آمریکا خودِ تروریسم است

دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر چهارشنبه به مناسبت روز پاسدار (سوم شعبان)، روز جانبازان مقاومت(چهارم شعبان) و روز اسرا و آزادگان (پنجم شعبان) در بقاع جنوب بیروت سخنرانی ایراد کرد. سیدحسن نصرالله ابتدا با تهنیت میلاد مبارک حضرت ابوالفضل عباس(ع) ایشان را الگوی تاریخی و فرهنگی دانست و ایشان را از پیشگامان و شخصیتی مؤمن و خیرخواه و ثابت‌قدم در ایمان خویش برشمرد.
به گزارش المنار، سید ‌مقاومت به سختی‌های اسیران فلسطینی زیر یوغ صهیونیست‌ها و خوار کردن امت اسلامی توسط آمریکا در جهت کمک به اسرائیل تروریست اشاره کرد و تاکید داشت که در نبرد حق و دفاع از مظلومان، هیچ جای بی‌طرفی وجود ندارد. او گفت: «ما (لبنانی‌ها) کشته و زخمی شدیم و کشتارها در روستاها و شهرهای ما با حمایت و سلاح آمریکا صورت گرفت. آن پیروزی‌ها و امنیت و نیروی بازدارندگی که در لبنان از آن برخوردار هستیم، به دلیل جانفشانی‌های شما است. دشمن به دلیل خون‌های ما و جراحت ما، جسارت انجام هیچ حمله‌ای به لبنان را ندارد».
او سپس یکی از نخستین سرفصل‌های سخنان خود را به اقدام خصمانه دونالد ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اختصاص داد و گفت: «آمریکا از تروریسم حمایت نمی‌کند، بلکه خود تروریسم است و در راس آن قرار دارد. ما در برابر این تروریستی که شاخص‌ترین نمونه آن کشتار هیروشیما است، می‌ایستیم. آمریکا به خاطر منافع رژیم صهیونیستی حقوق همه امت اسلامی را نادیده می‌گیرد و تمام تسهیلات را در اختیارش می‌گذارد و در مقابل مدافعان از خاک و مقدسات و آبرو را تروریست می‌خواند». نصرالله، تروریستی خواندن یک سازمان نظامی رسمی و ملی به رسمیت شناخته شده را اوج وقاحت و حماقت آمریکایی‌ها دانست و موضع مقاومت اسلامی لبنان را در این رابطه چنین اعلام کرد: «سپاه پاسداران یک نهاد جهادی و عظیم است و ما اقدام ترامپ در درج نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا را محکوم می‌کنیم و در کنار برادران خود که از مقدسات و ملت‌های منطقه نه‌تنها ایران دفاع می‌کنند، قرار می‌گیریم».
او همچنین انگیزه کاخ سفید از قرار دادن نام سپاه در سیاهه تروریسم را چنین تشریح کرد: «سپاه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر است و دارای یک جایگاه محوری در منطقه است و همین مساله موجب هراس آمریکایی‌ها شد. ما باید امروز در کنار آنها بایستیم و این موضع خود را بیان کنیم. به نظرم امروز این مساله (تروریستی خواندن سپاه) گام طبیعی از شیطان بزرگ است. آمریکایی‌ها می‌خواهند خاورمیانه را به روش جدیدی ترسیم کنند و آلت دست آنها در منطقه به آنها کمک می‌کنند. ولی آنچه که اتفاق افتاد این بود که ملت‌های ما و برخی ملت‌های منطقه در برابر این طرح آمریکایی‌ها ایستادند و آن را شکست دادند. ما احساس ضعف نمی‌کنیم. اینکه ما را در لیست تروریسم قرار می‌دهند، دلیل قوی‌ بودن‌مان است. اگر ما از ایستادن در برابر آنها ناتوان بودیم، آنها برای ما محدودیت ایجاد نمی‌کردند».


رهبر معنوی مقاومت در جهان عرب دومین سرفصل سخنان دیروز خود را هم به
میهن‌مان ایران اختصاص داد و گفت: «امروز تعدادی از مناطق ایران در معرض خطر سیل قرار گرفته است و ما می‌بینیم که مسؤولان نظامی و نیروهای مسلح این کشور چگونه به کمک سیل‌زدگان می‌شتابند و این یک حرکت انسانی بزرگ است».
وی وظیفه اخلاقی مقاومت در مقابل کسانی که با تصمیمات خود کشورها و ملت‌های منطقه و مقاومت را تهدید می‌کنند، ایستادگی و واکنش به موقع و نه صرفا صدور بیانیه‌های محکومیت‌آمیز دانست و با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها نمونه انسانی و اخلاقی در برابر اقدامات وحشیانه آمریکا هستند، گفت: «آمریکایی‌‌ها مانع کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن می‌شوند و به ایرانی‌های مقیم خارج از کشور اجازه انجام نقل و انتقالات مالی نمی‌دهند».
در ادامه نصرالله از مقاومت یمنی‌ها در مقابل ارتش‌ها و امکانات گسترده‌ مهاجمان همراه با بیشترین تبلیغات ممکن تمجید کرد و گفت: «اگر یمنی‌ها مقاومت نمی‌کردند و شکست می‌خوردند و محمد بن سلمان در این جنگ پیروز می‌شد، مردم فلسطین باید هزینه این پیروزی را پرداخت می‌کردند و هزینه‌اش آرمان فلسطین بود، چرا که سعودی سخت مشغول پایان دادن به این آرمان و اتمام آن به نفع رژیم صهیونیستی است».
دبیرکل حزب‌الله لبنان تلاش محمد بن‌سلمان برای پیروز جلوه دادن خود در میدان نبرد را بیهود خواند، چرا که عربستان سعودی به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شکست خواهد خورد و انقلابیون و حوثی‌های یمن را مردمی دانست که از قدس و فلسطین و تمام خاک و شرف ممالک تحت اشغال اعراب همانند شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس دفاع می‌کنند. به گزارش فارس، او به یادآوری شهادت سید‌محمد باقر صدر و خواهرش به دستور صدام، دیکتاتور معدوم عراق نیز پرداخت: «در سالروز شهادت سید‌محمد باقر صدر، متفکر بزرگ شیعی عراق باید بگویم که ایشان حرکت عظیم اسلامی و علمای اسلام را به ثروت فکری گسترده‌ برای مبارزه با مشکلات آن زمان مزین کرد».
مرد محبوب لبنان در بخش پایانی صحبت‌هایش به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی پرداخت و  گفت: «به احتمال قوی بنیامین نتانیاهو دولت راست‌گرای صهیونیستی را تشکیل خواهد داد که در این‌صورت در مرحله جدیدی از روابط بین ترامپ و نتانیاهو قرار خواهیم گرفت».
وی همچنین سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به بیروت در چارچوب سفر منطقه‌ای را بدون نتیجه دانست اما درباره ادامه‌دار بودن سیاست‌های تحریک‌آمیز آمریکا برای ایجاد فتنه در لبنان هشدار داد و گفت: «ما در حالت عقب‌نشینی قرار نداریم، بلکه این پیشروی ماست که موجب نگرانی ترامپ شده است».
نصرالله در پایان تاکید کرد: «لبنانی‌ها می‌دانند که منفعت آنها در همبستگی و گوش ندادن به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه است. از مردم لبنان می‌خواهیم هنگام گوش دادن به اظهارات ترامپ و پمپئو، کشورهایی را به خاطر بیاورند که با دخالت‌ها و توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی با پول‌های کشورهای منطقه خلیج‌فارس ویران شده‌اند».