معاون وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه طرح‌های عمرانی شرکت عمران شهر بهارستان: مترو شهر جدید بهارستان تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

اصفهان-خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری مترو شهر جدید بهارستان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد وگفت: خوشبختانه پروژه مترو اصفهان- بهارستان پیشرفت مطلوبی داشته ودرحال حاضر این طرح در مرحله روسازی است. حبیب‌الله طاهرخانی در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید بهارستان، اظهار داشت: براساس قرارداد با ذوب آهن اصفهان کل ریل خط مترو بهارستان توسط این شرکت تولید می‌شود. با بهره‌برداری از مترو شهر جدید بهارستان فصل نوینی در پیشرفت وتوسعه این شهر و تسهیل در رفت وآمد شهروندان به اصفهان وبالعکس برداشته می‌شود.
یادمان شهدای گمنام، بوستان مهر، محوطه سازی مسجد حضرت معصومه(س)، تکمیل مسجد حضرت فاطمه(س)، تکمیل مسجد علی ابن ابی طالب(ع)، بازسازی مدرسه امام علی(ع) و بازسازی قنات حجت آباد از طرح‌هایی بود که با هزینه‌ای حدود 120 میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر بهارستان اجرا شده بود و با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی به بهره‌برداری رسید. همچنین همزمان با بهره‌برداری از این طرح‌ها، عملیات اجرایی احداث 1200 واحد مسکونی بنیاد مسکن و آماده‌سازی 7 مرکز محله در شهر جدید بهارستان نیز آغاز شد.
یادمان شهدای گمنام نمادی ارزشمند برای شهر بهارستان
مراسم بهره‌برداری از طرح‌های شرکت عمران شهرجدید بهارستان در روزهای پایانی سال 97 با حضورمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، مدیرعامل شرکت عمران بهارستان و جمعی از مسئولان استان و بهارستان از محل یادمان شهدای گمنام این شهر و با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدرجنگ تحمیلی آغاز شد. در این مراسم حجت‌الاسلام زینلی نماینده امام جمعه بهارستان ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت عمران بهارستان، اظهارداشت: طی دوسال اخیر اتفاقات خوبی در شهر در زمینه مساجد انجام شده و بعد از مدت‌ها با پیگیری امام جمعه بهارستان و همت شرکت عمران بهارستان یادمان شهدای گمنام این شهر نیز آماده و به عنوان نمادی ارزشمند تقدیم مردم بهارستان شد. وی اظهارامیدواری کرد که روند اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر بهارستان به ویژه ساخت محافل فرهنگی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.


21 هزار واحد مسکونی در شهربهارستان ساخته می‌شود
در ادامه این مراسم معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از ساخت بنای فاخری به نام یادمان شهدا در شهر بهارستان، اظهارداشت: دوام و پایداری ایران اسلامی مدیون خون شهداست و ساخت بناهای یادبود برای شهدای گرانقدرکوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم بکنیم تا مکان‌هایی در شان نام و یاد شهدای عزیز برای حضور مردم و زمینه ساز همبستگی و همدلی بیشتر آنها باشند. حبیب‌الله طاهرخانی با تاکید بر اهمیت ساخت بناهای یادبود شهدا به ویژه در شهرهای جدید گفت: یادمان شهدا یکی از بناهای هویت بخش شهرهای جدید است که باید جدی گرفته شود. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تاکید بر تعادل بخشی در زمینه قیمت و عرضه مسکن در کشور و شهرهای جدید، به آغاز عملیات یکی از این پروژه‌ها در بهارستان اشاره و اظهارکرد: مسئولیت و تکلیف شهرهای جدید کشور ساخت 200 هزار واحد است که 21 هزار واحد آن در شهر بهارستان احداث می‌شود. وی افزود: آماده‌سازی‌ها و فرآیند انتخاب انبوه سازان درحال انجام است و امسال و سال آینده برنامه عمده‌ای در این زمینه شروع وتا پایان برنامه ششم ظرف سه سال به اتمام می‌رسد و خدمتی از طرف دولت به شهروندان در کلانشهر اصفهان خواهد بود.
تامین زیرساخت‌ها در شهرهای جدید بر شروع واحدهای مسکونی تقدم دارد
در ادامه این مراسم، پروژه‌های عمرانی دیگری که ازسوی شرکت عمران بهارستان آماده شده بود با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی افتتاح شد. معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در شهرهای جدید آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌ها بر شروع واحدهای مسکونی تقدم دارد و خوشبختانه تمام طرح‌هایی که امروز در شهر بهارستان آغاز شد نیز در راستای تامین زیرساخت‌های این شهر است. حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‌های عمرانی در شهرهای جدید در چارچوب مشارکت همزمان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: براین اساس مشارکت‌کننده زیرساخت‌ها را آماده می‌کند و سپس ساخت واحدهای مسکونی صورت می‌گیرد و یا در عین حال خدمات این واحدها فراهم می‌شود. او ادامه داد: در قرارداد مشارکت ما با مجموعه‌های مختلف و سرمایه گذاران تامین مسکن شهرهای جدید و خدمات آن شامل فضای سبز، مدرسه، مسجد و.... به صورت همزمان منعقد می‌شود و در زمان اتمام پروژه‌ها، به طور همزمان واحدهای مسکونی نیز واگذار خواهد شد.
آغاز عملیات اجرایی 1200 واحد مسکونی درشهربهارستان
وی افرود: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به این که یکی از گسترده‌ترین پروژه‌های ساخت مسکن عملیات اجرایی ساخت1200 واحد مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: به لطف الهی امروز چهارشنبه عملیات اجرایی 1200 واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر جدید بهارستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود و طی سه سال آینده و تا پایان برنامه ششم توسعه این واحدها به مردم عرضه شود. معاون وزیر راه و شهرسازی جامعه مخاطب این طرح‌ها را بیشتر از اقشار متوسط جامعه دانست و افزود: امیدواریم با ساخت 200 هزار واحدی که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود شاهد تعادل منطقی میان عرضه و تقاضای مسکن به خصوص برای اقشار کم درآمد جامعه باشیم. طاهرخانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی برای عرضه و تعادل مسکن، بیان داشت: در این راستا زمین و پروانه ساخت را به انبوه سازان می‌دهیم و آنها هزینه‌های ساخت را بر عهده می‌گیرند و در پایان براساس آورده طرفین، واحدهای مسکونی تقسیم شده و در نهایت موجب رونق بازار مسکن می‌شود.
عملیات ساخت بیمارستان بهارستان سال آینده، آغاز می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد جمعیت شهر بهارستان و نزدیک شدن به 100 هزار نفر، تصریح کرد: امروز بسیاری از فعالیت‌ها در این شهر اقتصادی شده و درحال حاضر سرمایه گذاران بسیاری در حوزه‌های مختلف برای دریافت زمین به ما مراجعه می‌کنند از جمله در حوزه درمان که امیدواریم تا سال آینده ساخت بیمارستان بهارستان نیز آغاز شود. وی همچنین به آرامستان بهارستان اشاره و تصریح کرد: درحال حاضر به دنبال مکان یابی برای آرامستان بهارستان هستیم و امیدواریم تا سال آینده به جمع بندی مناسبی برای آن برسیم.
تامین ریل مورد نیاز مترو بهارستان توسط ذوب آهن اصفهان
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص پروژه متروی بهارستان نیز گفت: خوشبختانه پروژه مترو اصفهان- بهارستان پیشرفت مطلوبی داشته و هیچ گاه دچار متوقف نشده است و بخش عمده زمان بری این طرح زمین و حل مشکلات معارضان ملکی و تاسیساتی آن بود که رفع شده و اکنون پروژه مترو در مرحله روسازی است. وی بیان داشت: در قراردادی با کارخانه ذوب آهن اصفهان مقرر شده تا کل ریل خط مترو بهارستان تامین شود و بحث تامین برق و سیگنالینگ در مرحله آخر خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت دوازدهم این پروژه به نتیجه برسد.طاهرخانی در خصوص تامین مالی مترو بهارستان هم گفت: در تعامل با نمایندگان مجلس به دنبال رایزنی برای جذب اعتبارات عمومی و همچنین منابع داخلی در قالب تهاتر اراضی هستیم.رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص زیرساخت‌های مسکن مهر نیز اظهارداشت: یکی از اولویت وزارت راه و شهرسازی مرتفع کردن نیاز محلات مسکن مهر است و در بهارستان نیز کلانتری، فضای سبز و... افتتاح شده و به تدریج فضاهای ورزشی نیز اجرا خواهد شد تا در نهایت محیط مناسبی برای زندگی اقشار کم درآمد و متوسط در شهر بهارستان و شهرهای جدید فراهم شود. طاهرخانی در خصوص بودجه سال آینده شرکت عمران بهارستان هم عنوان کرد: مجموعه شرکت‌های عمران درآمد - هزینه‌ای هستند و بخشی از اعتبارات خود را از بخش عمومی و دولتی دریافت می‌کنند و به طور معمول بودجه شهر جدید بهارستان حدود 200 میلیارد تومان است که امیدواریم سال آینده نیز این رقم تحقق یابد.
دوبرابر شدن بودجه فاینانس برای طرح‌های دولت در سال98
همچنین در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهر بهارستان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال تقویت شهرک‌های اقماری همچون بهارستان است، اظهار کرد: مجلس در ردیف بودجه در بحث مترو و ریل آن در تبصره‌هایی بر جذب فاینانس تمرکز دارد و برای بودجه 98 نیز فاینانس برای طرح‌های دولت دوبرابر شده است. حسن کامران گفت: وزارت راه و شهرسازی برای مترو بهارستان نیز می‌تواند از طریق فاینانس این طرح را تکمیل کند، چراکه دولت اکنون قادر به تامین پول نقدی نیست طرح‌ها را از طریق اسناد خزانه و یا اوراق پیش می‌برد. همچنین برای سرعت بخشی مترو بهارستان وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از فاینانس استفاده کند. وی در باره آرامستان بهارستان هم گفت: در بودجه برای آرامستان ردیفی تخصیص نیافته، البته پیگیر آرامستان بهارستان از منابع دیگر خواهیم بود. کامران همچنین در خصوص بیمارستان بهارستان توضیح داد: در بهارستان 33 هزار بیمه کارگری است و باید برای آنها بیمارستان ساخته شود و گفته می‌شود زمین 6400 متری برای ساخت بیمارستان به تامین اجتماعی واگذار شده است، البته برای ساخت بیمارستان باید مجوز لازم صادر شود.گفتنی است، آغاز عملیات احداث واحدهای مسکونی بنیاد مسکن در بهارستان از مهمترین برنامه‌های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به بهارستان بود که قرار است 1200 واحد مسکن ظرف مدت 36 ماه احداث شده و در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین عملیات اجرایی آماده‌سازی 7 مرکز محله با مساحت 174000 متر مربع و هزینه 52 میلیارد تومان با حضور مسئولان آغاز شد. پروژه‌های عمرانی نیز که در این مراسم به بهره‌برداری رسید شامل آماده سای و تکمیل محلات فازهای 2 و 3 به مساحد 5 میلیون متر مربع و هزینه 8 میلیارد تومان بود که ظرف مدت 8 ماه اجرا شده است. بازسازی فنات حجت آباد به طول 1242 متر و هزینه 500 میلیون تومان نیز طی مدت یکسال آماده بهره‌برداری شده است. علاوه بر یادمان گلزاری شهدای گمنام، بوستان مهر بهارستان نیز با مساحت 23000 متر مربع و با هزینه 2 میلیارد تومان ظرف 8 ماه احداث وآماده بهره‌برداری شده است. همچنین تکمیل مسجد حضرت فاطمه(س) به مساحت 300 متر مربع کاشی کاری و هزینه 130 میلیون تومان ظرف مدت 5 ماه، تکمیل مسجد حضرت معصومه(س) با مساحت 900 متر مربع و هزینه 370 میلیون تومان ظرف مدت 5 ماه آماده بهره‌برداری شده و افتتاح شد. بازسازی مدرسه امام علی(ع) با مساحت 1300 متر مربع و هزینه 30 میلیون تومان طی مدت 3 ماه و تکمیل مسجد حضرت علی ابن ابی طالب(ع) با مساحت 500 متر مربع و هزینه 250 میلیون تومان طی مدت 3 ماه از دیگر پروژه‌های شرکت عمران بهارستان بود که به بهره‌برداری رسید.
*براساس قرارداد با ذوب آهن اصفهان کل ریل خط مترو بهارستان توسط این شرکت تولید می‌شود، با بهره‌برداری از مترو شهر جدید بهارستان فصل نوینی در پیشرفت وتوسعه این شهر و تسهیل در رفت وآمد شهروندان به اصفهان وبالعکس برداشته می‌شود
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر صمت: فروش فوری خودرو تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها ادامه دارد تشکیل جبهه واحد جهانی علیه نقض حقوق بشر توسط آل‌سعود حضرت آیت‌الله جوادی آملی: در گام دوم و گام های بعدی انقلاب باید متوجه خطرهائی که در کمین نظام هستند باشیم سخنگوی وزارت خارجه: بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب دیدگاه همه کشورهای منطقه نیست بهرام قاسمی به عنوان سفیر ایران در فرانسه منصوب شد دهها کشته وزخمی درحمله با خمپاره به مراسم یادبود عبدالعلی مزاری در غرب کابل وزیر اطلاعات خبر داد : دستگیری 3 تیم تروریستی در غرب کشور با حکم رهبر انقلاب اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد گزارش سفر رئیس‌جمهور به گیلان دولت مصمم به بهبود آبادانی و توسعه استان گیلان است وزیر نفت: صنعت نفت با وجود فشارهای بی‌سابقه دشمن درحال توسعه است رویترز: هند سطح واردات نفت خود از ایران را حفظ می‌کند معاون وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه طرح‌های عمرانی شرکت عمران شهر بهارستان: مترو شهر جدید بهارستان تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد وزیر راه و شهرسازی: مشوق‌های بالا رفتن قدرت خرید مسکن در راه است نوبخت خبرداد: اختصاص 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی پیکر شهید مدافع حرم انصاری پس از سه سال انتظار تشییع شد وزارت خارجه حمله انتحاری به گردهمایی در کابل را محکوم کرد در آستانه سفر دکتر روحانی به عراق وزیر خارجه کشورمان تلفنی با همتای عراقی خود گفتگو کرد بهترین کارگزاران باشید