وزارت خارجه حمله انتحاری به گردهمایی در کابل را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انتحاری به یک گردهمایی در شهر کابل که برخی از مقامات و شخصیت‌های دولتی افغانستان نیز در آن حضور داشتند‌ را شدیدا محکوم کرد.
بهرام قاسمی گفت: هدف گروه‌های تروریستی از جمله داعش از اینگونه اقدامات ایجاد رعب و تفرقه در میان صفوف دولت و مردم افغانستان است.
وی اضافه کرد: رمز ناکامی این گروه‌ها در رسیدن به اهداف شوم خود، هوشیاری تمامی ارکان دولتی و مردمی افغانستان است.
قاسمی افزود: داعش با دست زدن به اینگونه اقدامات غیرانسانی، پراکنده و بی‌هدف به خیال خام خود در پی ابراز وجود و جبران شکست‌های خود در سوریه و عراق است. قطعا اراده، همکاری و همبستگی دولت و ملت افغانستان می‌تواند عامل مهمی در پاکسازی این کشور از لوث وجود تروریسم باشد که اطمینان داریم دیر یا زود این اتفاق مبارک خواهد افتاد و این آرزوی ایران بعنوان کشور همسایه و دوست افغانستان است.


حمله تروریستی روز پنجشنبه به مراسم بزرگداشت "عبدالعلی مزاری" بنیانگذار حزب وحدت اسلامی افغانستان در کابل سه کشته و 22 زخمی برجای گذاشت.
گروه تروریستی و تکفیری داعش مسئولیت حمله به مراسم سالگرد «عبدالعلی مزاری» رهبر فقید حزب وحدت اسلامی را برعهده گرفت و آن را حمله به جمعیت شیعیان افغانستان دانست.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر صمت: فروش فوری خودرو تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها ادامه دارد تشکیل جبهه واحد جهانی علیه نقض حقوق بشر توسط آل‌سعود حضرت آیت‌الله جوادی آملی: در گام دوم و گام های بعدی انقلاب باید متوجه خطرهائی که در کمین نظام هستند باشیم سخنگوی وزارت خارجه: بیانیه وزیران خارجه اتحادیه عرب دیدگاه همه کشورهای منطقه نیست بهرام قاسمی به عنوان سفیر ایران در فرانسه منصوب شد دهها کشته وزخمی درحمله با خمپاره به مراسم یادبود عبدالعلی مزاری در غرب کابل وزیر اطلاعات خبر داد : دستگیری 3 تیم تروریستی در غرب کشور با حکم رهبر انقلاب اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد گزارش سفر رئیس‌جمهور به گیلان دولت مصمم به بهبود آبادانی و توسعه استان گیلان است وزیر نفت: صنعت نفت با وجود فشارهای بی‌سابقه دشمن درحال توسعه است رویترز: هند سطح واردات نفت خود از ایران را حفظ می‌کند معاون وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه طرح‌های عمرانی شرکت عمران شهر بهارستان: مترو شهر جدید بهارستان تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد وزیر راه و شهرسازی: مشوق‌های بالا رفتن قدرت خرید مسکن در راه است نوبخت خبرداد: اختصاص 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی پیکر شهید مدافع حرم انصاری پس از سه سال انتظار تشییع شد وزارت خارجه حمله انتحاری به گردهمایی در کابل را محکوم کرد در آستانه سفر دکتر روحانی به عراق وزیر خارجه کشورمان تلفنی با همتای عراقی خود گفتگو کرد بهترین کارگزاران باشید