جنبش پیروزی

چند روز مانده به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه، اوضاع کمی پيچیده شده و معلوم نیست که مکرون جوان ، بازی را می برد یا دست آخر مارین لوپن سرد و گرم چشیده، رییس جمهور سرزمین ناپلئون خواهد شد. دیروز دوشنبه، دو اظهار نظر متفاوت از دو کاندیدای نهایی، حسابی همه را انگشت به دهان کرد!
مکرون: به فرگزیت فکر می کنم!
کاندیدای مستقل انتخابات سال 2017 فرانسه که به همگرایی و طرفداری از اتحادیه اروپا، شهره بود، دیروز موضوع گیری عجیبی داشت. مکرون گفت که اگر اتحادیه اروپا، خواسته های فرانسه را نپذیرد، خروج از این اتحادیه یا همان فرگزیت به گزینه ای محتمل برای دولت احتمالی او تبدیل خواهد شد.
لوپن: با سوریه، راه خواهیم آمد


خانم مارین لوپن که شاید اولین رییس جمهور زن فرانسه شود، می‌گوید برکناری بشار اسد، اولویت دولت احتمالی او نخواهد بود و تلاش می کند که از راه مصالحه‌آمیز، قضیه «شام» را حل کند. این در حالی است که لوپن پیشتر به جدایی اسد از قدرت، اصرار می ورزید.
سایه پوتین بر سر انتخابات فرانسه
دیروز، دوباره تئوری دخالت احتمالی كشورتزارها درانتخابات فرانسه ، حسابی داغ شد. بسیاری می‌گویند اگر لوپن پیروز دور دوم شود، باید دنبال رد پای روسیه بود! شاید انتخابات فرانسه، دومین دخالت روس ها در روند یک دموکراسی باشد. حال در غرب اروپا، سایه پوتین حسابی سنگینی می کند!
رسانه ها چه کسی را پیروز انتخابات می دانند؟
در همین راستا با بررسی گزارش‌های چند رسانه و خبرگزاری مهم، تحلیل‌های آن‌ها از وضعیت آرای دو کاندیدای نهایی انتخابات را پیش روی شما مخاطبان محترم قرار می دهیم .
تلگراف: مکرون با 67 درصد آرا، پیروز می شود
روزنامه تلگراف نوشت: «مارین لوپن و امانوئل مکرون که هر دو در دور اول انتخابات پیش آمدند، روز هفتم مه در دور دوم انتخابات، روبه‌روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. بر طبق نظر سنجی هایی که‌به تازگي انجام شده است، مکرون 65 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد. انتظار می رود که مکرون طیف وسیعی از آرای مارین لوپن را جذب خود کند. تا به حال در 9 انتخابات انجام شده در فرانسه، در سه مورد از آن‌ها کاندیدایی که در دور اول رای بیشتری کسب کرد، در دور بعدی مغلوب شده است. با این حال نتایج نظرسنجی ها از برنده شدن امانوئل مکرون خبر می دهد».
بی بی سی : مکرون، لوپن را شکست می دهد
بی بی سی ورلد نيز نوشت :« این یک انتخابات تاریخی برای فرانسه بود چرا که دو نفر اول، حزب سوسیالیست حاکم و جمهوریخواهان را شکست دادند. این دو حزب برای دهه ها فرانسه را تحت سلطه داشتند. به نظر می‌رسد آقای مکرون با جنبش سیاسی غیرحزبی خود، نامزد برگزیده انتخابات هفتم مه باشد چرا که او در حال حاضر از حمایت سوسیالیست ها و جمهوریخواهان بر خوردار است». آنالیز آرای دور اول انتخابات نشان می دهد که بیشتر رای های خانم لوپن مربوط به شرق فرانسه بوده که همواره بیشترین حمایت را از جبهه ملی داشته‌اند و در مقابل آقای مکرون بیشترین حمایت را از غرب فرانسه و بخش هایی از پاریس داشته است. طبق تحلیل بی بی سی با وجودی که مارین لوپن پرچمدار حزب جبهه ملی، آرای زیادی کسب کرده است، برنده انتخابات هفتم مه امانوئل مکرون با جذب 60 درصد آرا می باشد.
رویترز: مکرون پیروز می شود
خبرگزاری رویترز نیز این گونه دور دوم انتخابات را تحلیل کرد: « بنا بر پیش بینی نظرسنجی ها، مکرون، وزیر سابق اقتصاد با حدود 59 الی 60 درصد آرا، برنده سری دوم انتخابات روز هفتم مه است. طبق یک نظر سنجی، 45 درصد رای دهندگان اعتقاد دارند که هیچ‌کدام از این دو کاندیدا قادر به حل مشکل بیکاری 10 درصدی فرانسه نخواهند بود و 36 درصد آن‌ها بر این باورند که هیچ یک از این دو نمی تواند از فرانسه در برابر حملات تروريستي دفاع کند».
اکسپرس: مکرون، رییس جمهور می شود
خبرگزاری اکسپرس نیز با اشاره به نتایج نظرسنجی‌ها پیش بینی می‌کند که 60 درصد آرا متعلق به امانوئل مکرون خواهد بود و رقیب او مارین لوپن که در محدوده 34 الی 40 درصد آرا قرار دارد ، شکست خواهد خورد.
ایندیپندنت:لوپن، پیروز می شود
دست آخر باید تحلیل ایندیپندنت را برای شما نقل کنیم. این روزنامه ، بر خلاف بیشتر خبرگزاری های دیگر بر اساس یک تحلیل جدید ریاضی گفته است كه هنوز احتمال برنده شده مارین لوپن، رهبر جبهه ملی وجود دارد. یک فیزیکدان فرانسوی با انتشار یک مقاله توضیح داد که مارین لوپن بر اساس تحلیل های ریاضی برنده انتخابات می شود. باید منتظر باشیم و ببینیم که روز هفتم مه، نام چه کسی به عنوان جانشین اولاند از صندوق آرا بیرون خواهد آمد؟!