ظریف امیدِ ملت

خبرهای محمدجواد ظریف را از سال‌های ۷۷ به بعد دنبال می‌کنم. به علت علاقه‌ای که به کار و تخصصش داشتم همیشه پیگیر این اعجوبه دیپلماسی بودم. شخصیتی که کمتر کسی می‌تواند منکر زیرکی و ذکاوت سیاسی و دیپلماتیک ایشان باشد.
ظریف براستی ظرافت کابینه دکتر روحانی است. وجود ظریف در دولت‌های تدبیر و امید یک امتیاز ویژه‌ای بود که قطعا در تاریخ معاصر ایران ماندگار خواهد بود.
اگر منصفانه به برجام نگاه کنیم باید به این نکته اعتراف نمائیم که برجام پادزهر ایران به سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل بود که الحق و الانصاف توانست سایه شوم جنگ و انزوای بین‌المللی را از سر ایران دور کند. 
معمار این سند مهم کسی نبود جز «محمدجواد ظریف» همان کسی که ۲۲ ماه هنر دیپلماسی خود را معطوف به انجام این توافق غرورآفرین کرد. البته حمایت‌ها و راهنمایی‌های رهبری و مدیریت رئیس جمهور محترم در این مسیر راهگشای این بزرگمرد عرصه دیپلماسی بود. جامعه قدر ظریف را می‌داند و قطعا در قلب همه ملت بزرگ ایران جای دارد. سنگ اندازی کوته فکران و سبک اندیشان چیزی از ارزش‌های مرد روزهای سخت ایران کم نخواهد کرد. 


ملت هیچگاه یاد روزهای سخت مذاکرات را که دکتر ظریف در اوج کسالت جسمی کماکان و بطور شبانه روزی یک تنه در برابر ۶ کشور قدرتمند دنیا می‌ایستاد فراموش نمی‌کنند. 
ظریف و وزارتش برای ما جامعه اهل سنت قرین است با انتصاب دو اهل سنت بعنوان سفیر جمهوری اسلامی برای اولین بار که امید را در دل‌های امیدوار ما زنده نگه داشت. 
خوشحالیم که تدبیر بر استعفای ظریف چیره گشت و ما کماکان از هنر و فن این سردار بزرگ دیپلماسی بهره خواهیم برد.