«قم آماده قیام علیه نفاق»، علیه رؤسای سه قوه؟!

آرمان: طی روزهای اخیر برخی طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه فیضیه تجمع کردند. «آتش انقلاب است مشعل حوزه برپاست»، «برای بار دوم حوزه قم بپاخاست»، «حوزه انقلابی زمینه‌ساز ظهور جوان انقلابی»، «تحلیل دشمنان دین سراب است مهدی صاحب زمان حافظ انقلاب است»، از جمله شعارهایی بود که توسط شرکت کنندگان در این تجمع سر داده شد. بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب توسط مجری برنامه نیز قرائت شد و حضار به این بیانیه گوش دادند. همچنین در بخش دیگر این برنامه، یکی از شعرای روحانی اشعار خود را برای حاضران خواند. در این اجتماع، آیت‌ا... مصباح یزدی و برخی دیگر از اعاظم حوزه علمیه حضور داشتند. یکباره بیانیه‌ای بدون امضا در میان حاضران منتشر شد که به شدت رؤسای سه قوه را مورد انتقاد قرار داده بود و هشدارهای جدی را به آنها می‌داد، در حالی که در همین زمان، رئیس مجمع تشخیص پاسخ سخنان رئیس‌جمهور درباره تصمیم‌گیری مجمع برای پالرمو را داده بود. در متن دعوتنامه برای قیام کفن‌پوشی و تجمع در قم آمده است:‌ «آن روز که بدنه حوزه علمیه و اکثریت قاطع طلاب و افاضل یکصدا و یکپارچه فریاد می‌زدند که امثال علی لاریجانی ذره‌ای صلاحیت و لیاقت تکیه زدن بر پست‌های کلیدی جمهوری اسلامی را ندارند، چرا معدود افراد موجه حوزوی با توجه به مرجعیت‌زادگی وی ناصران و مویدان او بودند؟ امروز که جامعه ما در اثر خیانت‌های امثال حسن روحانی‌ها -با کمترین پیشینه علمی و سابقه حوزوی- به ورطه فقرزایی و فلاکت‌افزایی و معضلات جدی معیشتی درغلتیده است و روحانیت معزز و حوزه‌های مقدسه شیعه، ناجوانمردانه مورد هتک، اهانت و ناسزا قرار می‌گیرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ناکارآمدی متهم می‌شود و نایب امام زمان(علیه‌السلام) مغرضانه مسبب اصلی مشکلات معرفی می‌شود، آیا آن معدود افراد موجه حوزوی حاضر به دفاع از موضع‌گیری‌های خود و پاسخگوی این فاجعه عظمای تاریخی خواهند بود؟ آیا آن معدود افراد موجه حوزوی که همه برنامه‌های شیطانی و زیانبار برجامیان را تایید می‌کردند، امروزه در برابر اشک چشم یتیمان و عرق شرم پدران آبرومند و نگاه نگران مادران دردمند چه جوابی در پیشگاه خداوند متعال و صاحبان اصلی انقلاب(کوخ‌نشینان و محرومان) خواهند داشت؟ اما وظیفه حوزه‌های علمیه مخصوصا حوزه علمیه مقدسه قم در وضعیت کنونی: حال که نفاق و خیانت این مروجان اسلام آمریکایی و غرب‌گرایان وطن‌فروش برای همگان واضح و مبرهن شده است، آیا وقت قیام حوزه‌های علمیه علیه این جرثومه‌های فساد و فتنه و نوکران اجانب فرا نرسیده است؟ آیا باید منتظر بنشینیم تا همه قرارداد‌های ننگین استعماری یکی پس از دیگری با گروگان‌گیری معیشت مردم به تصویب رسد؟ و فتنه از پیش طراحی‌شده سال 98، ما و انقلاب ما را در مشت و محاصره خویش درآورد؟ اولین گام پیشنهادی ما در گام دوم انقلاب این است که: همه طلاب و فضلا و مردم انقلابی قم در کاروانی کفن‌پوش، مسیر حرم تا حرم(حرم حضرت معصومه سلام‌ا...علیها تا حرم حضرت امام رحمه‌ا... علیه) را طی کرده و به امام راحل عزیزمان بگوییم که هرگز نخواهیم گذاشت که به خلف صالح‌تان، امام خامنه‌ای عزیز همچون شما ظالمانه و مکارانه جام زهر بنوشانند و باری دیگر دستان علی زمان را با دستار و دسیسه ببندند. ما زنده از آنیم که آرام نگیریم/ موجیم که آسودگی عدم ماست».
بی‌اطلاعی حوزه
محمدحسین نبوی معاون تبلیغ حوزه علمیه قم ضمن اعلام بی‌اطلاعی از برگزاری راهپیمایی کفن‌پوشان از قم تا تهران در حوزه‌ علمیه قم گفت: حوزه علمیه یک حوزه آزاد است و بخش‌های مختلفی دارد. معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قم تأکید کرده که تا به حال درخواست مجوزی از طرف چنین تشکلی به آنها نرسیده‌ است و مجوزی هم برای چنین راهپیمایی نداده‌اند. این حرکت‌ها و هدف قرار دادن مستقیم رؤسای قوا در یک بیانیه که بخش‌هایی از آن به شدت حاوی توهین علیه این ارکان کشور است، نشان می‌دهد که همچنان در شرایط سخت هم باید نگران افراط و تفریط از سوی عده‌ای در کشور باشیم که تنها چیزی که برایشان اهمیت ندارد، حفظ وحدت و اتحاد در مقابل دشمن است؛ موضوعی که این روزها بیش از هر وقت دیگری نیازمند آن هستیم.
لزوم برخورد با تجمع بدون مجوز


نایب رئیس فراکسیون مستقلین گفت: این اقدام قطعا متناسب با منافع ملی نیست و باید برای این تجمع و راهپیمایی از وزارت کشور مجوز بگیرند و دولت، استانداری و نهادهای امنیتی موظف هستند با هر اقدامی خلاف امنیت ملی و خلاف قانون و خلاف مصالح ملی برخورد کنند. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی به اعتمادآنلاین گفت: با توجه به شناختی که از رهبر انقلاب دارم ایشان با هر اقدام تشنج‌آفرین، خلاف مصالح ملی، ضد امنیت ملی و ضد قانون قطعا مخالفت می‌کنند و این اقدامات به معنای دوست داشتن رهبری نیست، بلکه بر ضد منویات مقام معظم رهبری است. این نماینده مجلس تاکید کرد: رهبر انقلاب لایحه پالرمو و لوایح مرتبط با FATF را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند و این لوایح به دور از فرافکنی‌ها و غوغاسالاری‌ها بررسی می‌شود و متناسب با منافع ملی تصمیم گرفته می‌شود. امروز که باید در مقابل دشمنی ترامپ ید واحده باشیم عده‌ای مردم را به شورش، کفن‌پوشی، پیاده‌روی و برهم زدن نظم عمومی دعوت می‌کنند که هیچ شکی نکنید این امر دقیقا خواست اتاق فکر آمریکا است. جعفرزاده تصریح کرد: در جریان انقلابی‌گری ما نفوذی‌هایی داریم که تاریخ بعدها این افراد را مشخص می‌کند. دوستداران انقلاب، نظام، شهدا و ولایتمدارها حواسشان جمع باشد و اسیر احساسات نشوند. در حال حاضر هر کسی در هر مقام و لباسی که باشد اگر کاری کند که وفاق و امنیت ملی را برهم بزند در جهت خواست دشمن حرکت کرده است. او ادامه داد: نباید اسیر احساسات شد. این لوایح در مجمع یا به تصویب می‌رسد و یا تصویب نمی‌شود و کسانی که این لایحه را تصویب نمی‌کنند یا می‌کنند مسئولیت آن را می‌پذیرند. نباید بگذاریم این موضوع تبدیل به یک جریان چند قطبی در کشور شود و آن را تبدیل به یک دعوا و جنگ داخلی کنند. ادبیات تند نویسندگان این بیانیه که آن را بدون نام خدا آغاز کرده‌اند، بیانگر همان جریانات نفاقی است که در اوایل انقلاب وجود داشت. این نماینده مجلس تاکید کرد: باید حواس‌ها جمع و گوش‌ها به فرمان رهبری باشد و مصلحت نظام و منافع ملی را در نظر بگیرند و از هر گونه خشونت پرهیز کنند. روسای سه قوه تایید رهبری را دارند و زمانی که رهبری تایید و تنفیذ کرد همه موظف به اطاعت هستند. هر گونه پرخاشگری به ستون‌های این انقلاب که سران سه قوه هستند و تضعیف آنها خواست دشمن است ضربه می‌زند. جعفرزاده در خصوص هدف نویسندگان این بیانیه، گفت: زمانی که اینها نظم عمومی را مختل می‌کنند و مردم را دعوت به تشنج می‌کنند و آرامشی را که کشور نیاز دارد برهم می‌زنند هدفشان هرچه باشد، مستقیم و غیرمستقیم کمک به دشمن است. او اظهار کرد ما تجربه 40 سال انقلاب را داریم و افراطی‌گری و تندروی و تندتر از رهبری حرکت کردن همیشه منجر به سقوط شده است. برای تمامی این افراد دعا می‌کنم که گوششان به فرمان رهبری باشد.
عدم تایید مراجع
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اولا این نوع رفتارها ریشه در قم ندارد و کسانی که به خودشان اجازه تندروی می‌دهند و کاری ‏هم به این ندارند، کشور در چه شرایط خطیر و مردم در چه وضعیت بدی هستند، بی‌ارتباط با ‏عوامل خارجی، مخصوصا با اسرائیل نیستند. محمدتقی فاضل میبدی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه علمیه قم پرچمی را بالا می‌برند و ‏بیانیه صادر می‌کنند. اما این دلیل نمی‌شود، خرابکاری‌ها را به حوزه با ارزش علمیه قم ربط ‏بدهیم. مطمئنا طلاب و اساتید و مراجع از چنین رفتارهایی اعلام برائت می‌کنند و دنبال کار ‏علمی و تبلیغات هستند. او ادامه داد: به نظر من دستگاه‌های رسمی باید تلاش زیادی برای شناختن ‏سرنخ این گروه از خود نشان بدهند و ریشه‌شان را بخشکانند. اینکه چرا تا به حال برای مقابله با تندروها عمل لازم انجام نشده، سوالی است که واقعا جوابی برای آن نمی‌توان پیدا کرد. ‏چون قطعا این نوع بیانیه‌ها، این نوع حرکات و این نوع حرف‌ها علیه نظام مقدس اسلامی، علیه ‏کشور، علیه مردم و حتما علیه خودِ حوزه است و به همین دلیل برخورد با آنها از اوجبِ واجبات ‏است. ‏