دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی: مهم‌ترین دستاورد انقلاب رسیدن به مفهوم استقلال بود

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: مهم‌ترین شعار مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی؛ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی نیز رسیدن به مفهوم استقلال بود.
به گزارش ایرنا، محمدرضا راه‌چمنی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: در موضوع استقلال بحث استقلال اقتصادی هم مطرح است. با کسانی که می‌گویند انقلاب ما اقتصادی نبود مخالفم، مفهوم استقلال که در شعار مردم منعکس می‌شد، استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و فکری از کشورهای استکباری و استعماری مطرح بود. دبیر‌کل حزب وحدت و همکاری ملی اضافه کرد: ما قبل از انقلاب کشور مستقلی نبودیم. شاه تمام تصمیمات را با هماهنگی کشورهای دیگر می‌گرفت، به همین دلیل است که می‌گویم، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد انقلاب «مفهوم استقلال طلبی» است که در شعار مردم متجلی شد. وی خاطرنشان کرد: امروز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باتوجه به سیاست‌های کلی نظام که رهبری نظام ابلاغ می‌کنند، تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند. دولت، رئیس‌جمهوری و همه مسئولان کشور در قالب سیاست‌های داخلی تصمیم‌گیری می‌کنند.
راه‌چمنی ادامه داد: انقلاب اسلامی که به دنبال آن جمهوری اسلامی را مستقر کرد، دستاوردهای فراوانی داشت که قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست، قبل از انقلاب شاید کمتر از 2 درصد روستاهای ما برق داشت ولی در حال حاضر بیش از 95 درصد از روستاهای ما برق دارند.
وی افزود: بعد از انقلاب همه شهرها و روستاهای کشور از امکانات آب، برق، گاز، تلفن، بهداشت، حمل و نقل و دیگر مسائل برخوردار شدند. واقعا جمهوری اسلامی برای محرومیت‌زدایی از روستاهای کشور سنگ تمام گذاشت، سرمایه‌گذاری زیادی هم از طریق کمک‌های مردمی در قالب جهاد‌سازندگی و هم تخصیص بودجه توسط دولت برای توزیع عادلانه امکانات صورت گرفت.


راه‌چمنی تاکید کرد: سن امید به زندگی در کشور ما قبل از انقلاب 54 سال بود‌ که اکنون 75 سال است. بالا رفتن سن امید به زندگی به دلیل تحولی است که در سیستم بهداشت و درمان ما رخ داده است. تعداد تخت‌های بیمارستانی چندین برابر شده است.
وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در بخش آموزش و پرورش طی این چهل ساله به تمام معنا تلاش کرده است. روستاهای بسیار کمی داریم که ممکن است مدرسه نداشته باشند. همه آنها مدرسه دارند که از طریق دولت یا خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است.
راه‌چمنی بیان کرد: عملکرد جمهوری اسلامی در بخش جاده‌سازی و راه‌سازی در مناطق صعب‌العبور و روستایی قابل قیاس با دوره قبل از انقلاب نیست. ما در مناطق روستایی و شهرهای کوچک راه آسفالت نداشتیم ولی در حال حاضر اکثر مناطق روستایی کشور از راه‌های آسفالته و مجهز برخوردارند.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی محرومیت بود. می‌گویند انقلاب ما اقتصادی نبود، ولی محرومیت و توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات در کشور یکی از دلایل نارضایتی و مبارزه مردم در سال‌های قبل از انقلاب بود‌.
این فعال سیاسی ادامه داد: کسی منکر نقاط ضعف و مشکلات کشور نیست. یقینا همه آرمان‌ها و شعارهایی که در انقلاب سر داده شد محقق نشد. اگر از این زاویه نگاه کنیم عملکرد ما قابل نقد و بررسی مجدد است.
راه‌چمنی اضافه کرد: آنچه مسلم است جهت‌گیری انقلاب و در ادامه جهت‌گیری جمهوری اسلامی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و امام بوده است.
وی اظهار کرد: نتیجه چهل ساله عملکرد جمهوری اسلامی قابل قیاس با دوره پهلوی نیست. در کشور ما احزاب فراوانی وجود دارد، در کشور رسانه‌های بی‌شماری فعالند که تعداد زیادی از آنها مخالف و یا منتقد نظام هستند و با آزادی کامل نظر خود را بیان می‌کنند؛ اگر این مفهوم آزادی نیست پس چیست؟
راه‌چمنی یادآور شد: در تحقق دموکراسی و کیفیت اجرای قانون اساسی انتقاداتی وجود دارد و گروه‌های فکری مختلفی نگران تحقق آزادی‌های اجتماعی و سیاسی هستند ولی در مجموع مردم‌سالاری در کشور حاکم است و مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چگونه نمایندگان خود را انتخاب و کشور را اداره کنند.
وی با اشاره به موضوع دستاوردهای انقلاب گفت: در بخش دفاعی دستاوردهای ما قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای از دوران‌های گذشته نیست و قابل افتخار است. امروز بسیاری از تجهیزات نظامی را خودمان در کشور می‌سازیم و به هیچ کشور خارجی وابسته نیستیم و در خیلی از اقلام نظامی و دفاعی نیاز به خرید از خارج نداریم.