های «حسین زاده» معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) درباره برخی اقدامات با هدف تغییر هویت مشهد و استفاده از نمادهای هخامنشی بر دیواره های پارک طرق اظهار کرد: در موضوع پارک طرق، این موضوع یک کارشخصی است و از شهردار مشهد خواهش می کنیم از قدرت نظارتی خود در حوزه ساخت و سازها استفاده کند تا این موضوع برطرف شود. شهردار باید از آن فردی که برای سرمایه گذاری آمده است بخواهد که در روش اش تغییر بدهد، فرد سرمایه گذار این جا را با جزیره کیش عوضی گرفته است، چون آن جا هتل هخامنشی داشت با خود فکر کرده است که این جا هم جزیره کیش است، ان شاء ا... آقای شهردار این موضوع را پیگیری کنند تا رفع شود. آیت ا... علم الهدی همچنین درباره دیگر موضوع طرح شده توسط معاون سپاه امام رضا(ع) مبنی بر چرایی به سرانجام نرسیدن بررسی کمیسیون شورای فرهنگ عمومی درباره کنسرت های موسیقی در مشهد و تعیین ضوابط و ساختار آن، اظهار کرد: درباره کنسرت موسیقی در مشهد و استان کارگروهی را در شورا تشکیل داده ایم که در حال کار است و قرار شد گزارش شان که آماده شد در جلسه ارائه کنند. وی تصریح کرد: باید آقای مروارید مدیر کل ارشاد این موضوع را پیگیری کنند تا ان شاء ا... اگر برای جلسه آینده آماده شد، گزارشی ارائه شود، من فکر نمی کنم این کارگروه تعطیل شده باشد و به آقای مروارید هم عرض کرده ام که پیگیری کنند تا این گزارش زودتر ارائه شود.
سند نویسی کافی است، باید وارد عمل‌گرایی شویم
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان این که در این 40 سال ده ها سند نوشته شده است افزود: دیگر سند نویسی کافی است و باید وارد عمل‌گرایی شویم. «علیرضا رزم حسینی» افزود: ما باید بررسی کنیم که در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنیم و زیر پوست شهرهای ما چه می‌گذرد. باید مطالعات آسیب‌شناسی که در سال گذشته صورت گرفت، یادآوری شود تا ببینیم آیا ما موفق شده ایم در این حوزه کار کنیم؟ این نکته مهمی است و تا زمانی که ما شناخت نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات خردمندانه بگیریم و دستیابی به این شناخت جزو وظایف شورای فرهنگ عمومی است. رزم‌حسینی اظهار کرد: قانون‌گذار به خوبی مسئولیت فرهنگ استان‌ها را در شورای فرهنگ عمومی قرار داده، تمام ارکان حکومتی در آن حضور دارند و تنها ارکان دولتی نیستند. رزم حسینی با اشاره به این که همه ما به دنبال فرهنگ رضوی هستیم، تصریح کرد: ما به ویژه در مشهد و استان خراسان رضوی به دنبال این فرهنگ هستیم و استان‌های دیگر نیز از این حوزه متاثر خواهند شد. وی افزود: اگر خوب و درست عمل کنیم، هر زائری که به مشهد وارد می‌شود، یک دستاورد فرهنگی خواهد شد. در این جلسه عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور نیز به تشریح سند توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن پرداخت. مدیرکل اوقاف و امور خیریه  ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و رئیس دادگستری خراسان رضوی نیز نکاتی را در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی مطرح کردند.
شهرداری مشهد معین اقتصادی شهرستان مشهد شد
در پایان این نشست تفاهم نامه ای به امضای آیت ا... «علم الهدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، «علیرضا رزم حسینی» استاندار خراسان رضوی و «محمدرضا کلایی» شهردار رسید که بر اساس آن شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی منطقه 3 استان شامل شهرستان مشهد، تعیین شد. استاندار خراسان رضوی با اشاره به تقسیم استان به 12 منطقه اقتصادی گفت: علاوه بر تعیین شهرداری مشهد به عنوان معین منطقه 3 این طرح، آستان قدس رضوی نیز مسئول دو منطقه 4 و 7 یعنی سرخس و چناران شده است که به زودی تفاهم نامه آن ها نیز منعقد خواهد شد.