صعود پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

جوان آنلاین: رقابت‌های جام حذفی دیروز با برگزاری یک بازی عقب افتاده از مرحله یک چهارم نهایی پیگیری شد و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف پدیده مشهد رفت.
بازی در نیمه اول با فوتبال محتاطانه دو تیم آغاز شد. هم برانکو و هم یحیی گل‌محمدی تیم‌های‌شان را در حالی راهی میدان کرده بودند که ابتدا به دنبال گل نخوردن بودند تا در شرایطی که در دو قدمی فینال هستند، از جام حذفی کنار نروند. با این حال در دقایق ابتدایی مسابقه پدیده رو به جلوتر از پرسپولیس توپ را در زمین به چرخش در آورد و در دقیقه ۱۲ توانست به گل برسد و یک بر صفر از پرسپولیس پیش بیفتد. در این دقیقه پاس روی پای امین قاسمی‌نژاد به پشت مدافعان پرسپولیس را محمدمهدی مهدی‌خانی با فرار سریع و ضربه چیپ دقیق از کنار دستان بیرانوند عبور داد و در ادامه تلاش شایان مصلح برای دفع توپ حاصلی به همراه نداشت تا گل اول پدیده به ثمر برسد. در ادامه بازیکنان پرسپولیس که با این گل در آستانه کنار رفتن از جام حذفی بودند، برای جبران گل خورده هجومی‌تر از شروع نیمه اول به بازی ادامه دادند و انتظار آن‌ها برای گل مساوی طولانی نشد و تنها هشت دقیقه بعد قرمز‌ها به گل مساوی رسیدند.
در دقیقه ۲۰ کرنر ارسالی مهدی ترابی از جناح راست پرسپولیس را شایان مصلح با یک ضربه سر دیدنی از پشت محوطه شش قدم وارد دروازه میلاد فراهانی کرد تا دو تیم در عدد یک مساوی شوند. پس از ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی که نسبتاً جذاب و پرهیجان دنبال شد، در ادامه روند دو تیم افت کرد و بیشتر بازی در میانه میدان در گردش بود و بازی محافظه‌کارانه شاگردان برانکو و گل محمدی سبب شد در ۲۰ دقیقه پایانی نیمه اول، تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی بازی سردی را شاهد نباشند.
بازی محتاطانه دو تیم با شروع نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد، اما هر چه از دقایق بازی می‌گذشت، این پرسپولیسی‌ها بودند که با برتری در میانه زمین، جریان بازی در اختیار گرفتند، اما با وجود برتری نسبی قرمزها، کمتر موقعیت خطرناکی روی دروازه پدیده خلق شد تا نیمه دوم برخلاف ۴۵ دقیقه اول بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد. جدی‌ترین موقعیت این نیمه در دقایق پایانی به دست آمد و شوت روی پای امین قاسمی‌نژاد مهاجم پدیده را بیرانوند در دقیقه ۹۴ وقت‌های تلف شده مهار کرد تا کار برای تعیین تیم صعود‌کننده به مرحله نیمه نهایی، به وقت‌های اضافه بکشد. تلاش دو تیم در وقت‌های اضافه هم نتیجه‌ای نداشت تا پس از ۱۲۰ دقیقه بازی، کار به ضربات پنالتی بکشد.
در ضربات پنالتی برای پرسپولیس احمد نوراللهی، بودمیر و علی علیپور گلزنی کردند، اما ضربه بشار رسن و مهدی شیری تبدیل به گل نشد، برای پدیده نیز بهنام برزای توپش را تبدیل به گل کرد، اما مسعود ریگی، محمد حسین مرادمند و علی نعمتی ضربات‌شان را هدر دادند تا در نهایت پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۱ به نیمه نهایی جام حذفی صعود کند. شاگردان برانکو با این برد در مرحله نیمه نهایی حریف سپاهان شدند تا برنده این مسابقه حریف داماش گیلان در فینال جام حذفی شود.