پیام‌های مقام معظم رهبری به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران و فارس

در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران و فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با ابراز تاسف عمیق از خسارات وارده، بر کمک‌های مردمی و ورود دستگاههای عمومی به امداد مردم آسیب دیده تاکید کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه تعالی
حادثه‌ی سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران که خسارتهای سنگین به خانه‌ها و مزارع وارد ساخته و لطمه‌ی سختی به شهرها و روستاها بویژه آق‌قلا وارد ساخته است موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب شد. کمک‌های مردمی و ورود دستگاههای عمومی به عرصه‌ی امداد و جبران خسارت‌ها وظیفه‌ی مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند.
مردم عزیز خوزستان نیز همچنان درگیر بسیاری از مشکلات ناشی از سیل چندی پیش می‌باشند. همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان در همه‌ی استانهای کشور بشتابیم. خداوند متعال به مردم عزیز ما به‌ویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید.


سیّدعلی خامنه‌ای
۳ فروردین ۱۳۹۸
رهبر معظم انقلاب حادثه ویرانگر سیل شیراز را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای دژکام امام‌جمعه‌ی محترم شیراز دامت‌توفیقاته
با سلام و تحیت،
حادثه‌ی تاثرانگیز سیل ویرانگر در شیراز که به درگذشت تعدادی از مردم عزیز و داغدار شدن خانواده‌ها در ایام عید و نیز به مجروحیت جمعی دیگر و ویرانی و خسارت در شهر انجامید، مایه‌ی اندوه اینجانب است. مقتضی است جنابعالی ضمن ابلاغ سلام و تسلیت اینجانب به خانواده‌های مصیبت‌دیده و نیز به مجروحان این حادثه، در تلاش برای غمگساری و جبران مصیبت‌ها و خسارت و کمک به مردم، با مسئولین دولتی همکاری و همگان را توصیه به‌سرعت و جدیت در انجام‌ وظیفه نمائید.
والسلام علیکم و رحمه الله
سیّدعلی خامنه‌ای
6فروردین 1398