سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید

تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



نظــــــــر مـــــردم

ë منطبق شدن شماره حساب‌ها با کد ملی/ آقای ریحانی: قرار بود شماره حساب بانکی افراد با شماره ملی آنها منطبق و یکی شود ولی انجام نشده است. اگر این کار صورت می‌گرفت جلوی خیلی از تخلفات و فرار مالیاتی گرفته می‌شد. از مسئولان امر درخواست داریم که این کار هر چه زودتر انجام شود.
ë تعیین تکلیف اجاره بهای مغازه‌ها/ خانم حسین‌زاده از بابل: جوان‌های تحصیلکرده ما به‌خاطر بیکاری به مشاغل غیر تخصصی مثل فروشندگی در بازار و اجاره مغازه روی آورده‌اند ولی متأسفانه با افزایش سرسام‌آور اجاره بهای مغازه‌ها، مغازه داران نیز قیمت کالاها را افزایش می‌دهند که ‌سازمان تعزیرات هم آنها را جریمه می‌کند. چرا هیچ مرجعی وضعیت اجاره ‌بهای مغازه‌ها را ساماندهی نمی‌کند تا صاحبان ملک به‌صورت سلیقه‌ای اقدام به افزایش اجاره بها نکنند؟
ë آبونمان توسط شرکت مخابرات/ آقای خامسی: دیوان عدالت اداری گرفتن آبونمان از مشترکان مخابرات را ابطال و غیرقانونی اعلام کرده‌است. چرا همچنان شرکت مخابرات اقدام به اخذ آبونمان از مشترکان خود می‌کند. مسئولان یکبار برای همیشه این قضیه را حل و فصل و تکلیف را برای مردم روشن کنند. مسئولان لطفاً مراتب را بررسی و اطلاع‌رسانی کنند.
ë سبد کالا/ حسین طاعتی از چالوس: با توجه به به اینکه راننده کمکی تاکسی و مستأجر هستم و درآمد کمی دارم، تاکنون به‌ من سبد کالا پرداخت نشده است. از مسئولان درخواست دارم فکری به‌حال ما که شغل ثابت و بیمه‌ای ندارند بکنند. وقتی سخنگوی دولت اعلام می‌کند به افراد با درآمد کمتر از 3 میلیون سبد کالا پرداخت می‌شود پس چگونه است که به ما تعلق نمی‌گیرد.
ë کمبود دارو/رضا همتیان: بیمار پیوند کلیه هستم. متأسفانه داروی سنجش سطح بیماران پیوند کلیه در آزمایشگاه‌ها نایاب شده است و مشکلات بسیاری برای این بیماران ایجاد کرده‌است. از مسئولان محترم وزارت بهداشت درخواست داریم موضوع را بررسی و پیگیری نمایند.
ë تعیین حداقل حقوق کارگران در سال آینده/ سلیمان بلغار: از دولت محترم درخواست داریم در جلسه تعیین میزان حداقل حقوق کارگران در سال 98 تورم جامعه را در نظر گیرند و براساس تورم جامعه، حقوق کارگران را افزایش دهند تا قدری از فشار اقتصادی بردوش کارگران کاسته شود.
ë کارورزی دانشجویان در صنایع کشور/ آقای صابر: پیشنهاد می‌کنم جهت آشنایی دانشجویان فنی و مهندسی با صنایع و صنعت، یک دوره یکساله کارورزی تخصصی تعیین شود تا دانشجویان از نزدیک با رشته تحصیلی خود آشنایی پیدا کنند.
ë عدم اختصاص بودجه جهت همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها/ یعقوب ابراهیم‌زاده: بازنشسته‌ها در خصوص عدم اجرایی شدن یکسان‌سازی حقوق خود چندین بار اعتراض کرده‌اند ولی تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و عنوان می‌کنند که فعلاً بودجه‌ای برای اجرایی شدن این کار نداریم. سؤال این است که برای جبران سرمایه مالباختگان مؤسسات مالی بودجه اختصاص می‌دهند ولی برای بازنشسته‌ها که حق قانونی آنهاست بودجه‌ای نیست؟