وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پنج هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به بهداشت تسویه شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان برنامه و بودجه با انتشار اوراق به ارزش پنج هزار میلیارد تومان با پشتیبانی دولت و برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی به بخش بهداشت و درمان تا قبل از پایان سال موافقت کرد.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز سه شنبه در حاشیه مراسم هفتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی اظهار داشت: بدهی بیمارستان‌ها به داروخانه‌ها از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی ناشی می‌شود که برای سالهای متوالی انباشته شده است.
وی افزود: با تامین اعتبار از محل فروش اوراق، اولویت با پرداخت حقوق و دستمزد شاغلان بخش بهداشت و درمان است البته خیریه‌های درمانی و موسسات درمانی خصوصی نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.
شریعتمداری درباره مشکل برخی خریداران و متقاضیان مسکن مهر که با وجود پرداخت تمامی هزینه‌ها نمی‌توانند مسکن خود را تحویل بگیرند، تصریح کرد: وظیفه ما حمایت از تعاونی‌ها و اعضای آنهاست زیرا تعاونی‌ها می‌توانند در حل مشکلات اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشند.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است، خاطرنشان ساخت: اختلافاتی برای واگذاری تعداد اندکی از واحدهای مسکن مهر وجود دارد که برای حل این مشکل مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی داشتیم و مقررشد تا در مذاکره سه جانبه میان وزارت تعاون، وزارت مسکن، راه و شهرسازی و بانک مسکن مشکل خریداران مسکن مهر برطرف شود.
عضو کابینه دولت دوازدهم درباره توزیع بسته حمایتی دوم به مددجویان نهادهای حمایتی گفت: اگر منابع مالی ازسوی سازمان برنامه و بودجه تامین شود وزارت تعاون آمادگی توزیع بسته حمایتی را دارد.
شریعتمداری درباره پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان صندوق فولاد کشور نیز گفت: تامین اعتبار برای پرداخت عیدی و حقوق این افراد ازسوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده است و تا قبل از پایان سال واریز می‌شود.
* تصمیم‌گیری برای حقوق کارگران فقط به عهده شورای عالی کار است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای عالی کار و بررسی‌های کارشناسانه در کمیته حقوق و دستمزد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم اختلاف میان حقوق و دستمزد و هزینه معیشت کارگران به حداقل برسد تا کارگران که ستون فقرات تولید هستند زندگی عزتمندانه‌ای داشته باشند.
وی شورای عالی کار را تنها مرجع تعیین حقوق و دستمزد کارگران دانست و اظهار داشت: نظام پرداخت دولت از قانونی تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران است و تعیین حقوق کارگران از قوانین شورای عالی کار تبعیت می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر امور اقتصاد و دارایی: صادرات غیر نفتی طی 11 ماهه امسال به 40 میلیارد دلار رسید مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگوی تفصیلی با «انتخاب»: انجمن حجتیه وارد سیاست شده و با مخالفان دولت همراهی می‌کند این یک خطر جدی است اعتراف تلویزیون رژیم صهیونیستی به قدرت سیدحسن نصرالله رد درخواست سازش طلبانه عربستان، امارات و مصر در اجلاس اردن روسیه، آمریکا را به استقرار موشک‌های دوربرد تهدید کرد انگلیس؛ تجارت مرگ در یمن اف‌ای‌تی‌اف و مواجهه با موافقانی که امروز مخالف شده‌اند در سفر وزیر نیرو به خوزستان انجام شد؛ آغاز عملیات اجرایی 3 طرح در بخش آب و برق خوزستان سازوکارمالی اروپا محور دیدار هیات انگلیسی با مقام‌های بانک مرکزی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری: محصولات سلول‌های بنیادی وارد چرخه تولید شد معاون وزیر بهداشت: سالانه 1200 پیوند مغز استخوان در کشور انجام می‌شود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پنج هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به بهداشت تسویه شد تداوم ریزش نرخ ارزهای عمده در بازار روسیه بازگشت آمریکا به برجام را عاقلانه دانست دستور رئیس‌جمهور برای رهاسازی آب به زاینده رود در اصفهان طی ایام نوروز